Uważaj na swój język skuteczny list sprzedaży

Tytuł:
Uważaj na swój język: skuteczny list sprzedażowy

Liczba słów:
542

Podsumowanie:
Jaki jest najważniejszy instrument budowania udanego biznesu online? A. Strona główna, B. Reklama, C. E-mail, D. Ranking wyszukiwarek? Odpowiedź: Wszystkie są ważne, ale żaden nie jest tak ważny jak język. A ponieważ Internet jest przede wszystkim medium opartym na języku pisanym – w przeciwieństwie do audio i wideo – jeśli Twoja witryna internetowa nie przekazuje dobrze przekazu pisemnego w jakimkolwiek języku, jakim posługują się docelowi odbiorcy, poniesiesz porażkę.

Zagadkowe jest przejście do witryny, która …

Słowa kluczowe:
biznes w domu, biznes online, pisanie listu sprzedażowego, pisanie listów, ranking wyszukiwarek,

Treść artykułu:
Jaki jest najważniejszy instrument budowania udanego biznesu online? A. Strona główna, B. Reklama, C. E-mail, D. Ranking wyszukiwarek? Odpowiedź: Wszystkie są ważne, ale żaden nie jest tak ważny jak język. A ponieważ Internet jest przede wszystkim medium opartym na języku pisanym – w przeciwieństwie do audio i wideo – jeśli Twoja witryna internetowa nie przekazuje dobrze wiadomości pisemnej w jakimkolwiek języku, jakim posługują się docelowi odbiorcy, poniesiesz porażkę.

Zagadkowe jest przejście do witryny, która wyświetla krzykliwe prezentacje graficzne, tylko po to, aby wpaść w zakłopotanie, gdy próbujesz rozpoznać ofertę. Często atrybuty dobrego produktu są ukryte pod wiszącymi modyfikatorami, błędami ortograficznymi, zdaniami typu run-on i oklepanymi wyrażeniami. Nie można nie ocenić właściciela witryny jako osoby pozbawionej dumy i profesjonalizmu, co prowadzi do nieufności konsumentów.

Rozwiązanie tego problemu jest łatwe, ale wymaga trochę wysiłku. Możesz zatrudnić profesjonalistę do napisania kopii internetowej lub możesz zrobić to sam i zaoszczędzić trochę pieniędzy. Jeśli piszesz własną kopię, będziesz potrzebować dobrego przewodnika po używaniu języka, w tym przypadku języka angielskiego. Jednym z najlepszych jest gramatyka i kompozycja angielska Warrinera – kompletny kurs. Jest to klasyk, opublikowany po raz pierwszy w 1951 roku. Nie jest to zwięzły tutorial. To prawie 800 stron, obejmujących wszystko, od części mowy po pisanie listów. Tak, pisanie listów. Zgadza się – pisanie listów.

Pisanie listów to umiejętność, która została utracona przez nieformalność poczty e-mail i komunikatorów internetowych. Typowy e-mail nie ma fizycznej spójności. „Obraz literowy” jest rozłączny, z przypadkowymi odstępami między częściami wiadomości i niespójnymi wcięciami. Warriner pisze, że list biznesowy to sposób na osiągnięcie sukcesu. Sukces opiera się na relacjach. Jeśli chcesz zbudować relację biznesową, napisz list biznesowy. List sprzedaży promuje jednorazową transakcję. Relacja prowadzi do powtarzających się transakcji.

E-maile, których ilość dochodzi do 20 miliardów wiadomości dziennie, z pewnością wpłyną na każdą inną formę pisemnej komunikacji. Niestety, pospieszny, luźny styl, który sprawia, że poczta elektroniczna jest tak przyjaznym dla użytkownika narzędziem, staje się standardem. Wielu sprzedawców internetowych ignoruje – lub nie jest świadomych – potrzeby precyzji w używaniu języka; nawet głos nieformalny powinien zachować dyscyplinę wypowiedzi. Chociaż fragment zdania może być tolerowany, a nawet używany do podkreślania, należy usunąć wiszące modyfikatory, zdania ciągłe, niejednoznaczność i błędy ortograficzne.

Skan listów promocyjnych w Internecie pokazuje, że większość z nich nie koncentruje się na budowaniu relacji. Hiperboli są używane w długiej, meandrującej prezentacji, która kończy się pilnym wezwaniem czytelnika do „kup teraz!” Doświadczony surfer szybko dowiaduje się, że tych liter nie da się uniknąć: są one wszędzie i rośnie ich liczba. Szczerze mówiąc, dla każdego, kto przez dłuższy czas korzystał z Internetu jako źródła dochodu, listy te wywołują komedię, niezależnie od tego, czy polegają na zaufaniu sprzedawcy.

Istnieje wiele teorii na temat pisania skutecznych listów sprzedażowych. Niektórzy mówią, że to sztuka; inni twierdzą, że jest to nauka. Niezależnie od tego, czy jest to pierwsze, czy drugie, „boisko” powinno zrobić jedną rzecz tak szybko, jak to możliwe: szybko dotrzeć do celu – i tam pozostać. Moc płynie z przejrzystości.

Copyright © Arnold Stockard

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *