Zdobądź przewagę konkurencyjną marketingową dzięki technikom PR

Tytuł:
Zdobądź przewagę konkurencyjną dzięki technikom PR

Liczba słów:
878

Podsumowanie:
Niezliczone możliwości wysyłania komunikatów prasowych i otrzymywania wartościowych, bezpłatnych reklam przegapić każdego dnia. Najważniejsze jest to, że pisanie (lub emisja) w mediach zapewnia większą wiarygodność niż wiadomości przekazywane za pośrednictwem płatnych reklam; i może być istotnym elementem każdej zintegrowanej kampanii marketingowej. Oto kilka podstawowych zasad, wskazówek i strategii, które zwiększą Twoje szanse na sukces.

Słowa kluczowe:
public relations, bezpłatna reklama, bezpłatna reklama, relacje z mediami, informacje prasowe, marketing zintegrowany, pomysły marketingowe, strategia marketingowa, porady marketingowe, informacje prasowe, techniki marketingowe

Treść artykułu:
Copyright 2006 Joel Sussman

Jedną z najmniej rozumianych i najmniej wykorzystywanych technik marketingowych w świecie biznesu jest public relations. Fakt ten stanowi okazję dla właścicieli i menedżerów małych firm, którzy chcą poświęcić trochę czasu na pielęgnowanie relacji z dziennikarzami i redaktorami w swojej społeczności.

Reklama jest oczywistym podejściem do autopromocji, więc robi to większość konkurencji. Generowanie darmowej lub niedrogiej reklamy za pośrednictwem komunikatów prasowych i relacji z mediami nie jest tak powszechne, więc oferuje znacznie mniej zagraconą przestrzeń do zdobywania widoczności i rozpoznawalności. „Koszt przyjęcia” składa się z wartej opublikowania historii i niewielkiego wglądu w działanie tego procesu.

Potencjalne pułapki i możliwości

Zła wiadomość jest taka, że redaktorzy, dyrektorzy wiadomości radiowych i inni strażnicy mediów codziennie otrzymują dziesiątki komunikatów prasowych i to tylko w małych miastach! Wydania są wrzucane do okrągłego pliku z trzech głównych powodów:

1) wyglądają nieprofesjonalnie, 2) są reklamą udającą wiadomości, lub 3) mają niewielką lub żadną wartość w wiadomościach.

Trzy inne fatalne błędy w komunikacie prasowym to: brak od razu przejścia do sedna sprawy, fatalny brak formatowania oraz rażące błędy typograficzne i zaniedbania gramatyczne.

Chociaż może się wydawać, że istnieje 101 sposobów na popełnienie błędu (więc po co w ogóle próbować?), To bardziej kwestia zdrowego rozsądku, wytrwałości i przestrzegania kilku podstawowych wskazówek. Może zająć trochę eksperymentów, aby dowiedzieć się, czy osiągniesz lepsze wyniki, pracując bezpośrednio z określonymi reporterami, a nie z redaktorami (i używając poczty e-mail, a nie poczty tradycyjnej), ale gdy dostosujesz swoje podejście i dasz się poznać lokalnym mediom, wskaźnik sukcesu powinien znacznie wzrosnąć. Ostatecznie może się okazać, że public relations jest brakującym ogniwem w skądinąd nijakiej kampanii medialnej.

Podstawowe zasady pisania komunikatów prasowych

Jak w każdym rodzaju marketingu, prezentacja i wizerunek mogą mieć duży wpływ na jakość uzyskiwanych wyników. Oto tuzin wskazówek, jak pokazać się z mediami.

1) W nagłówku i treści komunikatu podkreśl wartość wiadomości swojej historii. Jeśli nie przyciągnie uwagi redaktora lub brzmi zdalnie jak reklama, szanse na jej opublikowanie lub emisję są niewielkie.
2) Będzie to miało większy wpływ, jeśli pierwszy akapit zawiera najważniejsze informacje, a reszta materiału będzie uporządkowana w kolejności malejącej.
3) Jedną z prostych, ale przydatnych wskazówek dotyczących pisania komunikatu prasowego jest stary standard dziennikarski polegający na skupieniu się na pięciu „W”, a mianowicie: Kto? Co? Gdy? Gdzie? Czemu? a czasami, jak?
4) Napisz to z perspektywy obiektywnego obserwatora, a nie z punktu widzenia właściciela firmy lub menedżera
5) Używaj krótkich zdań i podwójnych odstępów między akapitami.
6) Ostatni akapit powinien być zarezerwowany na krótką biografię lub kilka gotowych zdań na temat Twojej firmy. Dziennikarze wiedzą, żeby tam szukać tych informacji.
7) Jedna strona to idealna długość dla komunikatu prasowego. Media zadzwonią lub wyślą e-maila, jeśli będą mieć pytania lub będą chcieli przeprowadzić z Tobą wywiad.
8) Elementy formatujące: Po nagłówku u góry zazwyczaj dodaje się następujące informacje: słowa “ DO NATYCHMIASTOWEGO WYDANIA ”, jedną lub dwie nazwy kontaktów i numery telefonów oraz, tuż przed pierwszym zdaniem informacji, lokalizacja i data wiadomości.
9) Utrzymuj aktualną listę mailingową reporterów i redaktorów oraz poznawaj ich, kiedy tylko jest to możliwe. Zanotuj kilka uwag na temat każdego z nich.
10) Od czasu do czasu proponuj pomysły na artykuły i daj znać, że jesteś dostępny na wywiady. POMYSŁ: Jednym ze sposobów budowania reputacji cennego źródła dla mediów jest przygotowanie dla nich drukowanej listy ekspertów, rzeczników i autorytetów na tematy związane z Twoim zawodem lub branżą.
11) Wskazówka dotycząca e-maili: Reporterzy i redaktorzy z reguły bardzo nie lubią załączników do wiadomości e-mail. Omiń to, włączając prasę r

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *