Wykorzystaj w pełni swoją markę

Tytuł:
Wykorzystaj swoją markę w pełni

Liczba słów:
829

Podsumowanie:
Marka wykracza poza nazwę firmy i slogan. To kompletna osobowość lub zestaw wartości, czasem nawet fabuła, wraz z powtarzającymi się elementami wizualnymi, dźwiękowymi i behawioralnymi. Decydując się na inwestycję w tworzenie marki, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby upewnić się, że uzyskasz wartość swoich pieniędzy:

1. Wyróżnij się. Jeśli spróbujesz ukraść lub naruszyć tożsamość innej firmy, wylądujesz na drogiej, legalnej wodzie. Oprócz legalności masz tendencję do …

Słowa kluczowe:
branding, biznes, marketing, sprzedaż, reklama, nazewnictwo, nazwy, znaki towarowe, reklamy, logo

Treść artykułu:
Marka wykracza poza nazwę firmy i slogan reklamowy. To kompletna osobowość lub zestaw wartości, czasem nawet fabuła, wraz z powtarzającymi się elementami wizualnymi, dźwiękowymi i behawioralnymi. Decydując się na inwestycję w tworzenie marki, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby upewnić się, że uzyskasz wartość swoich pieniędzy:

1. Wyróżnij się. Jeśli spróbujesz ukraść lub naruszyć tożsamość innej firmy, wylądujesz na drogiej, legalnej wodzie. Oprócz kwestii prawnych, zazwyczaj uzyskujesz największy zwrot z inwestycji w markę, generując silny kontrast z obrazami konkurencji. Zrób coś inaczej.

Błyszczące czarne torebki popcornu Smartfood nadal wyróżniają się na półkach sklepowych, jak niewiele innych produktów spożywczych. A który producent makaronów i serów oprócz Annie oferuje darmowe naklejki na zderzak „Be Green” i informacje o firmowej maskotce, prawdziwym króliku o imieniu Bernie, na opakowaniu?

2. Powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj! Im częściej Twoje slogany, logo, historie, kolory, motywy, wartości i inne elementy pojawiają się przed docelową publicznością, tym większy jest ich efekt. Zwykle, jeśli masz XXXXX dolarów do wydania w tym roku na szerzenie świadomości swojej marki, lepiej jest stworzyć tysiące małych wyświetleń, niż wydać je wszystko na jedną imprezę.

Pomyśl o reklamach radiowych i telewizyjnych, które śpiewają w twojej głowie, gdy próbujesz skoncentrować się na czymś innym. Nieważne, jak chwytliwe są te melodie, nie zrobiliby tego, gdybyś je usłyszał tylko raz. To samo dotyczy najbardziej kreatywnego logo banku na świecie. Kiedy potencjalni klienci również widzą ten obraz na magnesach w domach znajomych, na torbach w przedszkolu, termosach w taksówkach i na mundurach lokalnej ligi softball – wtedy naprawdę zaczyna to wywierać wpływ.

3. Bądź konsekwentny. Branding działa najlepiej, gdy używasz tych samych kolorów, tego samego motywu muzycznego, tej samej nazwy firmy i tych samych symboli we wszystkich materiałach i środowiskach firmy. Sklep nie powinien być nazywany „O’Reilley’s” na koszulkach i „OReilleys” w reklamie prasowej.

Brzmi oczywiste, ale nawet potęgi, takie jak IBM, zaniedbały tę zasadę. We wczesnych latach 90-tych IBM miał w obiegu kilkaset różnych logo i sloganów. W połowie 1994 r. Ustanowił prawo dotyczące dozwolonych elementów tożsamości, a które zabronione. Częściowo w rezultacie w 1995 roku IBM awansował na trzecią najcenniejszą markę na świecie z pozycji numer 282 rok wcześniej.

4. Bądź wytrwały. Osoby w firmie będą kuszone, aby zmienić wizerunek marki na długo, zanim nadejdzie na to czas. Nigdy nie modyfikuj ani nie aktualizuj centralnego elementu marki tylko dlatego, że jesteś nim zmęczony. Jeśli to działa, może działać przez dziesięciolecia.

Od lat osiemdziesiątych XIX wieku mydło Ivory z powodzeniem nazywa się „99 44/100% czyste”. Marlboro kojarzy się z kowbojami od lat pięćdziesiątych XX wieku – a wartość marki wynosi obecnie około 13 miliardów dolarów. Betty Crocker zmieniła fryzurę, ale od czasu swojego pierwszego pojawienia się na produktach spożywczych w 1921 roku ma na sobie czerwono-białą odzież.

5. Nie podlewaj tego. Marka musi oznaczać coś i musi być powiązana z czymś konkretnym w świadomości odbiorców. Kiedy Packard, który był najpopularniejszym luksusowym samochodem w Ameryce, nagle ogłosił w latach czterdziestych XX wieku: „Teraz każdy może sobie pozwolić na Packarda”, firma popadła w poważne tarapaty. Cadillac pozyskał kupujących, którzy wcześniej chcieli mieć prestiż Packarda.

6. Ewoluuj w razie potrzeby. Marki mogą wymagać mutacji, gdy są postrzegane jako fałszywie przedstawiające firmę, która się zmieniła lub która nie nadążała za duchem czasu. Dramatycznym przykładem jest aktualizacja Betty Crocker, która z biegiem czasu straciła oryginalne szare plamki na włosach i zmieniła się z domowo wyglądającej na ubierającą się z myślą o sukcesie na bardziej nieformalną, gdy zmieniło się społeczeństwo.

W związku z epidemią fuzji banków, ważne jest, aby starać się utrzymać wartość marki. Kiedy jeden bank nie połyka po prostu drugiego, projektanci wymyślili nowe, eleganckie kombinacje starych elementów tożsamości – jeden kolor z firmy A i jeden z firmy B, po jednej sylabie z każdego, nowy kształt zawierający symbole z obu banków itd. .

7. Chronić to. Rejestracja znaku towarowego daje pewną miarę le

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *