W marketingu bezpośrednim dąż do odpowiedzi

Tytuł:
W marketingu bezpośrednim dąż do odpowiedzi

Liczba słów:
631

Podsumowanie:
W przypadku niektórych firm korzystających z poczty bezpośredniej jest to częsty, ale niefortunny trend wielu marketerów uważa, że chcą, aby ich przekaz robił więcej, niż byli w stanie zrobić. Zachęć potencjalnych klientów do podjęcia prostego, określonego działania.

Słowa kluczowe:
e-mail marketing bezpośredni wiadomość główna

Treść artykułu:
Tworzenie skutecznego przekazu marketingowego zwykle wymaga trzyetapowego podejścia. Zdefiniuj odbiorców, zdefiniuj cel i zdefiniuj przekaz – w tej kolejności.

1. Określ swoich odbiorców
Do kogo kierujesz reklamy? Kogo chcesz zmotywować i przekonać? Jasne, chcesz zdobyć więcej klientów – ale uzyskaj bardziej szczegółowe informacje. Wyjdź poza oczywistość. Zrób notatki o każdym kliencie, z którym pracujesz, a następnie skompiluj notatki. Przejrzyj je przed każdym podejmowanym projektem marketingowym.

Stwórz w pamięci obraz swojego typowego klienta. Jak oni wyglądają? Czego oni chcą? Co ich dotyczy? Jakiej satysfakcji szukają? Kiedy potrafisz odpowiedzieć na wszystkie te pytania, możesz przejść do następnego kroku, określając swój cel.

2. Zdefiniuj swój cel
W tym kroku możesz dodać kroki wyjaśniające i upraszczające cel. Jasna część jest oczywista – jasno określony cel jest celem łatwiejszym do osiągnięcia. Upraszczanie nie oznacza trywialnego celu, ale raczej sprowadzenie go do jego najczystszej formy.

Usuń wszystko, co nie jest krytyczne dla określonego celu, który chcesz. Jeśli masz kilka celów do osiągnięcia przez przekaz marketingowy, nie uprościliśmy wystarczająco dużo! Sprowadza się to do jednej konkretnej czynności (jak w poniższym przykładzie).

3. Zdefiniuj swój przekaz
Na podstawie odbiorców i celu, co musi zrobić Twój przekaz, aby wypełnić lukę? Co powinieneś powiedzieć lub napisać, aby skłonić publiczność do wykonania pożądanego działania?

Dzięki uproszczonemu procesowi dostępne są wszystkie podstawy. Teraz czas na konkretne. Przyjrzyjmy się, jak te czynniki mogą współdziałać, aby przekazać rzeczywisty komunikat skierowany do rzeczywistej publiczności.

Załóżmy, że jesteś pośrednikiem w handlu nieruchomościami i specjalizujesz się w reprezentowaniu nabywców domów, więc Twoimi odbiorcami są oczywiście osoby kupujące domy. Zbadałeś dane demograficzne kupujących domy w Twojej okolicy, masz dobry obraz swoich odbiorców i sporządziłeś listę rzeczy, które są dla nich ważne.

Teraz pora zdefiniować swój cel. Oto klucz do określenia celu. Nie myl swojego ostatecznego celu z celem wiadomości. Innymi słowy, nie definiuj celu, którego Twoja wiadomość nie może dostarczyć. Zamiast tego wybierz nisko wiszący owoc.

Niech Twoja wiadomość zrobi to, w czym jest dobra. Niech przybliża czytelnika o krok do większego, bardziej ostatecznego celu. To właśnie od dziesięcioleci skutecznie działały komunikaty marketingowe, kierując czytelników do konkretnych, osiągalnych działań.

Na przykład, jeśli Twoim ostatecznym celem jest pozyskanie nowego klienta, celem wiadomości może być zainicjowanie pierwszego kontaktu (telefonu lub e-maila) od tego potencjalnego klienta. Byłby to doskonały cel przesyłania wiadomości z dwóch powodów:

• Po pierwsze, jest to cel, który Twoja wiadomość może faktycznie osiągnąć.
• Po drugie, jest to cel, który może wspierać Twój ogólny cel pozyskania klienta.

Oto dlaczego: Badania wykazały, że 74% osób, które robią zakupy dla agenta nieruchomości, wybiera pierwszego, do którego dzwonią. Oznacza to, że jeśli zdobędziesz pierwsze połączenie od potencjalnego klienta, masz 74% szansy, że staniesz się klientem.

Pomyśl o tym w ten sposób. Nie sprzedajesz ekspresu do kawy. Sprzedajesz usługi, które świadczysz – usługi, które mają wpływ na finanse i ostateczne szczęście (lub nieszczęście) Twoich klientów.

Słowa na papierze mogą sprzedawać ekspres do kawy. Słowa na papierze nie mogą sprzedawać potencjalnym klientom możliwości dostarczenia. Słowa mogą jednak sprzedać potencjalnym klientom kolejny krok, który mogą podjąć (w tym przypadku dzwoniąc lub wysyłając e-mail). Po tym pierwszym kontakcie jest dużo czasu, aby pokazać im swoje umiejętności dostarczania.
Daj swojemu przekazowi marketingowemu przerwę od nieuzasadnionych oczekiwań. Niech robi to, w czym jest najlepszy. Niech popchnie czytelnika do przodu w twoim ostatecznym planie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *