Zarabianie na sieci społecznościowej

Tytuł:
Zarabianie na sieciach społecznościowych

Liczba słów:
832

Podsumowanie:
Omówienie powodów, dla których reklamodawcy korzystają z powszechnie przyjętego trendu dotyczącego sieci społecznościowych w internet. Michael Jones ujawnia czynniki, które skutkują udanymi kampaniami interaktywnymi. Firmy mogą budować lojalność klientów i marki za pomocą taktyk, takich jak udział w przychodach / opłaty za transakcje, modele przychodów klubów / podmiotów stowarzyszonych, sponsoring korporacyjny itp.

Słowa kluczowe:
internet, reklama, marketing, media społecznościowe sieci

Treść artykułu:
Przegląd sposobów, w jakie marketerzy mogą dostosować się do tych popularnych punktów konsumenckich.

Sieci społecznościowe są na topie. Ci, którzy w nich uczestniczą, należą do dwóch, trzech, czterech, może nawet więcej niż 10 lub 20 różnych. Cieszą się ich funkcjami, przesyłają zdjęcia, proszą o kontakty biznesowe i rozmawiają ze znajomymi.

Na razie konsumenci mogą to robić za darmo. Na razie.

Chociaż sieci społecznościowe w świecie offline mogą być dobrze ugruntowane – zarabiać na konferencjach, miejscach, opłatach za polecenie i łowcach głów – świat online wydaje się tylko badać metody monetyzacji. Ogólna zasada nadal obowiązuje: jeśli masz dużą bazę danych aktywnych użytkowników, możesz zarabiać – prawda?

Oto jak to się dzisiaj robi:

Reklama – szybki przegląd wydatków na reklamę w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że tylko niewielka część całości jest wydawana online – ale to szybko się zmieni. Reklama internetowa ponownie kwitnie – i tak jak telewizja publiczna i media drukowane często można utrzymać dzięki czystym modelom reklamowym, tak samo w Internecie nie jest inaczej. Wiodące serwisy społecznościowe (MySpace, Friendster i LinkedIN, a także wiele innych) są wspierane głównie przez reklamy. Chociaż ich agresywne strategie wzrostu oznaczają, że niektórzy mogą nadal tracić pieniądze, reklamy zapewniają znaczną część przychodów.

Udział w przychodach / Opłaty za transakcję – ktoś klika profil znajomego w Friendster i widzi, że uwielbia przebojowy serial HBO „Deadwood”. Kliknięcie terminu „Deadwood” powoduje wyświetlenie wszystkich innych członków, którzy mają takie same zainteresowania – oraz łatwy do kupienia link do pierwszego sezonu DVD „Deadwood” za pośrednictwem Amazon. Zasadniczo jest to ukierunkowany układ reklamowy – marketerzy mają teraz precyzyjne kierowanie za pomocą profili sieci społecznościowych, dopasowując się do zainteresowań użytkowników – i oferując opcje zakupu w ramach bardzo szczegółowych filtrów.

Wydarzenia – chociaż liczby przychodów generowane z wydarzeń w stylu MySpace są trudne do zdobycia, wiadomo, że wydarzenia te cieszą się dużym zainteresowaniem i są siłą napędową imponującego wzrostu MySpace. Ogólnie rzecz biorąc, chociaż jest mało prawdopodobne, aby wydarzenia offline stanowiły więcej niż 10 procent przychodów z jakiejkolwiek sieci społecznościowej, wydarzenia stanowią świetną treść i reklamę szeptaną.

Idąc dalej, będą się pojawiać nowe, atrakcyjne sposoby zarabiania na sieciach społecznościowych. Wadą jest jednak to, że niektóre z tych metod mogą nie leżeć w najlepszym interesie użytkownika – i mogą skończyć się tym, że te społeczności będą miały „fajną” przewagę.

Modele przychodów klubów kupujących / podmiotów stowarzyszonych – Kupując Metails przez Buy.com, duży sprzedawca offline i online dostrzegł siłę sieci społecznościowych i zaangażował się w tę przestrzeń. Yub.com umożliwia użytkownikom tworzenie własnej sieci społecznościowej skupionej na produktach, ocenach produktów i, co ważniejsze, systemie nagród opartym na punktach, który umożliwia członkom korzystanie z zakupów znajomych. Podczas gdy Yub.com wydaje się być ciężkim handlem detalicznym – z pełnym centrum handlowym online, które szybko się rozrosło w ciągu ostatnich kilku miesięcy – witryna buduje dużą bazę użytkowników i zachęca członków do polecania produktów znajomym.
Chociaż mentalność klubu zakupowego może działać tylko w niektórych typach sieci społecznościowych, pojęcie systemu punktowego, który nagradza użytkowników za określone działania, powinno zostać szerzej ujęte. Tworząc system walutowy, portal społecznościowy może tworzyć bardzo realne zachęty (promocje, prezenty, konkursy, zbiórki pieniędzy) do konkretnych działań, z których każdy może skorzystać.

Sponsoring korporacyjny – czy bycie fanem marki oznacza, że chcesz, aby właściciel tej marki miał wszystkie Twoje dane z profilu osobistego? Praktycznie rzecz biorąc, odpowiedź dotyczy rodzaju marki i nagrody, jaką otrzymuje użytkownik za udostępnienie tych informacji. Korporacje zwrócą uwagę na te sieci społecznościowe i zaczną oferować konkurencyjne usługi z produktami i (jeśli są inteligentne) nagrodami opartymi na doświadczeniu. W momencie, gdy uruchomiony został Island Island (opisany jako „MySpace dla skaterów”), większe marki zaczną robić to samo. Zwiększona lojalność wobec marki i możliwości sprzedaży doprowadzą bezpośrednio do monetyzacji.

Kluby Country / Opłaty członkowskie – Świat SNS może być polem marzeń – choć za pewną cenę. Jak niedawno pokazał serwis społecznościowy ASmallWorld.com, if

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *