Zdobądź jackpot ze skargami klientów

Tytuł:
Zdobądź jackpot ze skargami klientów

Liczba słów:
330

Podsumowanie:
Naszym najpotężniejszym instynktem jest unikanie reklamacji klientów, ale mogą to być najlepsza rzecz, jaka przytrafiła się Twojej firmie Oto dlaczego …

Słowa kluczowe:
skargi klientów, kontakt

Treść artykułu:
Naszym najpotężniejszym instynktem jest unikanie reklamacji klientów, ale one może być najlepszą rzeczą, jaka przydarzy się Twojej firmie. Oto dlaczego …

Badania marketingowe pokazują, że tylko 1 na 50 niezadowolonych klientów ma czas na złożenie skargi … do Ciebie. Najprawdopodobniej pozwolą 11 swoim znajomym powiedzieć, że są nieszczęśliwi, ale nie czują się komfortowo, informując Cię o tym. Co dzieje się z 49 niezadowolonymi klientami, którzy nie narzekają? Oprócz zaczepiania 11 znajomych i członków rodziny, zmienią tylko produkty lub miejsca prowadzenia działalności.

Narzekanie klientów to bonus
Zapomnijmy o tym, że narzekający klienci nie zawsze są uprzejmi lub przyjemni. Co się naprawdę dzieje, kiedy dają Ci znać, że nie spełniłeś ich oczekiwań?

1. Dają ci możliwość rozwiązania problemu i zatrzymania ich jako klientów.
2. Przedstaw problemy, które mogły odstraszyć 49 innych klientów.

Zachęcaj do składania skarg
Tak, wiem … Też się ich boję, ale są one narzędziami do rozwijania Twojej firmy. Jak łatwo Twoi klienci mogą dać Ci znać, że są niezadowoleni z Twojego produktu lub usługi? Ułatw sobie to przez …

1. Oferowanie bezpłatnej infolinii do składania skarg.
2. Udostępnij ankiety satysfakcji klientów.
3. Wysyłaj kartki pocztowe po zakupie.
4. Zrób miejsce w swojej witrynie internetowej na skargi klientów.

Opcje niezadowolonego klienta
Niezadowolony klient może zrobić jedną z czterech rzeczy:

1. Zachowaj ciszę
2. Złóż pozew lub zgłoś się do agencji rządowej
3. Daj ci złe reklamy szeptane
4. Złóż skargę

Pamiętaj, że Twoi klienci i klienci znają mocne i słabe strony Twojej firmy znacznie lepiej niż Ty! Mają doświadczenie z pierwszej ręki, na podstawie której mogą dokonać oceny. Kiedy klient poświęca czas, aby poinformować Cię, czego potrzebujesz, aby ulepszyć, naprawdę jesteś mu winien podziękowanie! I nie zapominaj … niezadowolony klient, którego zmieniasz w szczęśliwego klienta, staje się lojalnym klientem na całe życie. Tak, na dłuższą metę skargi klientów się opłacają.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *