Zespoły zorientowane na klienta

Tytuł:
Zespoły skupiające się na kliencie

Liczba słów:
709

Podsumowanie:
Aby lepiej reagować na potrzeby klientów, podkreślać ich zadowolenie, budować bliższe relacje z klientami i spłaszczyć strukturę zarządzania Niektóre firmy przyjęły zespoły ds. klientów lub zespoły ds. koncentracji na kliencie. Są to międzyfunkcyjne zespoły zorientowane na klienta, które zapewniają klientom kompleksową obsługę.

Zespoły mają pełną własność swoich kont, a każdy zespół jest upoważniony do decydowania o tym, jak współpracować ze swoimi klientami i łączyć …

Słowa kluczowe:
orientacja na klienta , klient, zespoły skupiające się na kliencie, zespoły klienckie, zespoły fokusowe, klient, crm

Treść artykułu:
Aby lepiej reagować na potrzeby klientów, podkreślać satysfakcję klienta, rozwijać bliższe relacje z klientami i spłaszczyć strukturę zarządzania Niektóre firmy przyjęły zespoły ds. klientów lub zespoły ds. koncentracji na kliencie. Są to międzyfunkcyjne zespoły zorientowane na klienta, które zapewniają klientom kompleksową obsługę.

Zespoły mają pełną własność swoich kont, a każdy zespół jest upoważniony do decydowania o tym, jak pracować z każdym z klientów i łączyć każdą funkcję usługową, taką jak księgowość, sprzedaż i serwis w jedną strukturę zespołu, aby obsługiwać wszystkie potrzeby konkretnych klientów przypisanych im w oparciu o myślenie o ciągłym doskonaleniu doświadczeń klientów. Zespoły są upoważnione do podejmowania działań naprawczych w celu rozwiązywania codziennych problemów i mają bezpośredni dostęp do informacji, które pozwalają im planować, kontrolować i ulepszać swoje działania. Zespoły zarządzają sobą, a praca w zespole jest zazwyczaj przydzielana na podstawie umiejętności i mocnych stron, a nie tylko stanowiska. Dzięki temu zespół może szybko rozwiązać wszystkie problemy i wątpliwości klienta. Zarządzając sobą, podobnie jak zawodnicy na boisku podczas gry zespołowej, menedżerowie pełnią rolę trenera, rozwijając umiejętności i wiedzę, a nie tylko kierując i kontrolując działania.

Praca w zespołach skoncentrowanych na kliencie współzależność i wspólna odpowiedzialność za wyniki stają się celem, a zatem zamiast tradycyjnego organizowania pracy z góry na dół, redukcja procesów do pojedynczych kroków zostaje zorganizowana wokół całych procesów. Podejścia tradycyjne zmniejszają wymagane umiejętności na każdym poziomie pracy, prowadząc do nudnych i powtarzalnych zadań, ale podejście oparte na zespołach częściej uwzględnia dopasowanie członków zespołu do pracy, którą należy wykonać z osobami najbliższymi stanowiskom, uzgadniając specyfikacje stanowisk.

Zalety posiadania i samodzielnego zarządzania obejmują większą wygodę klientów, wiedząc, z kim będą mieli do czynienia, a zespoły zdobywają dogłębną wiedzę na temat potrzeb każdego klienta dzięki lepszej komunikacji wewnętrznej, ponieważ członkowie zespołu rozumieją oczekiwania klienta i dzielą się informacjami, zdając sobie sprawę, że gromadzenie wiedzy nie przynosi korzyści – ponieważ na ich wynagrodzenie wpłyną wyniki klientów dotyczące rentowności własnej firmy.

Samodzielne zespoły nie powstają po prostu i nie są „łatwą odpowiedzią”. Zespoły przechodzą przez kilka etapów na drodze do samozarządzania, a osiągnięcie tego celu może zająć dwa lub więcej lat. Kompleksowe szkolenie w zakresie podstawowych umiejętności zarządzania, takich jak rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji, ma kluczowe znaczenie, podobnie jak funkcjonalne szkolenie krzyżowe, aby mogli zarządzać własnymi procesami.

Aby w pełni wykorzystać swój potencjał, zespoły muszą być nie tylko wielofunkcyjne, ale także muszą być zarządzane przez przedsiębiorczych i doświadczonych menedżerów, którzy rozumieją, że istnieją, aby zapewnić większą rentowność swojej firmie poprzez zapewnienie lepszej obsługi klienta klientów lub klientów swojej firmy iw tym celu wspierają i kierują inicjatywami zespołowymi, w tym odgrywając aktywną rolę w budowaniu ciągłych relacji roboczych z kierownictwem klienta.

Zespoły nie mogą również stać się „silosami klientów”, a nie „funkcjonalnymi silosami” i muszą pracować nad współdzieleniem polityk, systemów i procesów oraz ludzi, aby wyniki „zwycięskich zespołów – tych, które zapewniają zwiększoną satysfakcję klienta wraz z doskonała rentowność i rosnąca objętość – są szybko testowane i powielane w innych miejscach. Aby to osiągnąć, kierownictwo wyższego szczebla musi precyzyjnie dostroić strukturę, role, procesy i systemy, aby sprostać stale zmieniającym się potrzebom i rosnącej złożoności zarówno działalności klienta, jak i jego własnej.

Kierownictwo wyższego szczebla również musi nadawać ton i realia – zespoły istnieją po to, aby zapewnić swojej firmie większą rentowność poprzez zapewnienie lepszej obsługi klientów.

Aby osiągnąć te cele korporacyjne, zespoły muszą:

1. Niech satysfakcja klienta będzie dla nas najważniejsza.

2. Miej wspólne zrozumienie wizji i misji organizacji oraz ich roli w tym.

3. Zrozum role poszczególnych ja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *