Wskazówki marketingowe dla małych firm

Tytuł:
Porady marketingowe dla małych firm

Liczba słów:
826

Podsumowanie:
Odkryj sekrety skutecznego marketingu dla małych firm w tym pomocnym artykule. Znajdziesz siedem sugestii, jak zwiększyć przychody niewielkim lub żadnym kosztem.

Słowa kluczowe:
marketing, marketing małych firm

Treść artykułu:
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, prawdopodobnie nie masz dużo do wydania na marketing. W porządku, wiele małych firm nie wykorzystuje w pełni wielu możliwości, jakie mają do marketingu swojej firmy na podstawowe sposoby, których wdrożenie kosztuje niewiele lub nic.

Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby wykorzystać istniejące punkty kontaktowe do potencjalnych i potencjalnych klientów, które wymagają początkowego wysiłku, ale mają duży wpływ na promowanie Twojej firmy, produktów lub usług. Niektóre z tych metod to:

1. Wizytówki. Za mniej niż 20 USD możesz mieć wirtualny billboard promujący Twoją firmę. Zaskakujące jest, że wiele firm zapomina o tym wspaniałym sposobie promocji firmy, produktów lub ofert specjalnych. Zamawiając wizytówki zastanów się, jak efektywnie wykorzystać przestrzeń. Niektóre z najlepszych wizytówek, jakie widziałem, mają z tyłu określone adresy URL umożliwiające dostęp do bezpłatnych informacji, narzędzi, zasobów lub demonstracji produktów. Widziałem nawet niektóre z kuponami na odwrocie, które zamieniają wizytówki w podstawowe produkty dla klientów – dając im zachętę do posiadania wizytówki zawsze pod ręką.

2. Faktury. Czy wysyłacie klientom faktury w formie drukowanej lub elektronicznej? Jeśli tak, użyj faktury, aby promować swoją markę, produkt lub usługę. Jest to również cenny punkt kontaktowy, aby podziękować klientom i zachęcić ich do zapoznania się z innymi rzeczami, które oferujesz. Jedną z bardziej skutecznych wiadomości na następną fakturę może być: „Dziękujemy za Twoją firmę. Aby dowiedzieć się więcej o naszym programie dla osób często kupujących, zadzwoń pod numer 1-800-555-1234 ”. Ta prosta wiadomość może zwiększyć świadomość i zachęcić klientów do zwrócenia uwagi.

3. E-maile. Nic w marketingu nie działa tak dobrze, jak Twoja własna lista e-maili klientów. Klienci, którzy oferują swój adres e-mail, chcą usłyszeć od Ciebie. Zrób, co możesz, aby zachęcić klientów do podania swojego adresu e-mail. Zawsze możesz zapewnić niewielką zachętę, taką jak długopis z nazwą firmy, bezpłatne informacje lub białą księgę dotyczącą obszaru o rosnącym znaczeniu. Mając już tę listę e-mailową, regularnie komunikuj się ze swoimi klientami i zachęcaj ich do dalszej współpracy z Tobą. Zadowoleni klienci prawdopodobnie przekażą Twoje e-maile innym, powiększając bazę klientów.

4. Podziękowania. Wiele małych firm bardzo skutecznie komunikuje się ze swoimi klientami. Firmy te wykorzystują każdą przesyłkę jako środek do promowania swoich produktów lub dziękowania swoim klientom. Powinieneś zrobić to samo. Kiedy dokonujesz sprzedaży i wysyłasz produkt, włóż krótką notatkę z podziękowaniem, która wyraża wdzięczność i chęć usłyszenia od klienta lub być może najnowszego katalogu lub ulotki. To bardzo pomaga w wyrażaniu uznania dla klienta i chęci budowania z nim długoterminowych relacji.

5. Kupony lub oferty online. Gdy masz do sprzedania konkretny produkt, powinieneś zamieścić informacje o nim na swojej stronie internetowej. Dodatkowo oferuj zachęty dla potencjalnych klientów (nowych klientów). Kiedy osoby odwiedzają Twoją witrynę internetową i są zainteresowane Twoim produktem lub usługą, zachęta do zakupu może zwiększyć odsetek odpowiedzi. Możesz obawiać się zniżki na swój produkt lub usługę obecnym klientom, więc upewnij się, że Twoja oferta jest przeznaczona tylko dla nowych klientów. Twoi obecni klienci rozumieją, że próbujesz rozwinąć swoją firmę, i nie będą rozczarowani, gdy dowiedzą się, że motywujesz tylko nowych klientów.

6. Darmowe próbki. Rozdawanie bezpłatnych próbek jest obecnie jedną z najskuteczniejszych taktyk marketingowych. Nawet jeśli prowadzisz działalność usługową, oferowanie potencjalnym nabywcom metody wypróbowania pochodnej Twojej usługi bez płacenia za nią może prowadzić do zwiększenia liczby prób i konwersji. Duże firmy produkujące produkty konsumenckie, takie jak Proctor and Gamble, wiedzą, że gdy konsument zdecyduje, że podoba mu się produkt, stanie się klientem na dłuższy czas, co z nawiązką pokrywa koszty ich promocji.

7. Zachęcaj do polecania. Małe firmy, które wykorzystują siłę poleceń, odnotowują silny wzrost. Gdy masz inne sugestie dotyczące Twojego produktu lub usługi, to tak, jakbyś miał swój własny zespół sprzedaży. Te skierowania mają jeszcze większe znaczenie, ponieważ – podobnie jak poczta pantoflowa – potencjalny klient jest zachęcany do zakupu od istniejącego klienta, współpracownika, eksperta lub influencera. Zastanów się, jak możesz zachęcić klientów lub innych usługodawców do rekomendacji. Jednokierunkowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *