Wyróżnij się lub zgiń

Tytuł:
Wyróżnij lub zgiń

Liczba słów:
1194

Podsumowanie:
Brzmi dość szorstko, prawda? Cóż, na podstawie osobistych doświadczeń zarówno z własną firmą, jak iz klientami, mogę powiedzieć, że „wyróżnij się lub zgiń” nie jest przesadą. Niezależnie od tego, czy prowadzisz mały sklep jednoosobowy, czy dużą agencję rządową, wypłacalność i przyszłość Twojej firmy zależą od tego, czy wyróżnisz się na konkurencyjnym rynku.

Słowa kluczowe:
strategia marketingowa marketing wdrożenie marketing sukces marketing Twojej firmy marketing zasoby marketingowe doradztwo marketingowe edukacja marketingowa marketing strategiczny

Artykuł Treść:
Wszyscy walczy o te same dolary klientów, niezależnie od tego, czy Twoimi klientami są konsumenci, inne małe firmy, duże korporacje czy agencje federalne. Twoi docelowi klienci są przytłoczeni zbyt dużą ilością informacji i zbyt wieloma możliwościami wyboru. Podsumowanie? Nadal musisz wyróżniać się z tłumu.

Wymyślone przez Jacka Trouta, ojca „pozycjonowania” produktów i pomysłów w umysłach konsumentów, pojęcie to jest szczególnie istotne dla profesjonalnych firm usługowych. Problem w tym, że Twoi klienci mają wybór… i potrzebują Twojej pomocy, aby zrozumieć, dlaczego wybrać Twoją firmę zamiast innych oferujących podobne usługi.

A to, że obecnie masz klienta, nie oznacza, że zostanie. Jest duża różnica między ich satysfakcją a zaangażowaniem. Czy wiesz, że ponad 40% klientów, którzy twierdzili, że są zadowoleni, przeszło do nowego usługodawcy? 1

Myślenie strategiczne o tym, jak zmienić klientów z zadowolonych na zaangażowane, nie jest uznaniowe. Zróżnicowanie to jedno z najważniejszych działań strategicznych i taktycznych, w które musi się zaangażować firma usługowa.

Dla profesjonalnych firm usługowych jest to bardzo trudne. Obejmuje wyartykułowanie konkretnej wartości czegoś, co w opinii klientów jest trudne do oszacowania. Nie tylko musisz przede wszystkim przyciągać i przyciągać ich uwagę, ale także wykazać, jaki wpływ mają Twoje usługi na ich życie. Zróżnicowanie zrobi to za Ciebie.

Czego nie robić

Zanim przyjrzymy się skutecznym strategiom różnicowania, oto kilka, których należy unikać:

Stawianie na kreatywność. Mgliste, artystyczne komunikaty marketingowe to strata czasu Twojej grupy docelowej. Jeśli chodzi o budowanie zaufania do Twojej firmy jako najlepszego rozwiązania ich problemu, potencjalni klienci oczekują konkretnych, konkretnych, bezpośrednich informacji. Nie zmuszaj ich do zbytniego wysiłku, aby zrozumieć Twój przekaz.

Pod pozorem kreatywności dzieje się wiele niewyraźnego, nieefektywnego marketingu. Nie daj się uwieść poetyckiej lub pięknej. Miej oko na wyraźne udostępnianie informacji, bez ukrywania ich pod kreatywnością.

Skazując się na wymarcie. Nie stań się towarem, obniżając cenę, aby być innym. Kiedy klienci wybierają Twoją firmę ze względu na cenę, Twoja wartość zanika i nie jesteś już wyjątkowy.

Jedyny sposób na wyróżnienie się ceną? Będąc najdroższym! Cena staje się nieodłączną korzyścią, ukazując prestiż i jakość. Odnosi się to z łatwością do produktów (pomyśl o Rolexie, Louisie Vittonie) i jest równie prawdziwe w przypadku usług profesjonalnych (pomyśl o ekskluzywnych, prywatnych gabinetach lekarskich; doradcy finansowi, którzy pracują tylko z „rodzinnymi biurami” bogatych).

Robię to wszystko. Najgorszym sposobem, aby być wyjątkowym, jest starać się być wszystkim dla wszystkich („nasza firma oferuje szeroki wachlarz praktyk”). Nie tylko przytłaczasz potencjalnych klientów wyborami, ale także ułatwiasz konkurencji oferowanie tego samego.

Internet sprawia, że Twoja konkurencja szczególnie łatwo dopasowuje się do Twojej oferty – łatwo jest porównać sklep internetowy. A zatem wszystko sprowadza się do tego, kto ma lepszą cenę… przegrywająca propozycja dla wszystkich zaangażowanych – w tym klienta. W końcu nie będziesz już mógł sobie pozwolić na ich obsługę lub będziesz mieć urazę, że musisz oddawać swoje usługi.

Wybór konkretnej i zawężonej oferty wymaga odwagi, ale jest to sposób na wyróżnienie się w umysłach klientów i naliczenie wartości.

Jak więc skutecznie wyróżnić swoje profesjonalne usługi? W przypadku podejść, które naprawdę działają, czytaj dalej…

Biorąc stronę z książki Jacka Trouta, Differentiate or Die (John Wiley Sons, 2000), oto jak wyróżnić się na tle konkurencji:

1. Bądź pierwszy. Dobra strategia, jeśli masz naprawdę dobry pomysł. Jeśli jesteś tam pierwszy, ktoś, kto Cię później skopiuje, po prostu wzmocni Twoją wartość. Potrzeba dużo wytrzymałości, aby się oderwać i utrzymać.

2. Posiadaj atrybut. Atrybuty to szybkość (szybki zwrot kosztów HR Block) i „doświadczenie” (środowisko spa w gabinecie kosmetycznym). Kluczem do sukcesu jest zachowanie prostoty i skupienie się na jednym lub dwóch słowach, które opisują Twój atrybut różnicujący. Jeśli ktoś

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *