Zarządzanie opiniami

Tytuł:
Zarządzanie opiniami

Liczba słów:
649

Podsumowanie:
Czasami myśli nie są tym, czym się wydają. Rozjaśnij sytuację, rozumiejąc opinie swoich klientów. Wznieś się ponad walkę, znając myśli tych, którzy mają największe znaczenie dla Twojej firmy.

Słowa kluczowe:
zarządzanie panelami, oprogramowanie do ankiet online, ankiety, zarządzanie opiniami klientów

Treść artykułu:
My, ludzie, jesteśmy ciekawskimi stworzeniami, z różnorodnością opinii, które składają się na naszą osobowość, nasze nawyki zakupowe i sposób, w jaki żyjemy. Opinie te są wynikiem wielu lat nauki i obserwacji. Swoje opinie czerpiemy z mediów, przyjaciół, rodziny i wielu innych źródeł. Z kolei to, czego uczymy się z tych źródeł, wykorzystujemy do podejmowania decyzji dotyczących życia i co ważniejsze tego, co kupujemy.

Opinie klientów są nieocenione zarówno dla instytucji, jak i firm. Umożliwiają osobom odpowiedzialnym podejmowanie odpowiednich decyzji w zakresie rozwoju produktu i zarządzania nim. Planowanie strategiczne i prognozowanie to wszystkie korzyści płynące ze zbierania opinii konsumentów i klientów.

Ostatnio pojawiło się wiele negatywnych ekonomicznych nowości. Kryzys mieszkaniowy, problemy z kredytami hipotecznymi, ceny gazu i słaby dolar – wszystko to przyczyniło się do kłopotów finansowych tego kraju. Zdecydowana większość ekspertów ekonomicznych przewiduje recesję lub przynajmniej spowolnienie gospodarcze w dającej się przewidzieć przyszłości. Wygląda ciemno i ponuro, ale możesz nie wiedzieć, że konsumenci niekoniecznie mają udział w tym pesymizmie.

Konsumenci i przedsiębiorstwa obserwują gospodarkę zmęczonym okiem. Świadomość, że to, co wydarzy się w nadchodzących tygodniach i miesiącach, może mieć ogromny wpływ na amerykański styl życia.

Wszystko to sprawia, że niedawna ankieta USA Today / Ballup jest tak interesująca. Mierząc opinię publiczną na temat sytuacji gospodarczej, Gallup stwierdził, że tylko 4 na 10 Amerykanów uważa, że recesja gospodarcza jest prawdopodobna w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jest to stosunkowo niewielka liczba mniej pesymistycznych konsumentów w porównaniu z liczbą uzyskaną przez Gallup podczas podobnego sondażu w latach 90-tych.

Postawy Amerykanów są w rzeczywistości dość solidne w porównaniu z minionymi trudnymi okresami gospodarczymi. Po pęknięciu bańki internetowej w 2000 roku około 45% Amerykanów sądziło, że w przyszłym roku dojdzie do recesji. Zaledwie kilka miesięcy później wzrósł on do 53%, a potem spadł wkrótce do 49%, w marcu 2001 r. Jeszcze silniejszy pokaz ekonomicznych niewierzących miał miejsce w 1990 r. Kiedy podczas tego spowolnienia gospodarczego, gdzieś pomiędzy 65% a 78%. % Amerykanów stwierdziło, że gospodarka zmierza w kierunku recesji. Jak się okazało, od połowy 1990 r. Do początku 1991 r. Panowała recesja.

Kiedy respondentów zapytano, czy sądzą, że gospodarka jest obecnie w recesji, 36% z nich odpowiedziało, że tak, podczas gdy 58 % powiedziało, że tak nie jest. Po raz kolejny liczby przedstawiają znacznie inny obraz, niż można by się spodziewać.

Człowiek oglądając wiadomości lub czytając gazetę ma wrażenie, że aktualna prognoza gospodarcza nie wygląda korzystnie. Na szczęście opinia amerykańska jest bardziej optymistyczna. Jednak nigdy nie dowiedzielibyście się, że Amerykanie mają bardziej słoneczny pogląd niż eksperci, gdyby nikt nie spytał Amerykanów o ich opinie. Najważniejsze w tym optymizmie jest to, że odzwierciedla on przyszłość spędzania wakacji. Inwestorzy martwią się i spoconymi dłońmi obserwują zwyczaje konsumentów związane z wydawaniem pieniędzy. Powinni pocieszać się faktem, że konsumenci nie są tak zdenerwowani, jak być może.

Wiedza to naprawdę potęga, nieważne jak zmęczony jest ten frazes, wciąż brzmi prawdą. Ci, którzy potrafią zajrzeć do umysłów swoich konsumentów, mogą podejmować decyzje niezbędne do poruszania się po skomplikowanym świecie biznesu.

Jednym ze sposobów uzyskania opinii klientów są ankiety online, ankiety telefoniczne i ankiety e-mailowe. Ankiety te mogą być nieinwazyjnym sposobem gromadzenia informacji, które mogą sprawić, że Twoja firma przetrwa w trudnych czasach i rozkwitnie, gdy są dobre.

Wsiadanie do głów osób, które są dla Twojej firmy najważniejsze, może być o wiele łatwiejsze niż myślisz. Zdziwiłbyś się, czego możesz się nauczyć i jak możesz wykorzystać tę wiedzę do rozwoju i doskonalenia. Znajomość opinii klientów jest kluczowa w dzisiejszym środowisku finansowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *