Zwracanie uwagi na perspektywy Stwórz postać

Tytuł:
Zwracanie uwagi potencjalnych klientów: Stwórz postać

Liczba słów:
892

Podsumowanie:
Podczas marketingu i sprzedaży produktu lub usługi klucz, abyś rozumiał, z kim rozmawiasz.

Słowa kluczowe:
grupa docelowa, klienci, marketing, plan marketingowy

Treść artykułu:
Kiedy reklamujesz i sprzedajesz produkt lub usługę, klucz, abyś rozumiał, z kim rozmawiasz.

Kto jest Twoim idealnym klientem?

Kto ma problem, który Ty, Twój produkt lub usługa możecie rozwiązać?

Kto byłby najbardziej zainteresowany Twoim produktem lub usługą?

Kto najprawdopodobniej kupi Twój produkt lub usługę?

Gdy już określisz, kto jest najlepszym klientem lub idealnym klientem dla Twojego produktu lub usługi, napisz opis tej osoby.

Ile oni mają lat?

Czy to mężczyźni czy kobiety?

Gdzie oni żyją?

Jaką pracę wykonują?

Co robią dla zabawy?

Jaki problem może pomóc im Twój produkt lub usługa?

Czy są zamożni lub mają ograniczone pieniądze?

Możesz nie znać wszystkich odpowiedzi na te pytania, ale zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby napisać szczegółowy opis.

Po zakończeniu opisu zrób krok dalej: stwórz postać.

Co dokładnie przez to rozumiem?

Wyobraź sobie jedną osobę, która uosabia wszystkie te cechy. Kiedy już będziesz mieć w głowie obraz, zacznij myśleć o tym, kim jest ta osoba.

Oto przykład

Załóżmy, że jesteś trenerem odnowy biologicznej lub profesjonalistą fitness, a Twoim idealnym klientem jest kobieta w średnim wieku z nadwagą, która obecnie nie dba o siebie zbyt dobrze, ale pragnie zrzucić kilka funtów i stać się zdrowszym.

Po pierwsze, oto opis

Jest kobietą w wieku od 35 do 50 lat; jest mężatką i ma dzieci w wieku szkolnym; pracuje w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin; prowadzi stresujące, zajęte życie, próbując poradzić sobie z obowiązkami rodzinnymi i zawodowymi; nie dba o siebie zbyt dobrze, ponieważ zawsze troszczy się o innych; w rezultacie ma 20-30 funtów nadwagi; i nie je zbyt zdrowo.

Teraz, oto jak tworzymy postać

Najpierw nadajemy jej imię: Mary Smith

Następnie wyobrażamy sobie, jak wygląda jej typowy dzień, w następujący sposób:

Mary wstaje o 6:00 i przygotowuje śniadanie dla dwójki dzieci w wieku szkolnym. Pomaga im się ubrać i przygotować do szkoły. Robi im obiady. Całuje męża na pożegnanie, gdy wychodzi do pracy, i sama przygotowuje się do pracy.

Mary ładuje dzieci do samochodu, wysadza je do szkoły i idzie do pracy. Pracuje w ruchliwym biurze i rzadko bierze wolne na lunch. Ponieważ zwykle nie ma czasu na spakowanie własnego lunchu, często wybiega na fast food lub inny szybki lunch na wynos i wraca do biura, aby zjeść przy biurku podczas pracy.

Około godziny 15:00 Mary potrzebuje odebrać, więc bierze napój gazowany i słodką przekąskę z automatu.

Mary wychodzi z biura o 5:30 i udaje się do opiekunki po dzieci. Wracają do domu między 18.30 a 19.00, zmęczeni i głodni.

Kolacja to często fast food, mrożona pizza lub inny szybki posiłek, zwykle pozbawiony stałych składników odżywczych.

Po obiedzie Mary pomaga dzieciom w odrabianiu lekcji, kąpie je i kładzie do łóżka.

Siada, aby zrelaksować się przed telewizorem z mężem około 21:00 i ma kilka lodów przed południem, aby rozpocząć tę rutynę od nowa.

Teraz pozwól, że zadam ci pytanie

Czy czujesz, że znasz i lepiej rozumiesz swojego potencjalnego klienta na podstawie ogólnego opisu (wiek, stan rodzinny itp.) Lub na podstawie szczegółowy opis „postaci” Mary Smith i jej typowego dnia?

Który opis najlepiej umożliwi Ci tworzenie skutecznych komunikatów marketingowych?

Który opis umożliwiłby Ci wybranie miejsc, w których Twoje komunikaty marketingowe dotrą do tego idealnego klienta?

Jeśli jesteś jak większość ludzi, odpowiedzią jest szczegółowy opis postaci, ponieważ zmienia on ogólny opis Twojego idealnego klienta w osobę, którą możesz zrozumieć. Osoba, która ma bardzo jasne wyzwania i problemy, w których rozwiązaniu możesz pomóc.

Tak, robiąc to, będziesz poczynił pewne założenia i ogólne informacje. W porządku. Pomyśl tylko, że tworzysz postać, która reprezentuje typ klienta, do którego chciałbyś dotrzeć ze swoim marketingiem. Ta postać jest jedynie reprezentacją.

Połącz opis postaci ze zdjęciem

Aby jeszcze bardziej utożsamić się z idealnym klientem, możesz nawet zamieścić ten opis postaci wraz z wycinkiem ze zdjęcia z magazynu, aby go reprezentować / ją, jako przypomnienie, do kogo kierujesz reklamy.

Stworzenie postaci przyciąga grupę docelową

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *