Wykorzystaj siłę sprzedaży marketingu niszowego

Tytuł:
Wykorzystaj siłę sprzedaży marketingu niszowego

Liczba słów:
573

Podsumowanie:
Głównym wyzwaniem dla marketerów w małych firmach jest odkrycie, co motywuje ich cel publiczność, a następnie mówić możliwie bezpośrednio o tych lękach, pragnieniach, celach, priorytetach i potrzebach. Ten artykuł zawiera informacje o tym, jak przyciągnąć uwagę ludzi, zainteresować ich produktem lub usługą oraz złagodzić ich opór sprzedażowy. Przedstawia nowe perspektywy, świeże pomysły i koncepcje skłaniające do myślenia.

Słowa kluczowe:
marketing docelowy, marketing niszowy, sprzedaż i marketing, marketing bezpośredni, strategie marketingowe, zastrzeżenia sprzedażowe, marketing bezpośredni, zasoby marketingowe, narzędzia marketingowe

Treść artykułu:
Copyright 2006 Joel Sussman

Kluczem do przyciągnięcia nowych klientów do Twojej firmy, zarówno online, jak i offline, jest zrozumienie kilku prostych rzeczy dotyczących działania mózgu. Zwykle na poziomie nieświadomości ludzie nieustannie skanują swoje otoczenie, aby oddzielić to, co istotne, od nieistotnego, bezpieczne od potencjalnie niebezpiecznego, pożądane od nieatrakcyjnego. Głównym wyzwaniem dla marketera w małych firmach jest odkrycie, co motywuje ich docelową grupę docelową, a następnie zwrócenie się jak najbardziej bezpośrednio do tych lęków, pragnień, celów, priorytetów i potrzeb.

Ale to zadziałało w filmach

Żartujesz sobie tylko wtedy, gdy myślisz, że możesz być wszystkim dla wszystkich. Ta podstępna forma oszukiwania samego siebie należy do tej samej kategorii, co „Jeśli ją zbudujesz, nadejdą”. Cytuje się Woody’ego Allena, który powiedział, że „Osiemdziesiąt procent sukcesu pojawia się”, ale pamiętaj, że komedia (a czasem dramat) często opiera się na przesadzie. Pojawienie się – które może obejmować zarówno tworzenie obecności w Internecie, jak i uczestnictwo w spotkaniach networkingowych – to dobry początek, ale generalnie nie zaprowadzi Cię zbyt daleko, chyba że dorzucisz szczyptę oryginalności, konkurencyjności i strategicznego planu działania .

Ponieważ ludzie nieustannie poszukują specjalistycznych informacji, usług i produktów, strategią, którą warto stosować, jest poświęcenie co najmniej 50% swoich działań marketingowych na dotarcie do rynków niszowych. To prawda, marketing nie jest bardziej uniwersalnym przedsięwzięciem niż cokolwiek innego, ale to, co się nie zmieni, to fakt, że ludzie są generalnie przyciągani do rzeczy, które są dostosowane, spersonalizowane lub w inny sposób dostosowane do ich osobistych preferencji .

Mówisz do mnie?

Biorąc pod uwagę, że Twoi potencjalni klienci i klienci nieustannie skanują Internet, media i ich otoczenie w poszukiwaniu istotnych dla nich informacji, dlaczego nie przechylić szalę na swoją korzyść, dostosowując przekaz marketingowy bezpośrednio do innej niszy rynki, do których próbujesz dotrzeć? Niezależnie od tego, czy są to seniorzy, nowi właściciele domów, przyszli rodzice, niedawni absolwenci, nowożeńcy czy sfrustrowani poszukiwacze pracy, przyciągnięcie uwagi ludzi może być czasami tak proste, jak rozpoznanie ich jako jednostek lub jako członków określonej grupy demograficznej.

Na przykład, czy zdarzyło Ci się nieumyślnie zignorować kogoś, kto mówił do Ciebie „przepraszam” lub „upuściłeś coś”; ale jeśli nazywali cię po imieniu, natychmiast wyrwałeś się z mgły i zwracałeś uwagę. Ponownie, to tylko kwestia przebicia się przez systemy filtrujące ludzi i bycia zauważonym. Często jest to pierwszy krok do skutecznego marketingu produktów, usług lub siebie. Właściwie to podzieliłbym to na trzy części: daj się zauważyć, połącz się z potencjalnym klientem i wpraw go w otwarty stan umysłu. Jeśli od razu odniesiesz wrażenie, że Twoja usługa lub produkt jest dostosowany do ich potrzeb, pragnień lub konkretnej sytuacji, być może spełniłeś wszystkie trzy wymagania za jednym zamachem.

Po jasnym i przekonującym przedstawieniu argumentów za uczynieniem życia potencjalnego klienta łatwiejszym, bezpieczniejszym, zdrowszym, wygodniejszym, zamożniejszym, wygodniejszym, szczęśliwszym lub wolniejszym od problemów, Twoim pozostałym wyzwaniem jest przewidywanie sprzeciwów, obniż opór sprzedaży i nadaj swojej ofercie subtelne, ale wyczuwalne poczucie pilności. Jeśli namalowałeś żywy, pełen korzyści obraz swojej usługi lub produktu, ich motywacja do doświadczenia tych zalet pomoże Ci przekształcić go z potencjalnego klienta w klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *