Utworzenie programu lojalnościowego dla klientów

Tytuł:
Utworzenie programu lojalnościowego dla klientów

Liczba słów:
542

Podsumowanie:
Obecnie wiele firm opracowuje różne programy lojalnościowe dla klientów, aby zapewnić większy zyski dla swoich firm. Może się to wydawać dość wysłużonym pomysłem na program lojalnościowy dla klientów, ale ludzie, bez względu na to, jak są bogaci, w rzeczywistości lubią dostawać gratisy od czasu do czasu.

1. Koncepcja

Spróbujmy dokładniej omówić koncepcję tego programu lojalnościowego dla klientów. Dzięki programowi lojalnościowemu opartemu na nagrodach, klient będzie się dobrze bawić wydając …

Słowa kluczowe:
program lojalnościowy, badanie lojalności klientów firmy, badanie lojalności klientów, klient kartowy lojalność, badanie lojalności klientów

Treść artykułu:
Obecnie wiele firm opracowuje różne programy lojalnościowe, aby zapewnić swoim firmom większe zyski. Może się to wydawać dość wysłużonym pomysłem na program lojalnościowy dla klientów, ale ludzie, bez względu na to, jak są bogaci, w rzeczywistości lubią dostawać gratisy od czasu do czasu.

1. Koncepcja

Spróbujmy dokładniej omówić koncepcję tego programu lojalnościowego dla klientów. Dzięki programowi lojalnościowemu opartemu na nagrodach klient będzie się dobrze bawić, wydając więcej na Twoją firmę, ponieważ Twoja firma obiecuje, że im więcej punktów lojalny klient otrzyma za swoje zakupy, tym większe nagrody, które wkrótce otrzyma od firmy. Od darmowych, drogich produktów od projektantów po opłacone wszystkie wydatki wakacyjne dzięki uprzejmości firmy. To naprawdę nie ma znaczenia – chodzi o to, że jest to niewielka kwota do zapłacenia, biorąc pod uwagę lata lojalnych zakupów, które ci klienci wnieśli do Twojej firmy. Oczywiście wszystko to brzmi dobrze na papierze, ale naprawdę doskonały program lojalnościowy nie tylko rozpieszcza klientów, ale zachęca ich do dalszego protekcjonalnego traktowania Twojej firmy, a nawet mówienia o tym swoim znajomym, oferując Twojej firmie bezcenne polecenia ustne reklama.

2. Programy rabatowe

Mniej wyszukanym programem lojalnościowym dla klientów jest program rabatowy. W ten sposób klient będzie mógł odzyskać procent od kwoty swoich zakupów w postaci kuponów, których może użyć, aby zapłacić za więcej rzeczy z Twojej firmy. To naprawdę prostszy program lojalnościowy dla klientów w porównaniu do systemu nagród. Nie tylko będzie to łatwiejsze dla portfela Twojej firmy, ale także zapewni Twojej firmie dodatkowe zyski, ponieważ dzięki programowi lojalnościowemu z rabatem Twoi klienci ostatecznie wydadzą więcej na Twoją firmę, ponieważ kuponów nie można wymienić na prawdziwe waluta lub używane gdziekolwiek indziej. W rzeczywistości nie ma prawdziwej zachęty dla klientów do korzystania z programu.

3. Lojalny = opłacalny?

Wiele osób nadal uważa, że możliwość zapewnienia swoim lojalnym klientom doskonałej obsługi nie gwarantuje automatycznie firmie, że ich klienci pozostaną. Dlatego istnieje duże zapotrzebowanie na skuteczny (ale nadal nastawiony na zysk) program lojalnościowy dla klientów. Podczas gdy doskonała obsługa klienta może spowodować, że klient dokona zakupu więcej niż jeden raz, dobrze zaprojektowany program lojalnościowy dla klientów zapewni, że nawet nie marzy o pójściu do konkurencji, a nawet poleciłby znajomym skorzystanie z Twoich usług .

4. Co jeśli

Największym zmartwieniem większości dyrektorów generalnych jest zatem: silny program lojalnościowy może utrzymać lojalnych klientów, ale co z następnym pokoleniem kupujących? Co gorsza, źle zaplanowany program lojalnościowy, zbudowany z niewielką ilością danych o Twoich obecnych lojalnych klientach lub bez nich, będzie skazany na niepowodzenie. Znajdź sposoby na zebranie tych niezwykle ważnych danych na miesiące przed uruchomieniem programu. Zainwestuj dużo w specjalistę ds. Statystyki i upewnij się, że ma on najnowsze oprogramowanie statystyczne, takie jak SPSS. Pamiętaj, że nawet jeśli masz mnóstwo danych, będą one dla Ciebie całkowicie bezużyteczne, jeśli nie będziesz w stanie ich zrozumieć. Jeszcze gorsze jest posiadanie danych, które nie zostały zebrane naukowo, aby były dokładnym odzwierciedleniem populacji, z której pobierano próbkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *