Znaczenie koloru – odblokuj symbolizm i psychologię kolorów powszechnych kolorów

Tytuł:
Znaczenie koloru – odblokuj symbolikę i psychologię kolorów powszechnych kolorów

Liczba słów:
401

Podsumowanie:
Kolor to magiczny element, który daje uczucie i emocji w sztuce, projektowaniu i reklamie. Rozumiejąc znaczenie koloru (lub psychologię koloru), możesz wybrać odpowiedni kolor, aby wspierać i podkreślać swój projekt.

Słowa kluczowe:
marketing, branding, użycie koloru

Treść artykułu:
Kolor to magiczny element, który daje uczucie i emocje sztuce, projektowaniu, i reklamy. Rozumiejąc znaczenie koloru (lub psychologię koloru), możesz wybrać odpowiedni kolor, aby wspierać i podkreślać swój projekt.

Dominujący kolor lub ogólny schemat kolorów może określać ton Twojego dokumentu. Niektóre kolory pomogą Twojemu produktowi, dokumentowi firmowemu lub reklamie przyciągnąć określonych odbiorców docelowych i wywołać pożądane reakcje.

Poniższe informacje zawierają ogólnie przyjęte wytyczne dotyczące symbolicznego znaczenia koloru oraz tego, jak efektywniej używać koloru w materiałach marketingowych.

Znaczenie koloru żółtego (w tym koralowego, pomarańczowego, bursztynowego, złotego)

Co to symbolizuje: energia, ostrożność, ciepło, wiwat, radość

Żółcie są często związane z następującymi cechami: domowa, przyjazna, miękka, przyjazna, poruszająca, podniecająca lub przygodowa. Dobry na zestawy prasowe, artykuły papiernicze i torby na zakupy.

Użyj żółtego do oznakowania w sytuacjach roboczych ostrzegających o niebezpieczeństwie. Żółty jest również dobry w przypadku każdego projektu, który musi wywoływać poczucie beztroski, humoru lub życzliwości.

Znaczenie koloru czerwonego (w tym fiołkoworóżowego, magenta, karmazynowego, szkarłatnego, czerwonego plakatu)

Co to symbolizuje: moc, romans, witalność, ziemski, energia

Czerwoni wywołują silnie naładowane emocje, takie jak agresja, niebezpieczeństwo czy miłość. Czerwony sprawia, że zwracamy uwagę i od razu przyciąga wzrok, więc używaj czerwieni na przedmiotach, które muszą przyciągnąć uwagę.

Na arenie finansowej czerwony symbolizuje negatywny kierunek.

Znaczenie koloru zielonego (w tym limonka, zieleń liści, zieleń morska, szmaragd, turkus, szałwia)

Co to symbolizuje: życie, liście, trawa, drzewa, woda

Zieloni są zmysłowi i żywi. Zieleń kojarzy się z następującymi cechami: przyjazność, niezawodność, świeżość, brak zagrożeń, bezpieczeństwo, ochrona, zdrowie, siła, droga i prymitywność.

W świecie biznesu zielony symbolizuje wzrost i dobrobyt.

Znaczenie koloru niebieskiego i fioletowego (w tym błękitu nieba, ultramaryny, fioletu, fioletu, lazuru)

Co to symbolizuje: pokój, prawo i porządek, logika, analityczność, inteligencja, uczciwość spokojny, czysty, dobra wola, spokój, współczujący, poważny, rozważny, cichy, refleksyjny, królewski, klasyczny, niezawodny, wiarygodny, tradycja, magiczny.

Blues są często używane w przypadku starszych, bardziej dojrzałych odbiorców i sytuacji. Niebieski jest powszechny w instytucjach finansowych, szpitalach oraz w zawodach prawniczych i medycznych. Fiolet od dawna kojarzy się z królewskością, magią i mocą. Fioletowe są często używane w projektach kobiecych, a nie męskich.

Upewnij się, że kolory, których używasz w materiałach marketingowych, przyciągają uwagę rynku docelowego. Sprawdź przewodniki projektowania zasobów kolorów lub książki próbek, aby dowiedzieć się, jakie kombinacje kolorów najlepiej sprawią, że Twoje projekty będą się wyróżniać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *