Zrozumieć marketing 5 powszechnych nieporozumień

Tytuł:
Zrozumienie marketingu: 5 powszechnych nieporozumień

Liczba słów:
498

Podsumowanie:
Marketing wydaje się być znany wszystkim. Świat jest pełen guru marketingu. Wszyscy rozmawiamy o tym z niezwykłą łatwością i pewnością siebie, chociaż w większości przypadków nie jesteśmy specjalistami od marketingu i nawet nie jesteśmy blisko. Jakie są najczęstsze błędy w zrozumieniu praktyk i teorii marketingu?

1. Definiowanie marketingu
Istnieje wyraźna ogólna tendencja do stosowania pojęcia marketingu w ramach zagmatwanego połączenia public relations, reklamy lub planowania mediów. Pozdrawiam …

Słowa kluczowe:
marketing, nieporozumienie, definicja, błąd, reklama, teoria, koncepcja, biznes, rozwój, strategia

Treść artykułu:
Wydaje się, że wszyscy znają marketing. Świat jest pełen guru marketingu. Wszyscy rozmawiamy o tym z niezwykłą łatwością i pewnością siebie, chociaż w większości przypadków nie jesteśmy specjalistami od marketingu i nawet nie jesteśmy blisko. Jakie są najczęstsze błędy w zrozumieniu praktyk i teorii marketingu?

1. Definiowanie marketingu
Istnieje wyraźna ogólna tendencja do stosowania pojęcia marketingu w ramach zagmatwanego połączenia public relations, reklamy lub planowania mediów. Niezależnie od stopnia ewolucji i rozwoju marketingu wielu z nas nadal nie może zrozumieć, czym naprawdę jest marketing i widzi tylko jego skrajne przejawy. Wielu uważa, że marketing to bezużyteczna, fantazyjna dziedzina, która pochłania budżety i niewiele daje w zamian. Inni postrzegają marketing jako dziedzinę sztuki, w której wszystko, czego potrzebujesz, to kreatywność, aby stworzyć niezapomnianą reklamę.

2. Marketing jest nadal mylony z komunikacją
Ten częsty błąd jest ponownie wynikiem wystarczającego zrozumienia marketingu. Często uważa się, że specjaliści od marketingu są odpowiedzialni za tworzenie reklam, logo, sloganów. To, co ludzie zwykle widzą, to tylko wierzchołek góry lodowej, zapominając, że istnieje produkt, cena i strategia dystrybucji, które należy opracować, zanim nawet pomyślą o reklamie.

3. Niedocenianie lub przecenianie roli marketera
Z jednej strony marketer jest często postrzegany jako obowiązkowy w firmie, ale ma nieokreśloną rolę i ostatecznie robi wszystko po trochu (marketing, Reklama, public relations, obsługa klienta, zarządzanie kontami itp.) Z drugiej strony możemy zmierzyć się z drugą skrajnością, w której marketer jest wszechwiedzącym, wszechpotężnym stworzeniem, które przyćmiewa wszystkich innych.

4. Segmentacja
Pomimo obfitości zasobów i usług doradczych ukierunkowanych na badanie bazy konsumentów, segmentacja jest nadal wykonywana intuicyjnie, przynajmniej na poziomie małych firm. Duże firmy mogą mieć całe działy przypisane do pracy nad badaniami i strategią segmentacji, ale nadal nie mogą być w pełni odporne na awarie.

5. Marketing ze względu na to
To jest postawa, z którą spotykałem się zbyt wiele razy, żeby o tym nie wspominać. Ludzie (a właściciele małych firm są zwykłymi winowajcami) zajmują się marketingiem, ponieważ wszyscy inni to robią, ponieważ słyszeli, że powinni to robić, ponieważ jest to modne.

Z pewnością powyższa lista nie jest wyczerpująca i wskazuje tylko na kilka postaw prowadzących donikąd na polu bitwy marketingowej.

Marketing z pewnością nie jest sztuką, uważa się, że wykorzystuje pewien błyskotliwość i kreatywność. Marketing też nie jest nauką, ale operuje precyzyjnymi instrumentami. Marketing nie jest dla każdego i nie należy go wykonywać niezależnie od koniunktury wokół firmy.

Powinniśmy pamiętać, że działania marketingowe mają jasny cel: zwiększenie rentowności firmy. Aby przynieść pieniądze, żeby było bardziej przejrzyste. Marketing jest zatem tak samo ważny jak wszystko inne w firmie: jeśli produkt ma wady funkcjonalne, winilibyśmy dział produkcji, ale jeśli produkt nie sprzedaje się z powodów niezwiązanych z produkcją, zwykle winę ponosi dział marketingu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *