Zwiększ swój potencjał marketingowy emocjonalny

Tytuł:
Zwiększ swój potencjał marketingowy emocjonalny

Liczba słów:
731

Podsumowanie:
Dlaczego ludzie kupują Twój produkt? Jeśli zgromadzisz wystarczająco dużo korzyści, aby przewyższyć koszty zakupu, czy automatycznie zamykasz transakcję? To nie zawsze się zdarza, prawda? Konsumenci nie liczą maszyn. Są miękkimi, ciepłymi, oddychającymi ludźmi z emocjami, które nadają Twoim produktom znaczenie i osobiste znaczenie.

Jak potencjalni klienci oceniają Twoje produkty (lub usługi)? W jaki sposób wymieniają różne czynniki przed podjęciem decyzji? Jakie są ich emocje w …

Słowa kluczowe:
marketing, marketing emocjonalny, reklama

Treść artykułu:
Dlaczego ludzie kupują Twój produkt? Jeśli zgromadzisz wystarczająco dużo korzyści, aby przewyższyć koszty zakupu, czy automatycznie zamykasz transakcję? To nie zawsze się zdarza, prawda? Konsumenci nie liczą maszyn. Są miękkimi, ciepłymi, oddychającymi ludźmi z emocjami, które nadają Twoim produktom znaczenie i osobiste znaczenie.

Jak potencjalni klienci oceniają Twoje produkty (lub usługi)? W jaki sposób wymieniają różne czynniki przed podjęciem decyzji? W jaki sposób ich emocje są zaangażowane w ten proces? Konsumenci – niezależnie od tego, czy zdają sobie z tego sprawę, czy nie – decydują się na zakup Twojego produktu, kierując się maksymalnie sześcioma kategoriami kryteriów emocjonalnych.

Kryteria techniczne

Kryteria techniczne odnoszą się do tego, co robi Twój produkt. Każdy produkt spełnia swoją funkcję. Może również pełnić dodatkowe funkcje lub mieć cechy ułatwiające obsługę lub użytkowanie. Jeśli twój typ produktu istnieje już od jakiegoś czasu, wszyscy zakładają, że będzie spełniał swoją podstawową funkcję. Bitwy marketingowe toczone są na podstawie dodatkowych funkcji i łatwości użytkowania.

Czy Twój produkt spełnia swoją podstawową funkcję lepiej, szybciej lub płynniej niż produkty konkurencji? Czy wzbogaciłeś swój produkt o dodatkowe funkcje? Czy Twój produkt jest łatwiejszy w zakupie i prostszy w obsłudze?

Kryteria ekonomiczne / poświęcenia

Kryteria ekonomiczne / poświęcenia odnoszą się do ceny. Konsumenci żyją w świecie podejścia / unikania. Korzyści z Twojego produktu są w ciągłej wojnie z jego ceną i wysiłkiem wymaganym do jego zakupu. W przypadku większości konsumentów psychologiczny koszt płacenia za produkt zmniejsza ich przyjemność z jego używania. Kilka istotnych emocjonalnie czynników wpływa na maksymalną cenę, jaką możesz pobrać za swój produkt.

Jak ściśle Twój produkt jest powiązany z potrzebami kupującego? Jak wyjątkowy jest Twój produkt? Czy pobierasz „uczciwą” cenę? Czy zapłacenie ceny wywoławczej jest społecznie akceptowalne dla twoich klientów?

Kryteria legalistyczne

Konsumenci również kierują się tym, czego inni wymagają lub chcą. Niektórzy potencjalni nabywcy muszą przestrzegać wymogów prawnych, a ta utrata kontroli może być frustrująca. Konsumenci czują się również zobowiązani do uwzględnienia potrzeb i pragnień innych, takich jak małżonkowie czy dzieci.

Czy Twój produkt pomaga klientowi spełnić jakiekolwiek wymogi prawne? Czy Twój produkt może być bardziej atrakcyjny dla dzieci lub współmałżonka klienta?

Kryteria integracji

W jaki sposób Twój produkt lub usługa pasuje do grupy społecznej lub tożsamości Twojego potencjalnego klienta? Konsumenci należą do grup społecznych. Jeśli się nie dostosują, napotykają potencjalne zażenowanie. Dlatego nieustannie starają się zachować równowagę między członkostwem w grupie a widocznością i poczuciem własnej wartości. Każdy produkt lub usługa zwiększająca ich samoocenę jest emocjonalnie satysfakcjonująca.

Czy Twój produkt pomaga klientowi wyrazić swoją tożsamość? Czy Twój produkt można określić jako „ekskluzywny” lub „ekskluzywny”?

Kryteria adaptacyjne

Konsumenci chcą zminimalizować ryzyko, że później pożałują zakupu. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest całkowite uniknięcie odpowiedzialności i zaufanie radom innych, najlepiej eksperta. Konsumenci zmniejszają również ryzyko żalu w przyszłości, naśladując nawyki zakupowe innych osób, o których sądzą, że są „dobrze poinformowani”, szukając gwarancji lub opierając swoją decyzję na Twojej reputacji.

Czy możesz zaoferować rekomendacje uznanych ekspertów? Czy masz referencje od zadowolonych klientów? Czy oferujecie silną gwarancję? Czy można zaoferować bezpłatną wersję próbną lub próbkę?

Kryteria wewnętrzne

Kryteria wewnętrzne odnoszą się do podstawowej natury produktu – tego, jak bardzo konsument „lubi” Twój produkt. Odwołaj się do zmysłów klienta. Jak wygląda, czuje, smakuje, pachnie lub brzmi Twój produkt?

Ciekawość jest kolejnym nieodłącznym kryterium. Konsumenci zawsze szukają czegoś nowego i innego. Znajome produkty uspokajają, ale są też nudne. Rzecz w tym, żeby nie posuwać się za daleko. Każdy konsument ma optymalny poziom nowości i złożoności, który maksymalizuje jego ciekawość i chęć jej zaspokojenia. Jeśli przekroczysz optymalny punkt, powrócą do znajomego.

Czy Twój produkt jest „orzeźwiający” czy „kuszący”? Co powiesz na „en

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *