Znaczenie marki w nazwie

Tytuł:
Znaczenie marki: Co kryje się w nazwie?

Liczba słów:
610

Podsumowanie:
Ten artykuł rzuca światło na znaczenie budowania marki firmy oraz na to, jak dokładnie przemyślane nazwy marek mogą potencjalnie skutkować większym sukcesem i dochodowy biznes.

Słowa kluczowe:
Marka, Branding, Coca Cola, Lojalność, Klient

Treść artykułu:
Branding jest prawdopodobnie najważniejszym aspektem każdej firmy- poza produktem, dystrybucją, cenami lub lokalizacją. Marka firmy to jej definicja na świecie, nazwa, która identyfikuje ją z nią samą i z rynkiem. Modelka może być piękna, ale bez imienia jest po prostu „tą dziewczyną z tego zdjęcia”. Gdzie byłaby Norma Jean bez Marilyn Monroe lub kto wyobrażałby sobie Coca-Colę jako producenta napojów bezalkoholowych? Marka zapewnia klientom i konkurentom konkretny deskryptor, nazwę produktu lub usługi, która odróżnia ją od wszystkiego innego. Bob może prowadzić sklep hobbystyczny, ale próbowanie reklamowania się jako „Sklep hobbystyczny, który facet imieniem Bob biegnie ulicą”, to samobójstwo finansowe. Każdy klient będzie musiał opisać sklep, kim jest Bob i co robi sklep za każdym razem, gdy ktoś o to zapyta. To sprawia, że proces polecania dobrego sklepu hobbystycznego jest zbyt pracochłonny dla przeciętnego klienta, a zdecydowanie za duży dla użytkownika szukającego sklepów hobbystycznych w Internecie. Klientowi wyszukującemu sklep hobbystyczny Boba będzie łatwiej, jeśli będzie wiedział, że nazywa go „Dom hobby Boba”, a następnie może polecić innym sklep hobbystyczny Boba po imieniu, zwiększając wykładniczo potencjalną reklamę .

Tworzenie marki to coś więcej niż tylko wybranie chwytliwej nazwy i umieszczenie reklamy w gazecie – marka to coś więcej niż unikalny ciąg liter oznaczający konkretny produkt; marka odnosząca sukcesy to mnemoniczny wyzwalacz, który sprawia, że konsument czuje się w określony sposób, gdy o niej myśli. Dla tych, którzy piją napoje bezalkoholowe o smaku coli, co jest bardziej atrakcyjne w upalny dzień: zimna cola czy lodowata cola? Coca-Cola przez 100 lat rozwijała swoją markę napojów gazowanych o smaku coli jako orzeźwiającego napoju i przełomowej reprezentacji segmentu rynku. Coca-Cola wykorzystała połączenie marketingu bezpośredniego, technik rozdawania i cross-brandingu wielu produktów, aby osiągnąć maksymalną rozpoznawalność i widoczność marki nie tylko na swoim natychmiast konkurencyjnym rynku, ale na rynkach tak różnorodnych, jak samochody wyścigowe marki Coca-Cola. i artykuły gospodarstwa domowego.

Lojalność wobec marki jest integralną częścią budowania marki, ponieważ konsumenci zwykle mają do wyboru produkty z tego samego segmentu rynku, więc odnosząca sukcesy firma wymyśli sposób, aby zachęcić konsumentów do ponownego zakupu ich produktów lub wracać na swoje miejsce, zamiast iść do konkurenta. Te wysiłki na rzecz budowania lojalności wobec marki mogą przybierać formę kuponów, zachęt, takich jak technika wielu sieci spożywczych polegająca na “ kartach rabatowych ” lub “ liderzy strat ”, których celem jest przyciągnięcie konsumentów do sklepu, gdzie, miejmy nadzieję, kupią taryfa ulgowa przy wyższym wskaźniku zysku. W zamian za te rabaty i karty spożywcze wiele firm zbiera informacje o zwyczajach zakupowych i średnich kwotach wydatków, aby lepiej dostosować reklamy i lepiej ukierunkować przyszłe działania promocyjne. Gdy konsument jest uzależniony, lojalność wobec marki zwykle skutkuje wyższym wolumenem sprzedaży, a lojalni klienci są mniej wrażliwi na zmiany cen swoich ulubionych marek (oczywiście w rozsądnym zakresie), a także mniej wrażliwi na zachęty konkurencji. Badania wykazały, że pozyskanie klienta zajmuje 5 razy więcej pieniędzy niż jego utrzymanie. To 5 razy więcej pieniędzy, niż można by było wydać na inne rzeczy.

Marka to to, kim jest Twoja firma i co sprzedaje – jest tak samo ważne jak imię dziecka i powinno wymagać takiego samego wysiłku, aby je rozwinąć, ale jeśli zostanie zrobione dobrze, może dojrzeć odnosząca sukcesy i dochodowa osoba dorosła.

© 2005, Wholesale Pages UK. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *