Znaczenie relacji Guanxi podczas prowadzenia działalności gospodarczej w Chinach

Tytuł:
Znaczenie Guanxi (relacji) w biznesie w Chinach

Liczba słów:
793

Podsumowanie:
Aby odnieść sukces w prowadzeniu biznesu w W Chinach należy zdać sobie sprawę z wagi Guanxi (relacji). Guanxi (związek) odgrywa ogromną rolę w określaniu sukcesu lub porażki Twojej firmy. Ustanowienie silnej Guanxi (relacji) może naprawdę pomóc w prowadzeniu biznesu i zwiększyć szanse na odniesienie sukcesu w Chinach.

Słowa kluczowe:
Badania rynku w Chinach, wejście na rynek w Chinach, badania rynku Chiny, wejście na rynek Chiny, strategia wejścia na rynek Chin, chińscy dostawcy pochodzenia, dopasowanie partnerów biznesowych

Treść artykułu:
W Chinach Guanxi (związek) to skomplikowana dziedzina. Szczególną cechą prowadzenia biznesu w Chinach będzie to, że Guanxi (relacja) w Chinach będzie musiała obejmować relacje z organem rządowym, inwestorami, partnerami, a nawet relacje z własnym personelem, więc podczas prowadzenia działalności gospodarczej w Chinach jest to ważne inwestorzy nauczyli się koordynować współpracę z rządem Chin, zwłaszcza nawiązywać dobre relacje z organami rządowymi zajmującymi się handlem zagranicznym i współpracą gospodarczą.

Rządowe procedury dla inwestorów zagranicznych przy zakładaniu inwestycji w Chinach są niezwykle skomplikowane, więc jeśli ktoś nie jest zaznajomiony z procedurami, opóźnia swoje szanse biznesowe. Dlatego ważne jest, aby przed dokonaniem inwestycji w Chinach zapoznać się z procedurami inwestycyjnymi. Bezpieczniejszym i bardziej odpowiednim sposobem będzie zwrócenie się o pomoc do lokalnych organizacji znanych w tej samej dziedzinie biznesu lub firm konsultingowych, które są w stanie zapewnić profesjonalne porady i pomoc. Siła woli i cierpliwość mogą być niezbędne, aby inwestor odniósł sukces, jednak konieczne jest, aby potrzebować pomocy organizacji zawodowych, aby zapewnić osiągnięcie sukcesu.

Poszukiwanie odpowiedniego lokalnego partnera do współpracy może być skrótem, który należy podjąć podczas rozwoju rynku chińskiego. Wielu inwestorów ustanowiło chińsko-zagraniczne joint venture, chińsko-zagraniczne spółdzielnie itp. Jako odskocznię do wejścia na rynek chiński, a zatem wybór sposobu inwestycji będzie musiał być zgodny z charakterystyką przedsiębiorstwa i musi być najbardziej odpowiedni za rozwijanie działalności przedsiębiorstwa i pomoc w wejściu na rynek chiński. Niektórzy inwestorzy, którzy inwestowali w Chinach od wielu lat, proponowali małym i średnim przedsiębiorstwom podejmowanie jednego kroku w czasie dokonywania inwestycji. Na początku nie powinni być zbyt ambitni. Najlepiej będzie, jeśli nawiążą współpracę z lokalnymi partnerami, aby zmniejszyć ryzyko inwestycyjne. Mimo że środowisko inwestycyjne w Chinach nieustannie dojrzewa, nadal istnieje nierównowaga w rozwoju regionalnym w kraju, dlatego budowanie współpracy z lokalnymi firmami będzie najlepszym sposobem ochrony interesów i inwestycji zagranicznych inwestorów.

Chiński rynek pracy bardzo przemawia do wielu zagranicznych inwestorów. Dzieje się tak dlatego, że z jednej strony koszty pracy są niskie, az drugiej strony w ciągu 20 lat reform chińska siła robocza dojrzała, a jej umiejętności były stale podnoszone, zwłaszcza w miastach nadmorskich. Rozwój edukacji w Chinach przebiega w niesamowitym tempie, dlatego dziś nie jest już trudno zatrudnić w Chinach wysokiej jakości siłę roboczą. Wielu odnoszących sukcesy inwestorów zagranicznych przypisało nawet sukces w Chinach miejscowym pracownikom w Chinach. Dużym problemem, który przyprawia inwestorów zagranicznych o ból głowy, jest utrzymywanie dobrych relacji (Guanxi) z lokalną kadrą. Po pierwsze, najwyższe kierownictwo powinno pielęgnować wizję firmy i wartości wśród pracowników, ponieważ to, czego uczą się miejscowi ludzie w chińskim systemie edukacyjnym, może rozbić się z zagranicznym systemem zarządzania. Tylko dzięki temu, że pracownicy lepiej rozumieją firmę, firma może lepiej funkcjonować.

Chiński kładzie duży nacisk na uprzejmość i oszczędzanie twarzy. Ma to bardzo wiele wspólnego z tradycyjną kulturą Chin, a uprzejmość widać w każdym aspekcie świata biznesu. Niezbędne jest zatem bycie uprzejmym wobec urzędnika państwowego, współpracownika i personelu. Starszy prezes chińskiej firmy Siemens, podsumowując swoje doświadczenia w Chinach, uznał uprzejmość za najważniejszą. Oprócz okazywania uprzejmości w ogólnych sprawach handlowych kluczowe znaczenie ma również poszanowanie tradycyjnych zwyczajów i praktyk. Chińczycy są bardzo gościnni, ale mają bardzo silną samoocenę i przywiązują dużą wagę do tego, jak postrzegają ich inni i jaki jest ich stosunek do nich. Zjawisko to jest bardzo widoczne w północnych Chinach, co wiąże się z „ratowaniem twarzy”.

Podczas prowadzenia interesów z kontrahentem lub partnerem konieczne jest okazywanie twarzy lub szacunku partnerowi lub drugiej stronie, aby w ten sposób silna współpraca

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *