Znaczenie planu marketingowego

Tytuł:
Znaczenie planu marketingowego

Liczba słów:
765

Podsumowanie:
Bez względu na to, dokąd się wybierasz, musisz mieć plan

Słowa kluczowe:
Bezpośrednia poczta pocztowa, poczta bezpośrednia, marketing, bezpośredni marketing pocztowy, pocztówki, joy gendusa

Treść artykułu:
Nie ma wiele rzeczy w życiu w który wszedłbyś bez planu. Marketing nie jest inny. Twój ogólny plan marketingowy powinien obejmować okres około sześciu miesięcy i składać się z tygodniowych i miesięcznych harmonogramów marketingowych.

lt;bgt; lt;igt; Oto jak to robisz: lt;/igt; lt;/bgt;

lt;bgt; 1. Sprawdź, ile pieniędzy jest w Twoim budżecie. lt;/bgt;

Jak wszyscy wiemy, wszelkiego rodzaju marketing kosztuje. To, ile pieniędzy jesteś gotów przeznaczyć na ten cel, określi niektóre kluczowe czynniki dotyczące tego, jak najlepiej wydać te pieniądze. Pamiętaj, że chcesz być oszczędny, ale musisz też realistycznie oceniać, co będzie potrzebne do pozyskania potencjalnych klientów, aby zamknąć nowe i powtórzyć transakcje.

lt;bgt; 2. Określ rynek docelowy. lt;/bgt;

Kto najprawdopodobniej kupi Twój produkt? Czy są małżeństwem? Czy są właścicielami firm? Jaki jest ich poziom dochodów? To są ludzie, do których chcesz kierować reklamy. Jednym z najczęstszych błędów marketingowych jest udzielenie odpowiedzi „wszystkim” na pytanie „Kto jest Twoim rynkiem docelowym?” Może się zdarzyć, że masz więcej niż jeden rynek docelowy, ale nie ma na świecie produktu, który byłby atrakcyjny dla każdego. Nawet Coca-Cola celuje w różne osoby z różnymi przesłaniami. Zdecyduj, kto NAJPRAWDOPODOBNIEJ kupi to, co masz do sprzedania, i celuj w nich. Twoja wiadomość dla nastolatków będzie inna niż wiadomość do gospodyń domowych, nawet jeśli produkt jest dokładnie taki sam. Różne rynki mogą wymagać różnych przesyłek pocztowych lub reklam.

lt;bgt; 2a. Korzystanie z właściwej listy mailingowej. lt;/bgt;

Aby upewnić się, że Twoja wiadomość dotrze do właściwych osób – osób, które są na rynku dla tego, co oferujesz – zwykle sprowadza się do znalezienia właściwa lista mailingowa.

Jest wiele informacji na temat list mailingowych. Kupując listę mailingową, warto kierować się wskazówkami, które mówią, na co zwrócić uwagę w firmie zajmującej się listami mailingowymi, aby upewnić się, że cieszy się ona dobrą opinią. Są to:

i) Pobierz referencje. Porozmawiaj z innymi osobami, które kupiły listy mailingowe od tej firmy.

ii) Czy gwarantują dostawę? Oznacza to, że ze względu na nieuniknioną liczbę złych adresów na liście, czy nadal mogą one zagwarantować wysoki odsetek adresów możliwych do dostarczenia. Ta liczba powinna wynosić 90% lub więcej. Ludzie cały czas się przemieszczają, więc firma zajmująca się listami mailingowymi nie może zagwarantować 100% dostarczalności – ale powinna zagwarantować co najmniej 90%.

iii) Jak często aktualizują swoje informacje? Powinni umieć odpowiedzieć na to pytanie i co miesiąc aktualizować swoje informacje.

Możesz spalić się na listach mailingowych – to najdroższa część Twojej kampanii. Zapytaj znajomych, którzy są właścicielami firm. Nie kupuj tylko od pierwszej osoby, która próbuje sprzedać Ci listy mailingowe. Przeprowadź swoje badania.

lt;bgt; 3. Wybierz media, których chcesz użyć. (np. reklama bezpośrednia, telewizja, radio itp.) lt;/bgt;

Ta decyzja będzie zależeć zarówno od budżetu, jak i rynku docelowego. Jeśli w przeszłości nie zajmowałeś się zbytnio marketingiem, zalecamy na początek wybranie jednego medium. Jest to o wiele łatwiejsze do śledzenia i będziesz w stanie lepiej stwierdzić, czy działa, czy nie. Ponadto, ponieważ powtarzalność jest kluczem do sukcesu marketingowego, korzystanie z jednego medium na początku pomoże Ci wielokrotnie dotrzeć do tych samych osób. Jeśli wyświetlasz ogłoszenie w gazecie i wysyłasz pocztówkę, ryzykujesz, że większość ludzi zobaczy Twoją reklamę tylko raz. Jeśli jednak wyślesz pocztówkę dwa razy, możesz zagwarantować, że dwukrotnie dotrzesz do tych samych osób i zaczniesz budować rozpoznawalność.

Gdy uzyskasz oczekiwane zwroty z pierwszego nośnika lub jeśli zdecydujesz, że nie działa on dla Ciebie, możesz przejść do innej formy reklamy. Z biegiem czasu opracujesz bardzo zróżnicowany plan marketingowy.

lt;bgt; 4. Stwórz harmonogram i trzymaj się go. lt;/bgt;

Sprawdź, ile osób masz na rynku docelowym. W tym przykładzie wykorzystamy marketing bezpośredni. Jeśli masz listę mailingową ludzi na rynku docelowym, która ma 1500 nazwisk, dowiedz się, ile razy w miesiącu możesz wysłać do nich pocztówkę i nadal nie przekraczać swojego miesięcznego budżetu. Kiedy już wymyślisz ten numer, zrób to!

Nie można wystarczająco podkreślić wagi posiadania planu marketingowego. Utwórz je i postępuj zgodnie z nim, a zaczniesz dostrzegać korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *