Unikanie braku komunikacji

Tytuł:
Unikanie “ braku komunikacji ”

Liczba słów:
699

Podsumowanie:
Umiejętności komunikacyjne nie wymagają dyplomu ukończenia studiów, wystarczy trochę zdrowego rozsądku, trochę pracy domowej i lepsze zrozumienie roli, jaką odgrywa komunikacja. Może otworzyć wiele drzwi, zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim.

Słowa kluczowe:
umiejętności komunikacyjne, lepsza komunikacja, mówienie, słuchanie, dobry słuchacz, zimne telefony, humorysta, gawędziarz, komunikator

Treść artykułu:
Jest w każdym ogłoszeniu i większości opisów stanowisk: musi mieć doskonałe umiejętności komunikacyjne. Co gorsza, raz zatrudniony pojawia się ponownie co roku w czasie przeglądu: Popraw umiejętności komunikacyjne. Co ma robić pracownik? Umiejętności komunikacyjne nie wymagają dyplomu ukończenia studiów, wystarczy trochę zdrowego rozsądku, odrobiny pracy domowej i lepszego zrozumienia roli, jaką odgrywa komunikacja – we wszystkim:

lt;bgt; Słuchaj. lt;/bgt; Nie załóż, że lepsze umiejętności komunikacyjne oznaczają, że musisz mówić jak John F. Kennedy lub przemawiać jak dr Martin Luther King Jr. Umiejętności słuchania są najbardziej ignorowanym aspektem dobrych umiejętności komunikacyjnych. Więcej nieporozumień wynika ze złego słuchania niż z nieprawidłowości.

Aby być dobrym słuchaczem, powstrzymaj tę potrzebę mówienia, gdy inni mówią. Nie zaczynaj przygotowywać tego, co powiesz dalej. Słuchaj uważnie uszami, oczami, umysłem i ciałem. Czy podążasz za tym, co zostało powiedziane? Jeśli tak, przytaknij. Jeśli nie, zmarszczone czoło wskazuje, że jesteś zdezorientowany. Twój głośnik potrzebuje tych wskazówek. Jeśli naprawdę usłyszałeś i zrozumiałeś, powtórz to własnymi słowami. Dzięki temu obie strony wiedzą, że nadają na tej samej długości fali.

lt;bgt; Pilnuj swoich ABC. lt;/bgt; Niektórzy ludzie zamieniają złożone tematy w proste wyjaśnienia. Niestety, talenty innych są w przeciwnym kierunku: komplikują proste tematy. Staram się pamiętać o moich ABC: dokładności, zwięzłości i przejrzystości.

Gen. Douglas MacArthur zauważył kiedyś, że nawet ważniejsze niż wydawanie rozkazów, które można było zrozumieć, było wydawanie rozkazów, których nie można źle zrozumieć. Niezależnie od tego, czy w grę wchodzi życie, czy nie, twoja reputacja jako komunikatora może być. Ludzie cenią krótkie zdania; często są mylone przez długie, zawiłe. Zachowaj zwięzłość.

lt;bgt; Nie daj się oznaczyć jako zaginiony w akcji lt;/bgt;. Uważa się, że niektórzy znakomici komunikatorzy nie uczestniczą w spotkaniach. Mój klient coachingu z zagranicy czuł się niezręcznie z kulturowego punktu widzenia, więc inni zmonopolizowali spotkania, często niegrzecznie przerywając, żeby coś powiedzieć. Jej nieśmiałość, w połączeniu z samoświadomością otaczającą jej znajomość angielskiego, zaowocowały jej
zachowaniem się jak wallflower.

Teraz, wieczorem przed spotkaniami, przegląda porządek obrad, komponuje swoje myśli i przeprowadza próby, formułując mocne, ale zwięzłe wypowiedzi na temat spraw dnia. Dla innych jej uwagi wydają się być bezradne. W ten sposób jest postrzegana jako silniejszy i skuteczniejszy komunikator. Opracowała również miłe, ale stanowcze oświadczenie, gdy jej przerywa, co przypomina ludziom, że jeszcze nie ustąpiła. Po kilku przywołaniach tego wyrażenia inni bardziej szanują jej opinie. Jej szef zauważył i pochwalił jej nową asertywność.

Wymaga dwóch. Znałem pracownika, który został zwolniony za nieudolności swojego szefa jako komunikatora. Nie płać ceny za wady komunikacyjne innych osób. Może to wymagać trochę pracy z Twojej strony, ale jest warte wysiłku.

Miałem kiedyś szefa, który słuchał, ale nigdy nie zadawał pytań. Po jakimś czasie przewidziałem pytania, które należało zadać, i sam je sobie zadawałem lub po prostu odpowiadałem tak, jakby je zadawał. Do każdego spotkania przychodziłem przygotowywany z listą pytań związanych z projektem, które pokazywały moją dalekowzroczność i dbałość o szczegóły. Przyniosło to korzyści nam obojgu.

lt;bgt; Pisz mowę. lt;/bgt; Brzmi to jak przykazanie buddyjskie, ale pamiętaj, że pisanie jest dużą częścią komunikacji. Niech e-maile, cotygodniowe raporty i inne pisma wzmocnią twoje jasne myślenie, umiejętności organizacyjne, dbałość o szczegóły i zdolność do wyrażania ważnych pomysłów.

Spraw, aby Twoje pismo było łatwe do odczytania. Pisownia ma znaczenie, nawet w e-mailach. Użyj spacji, list numerowanych i wypunktowanych, aby skuteczniej komunikować się. Tytuły, podtytuły i listy w podobny sposób dodają znaczenia. Napisz swój kawałek, odłóż na bok na zaklęcie, a następnie przejrzyj go i wykreśl 25 procent, aby powiedzieć to bardziej
zwięźle.

lt;bgt; Zabierz głos. lt;/bgt; Rozważ wzięcie udziału w zajęciach z wystąpień publicznych, dołączenie do lokalnego klubu Toastmasters (www.toastmasters.org), aby poprawić swoje umiejętności komunikacji ustnej. Zdobyte nowe umiejętności, praktyka offline i pewność siebie pomogą Ci podczas spotkań, składania raportów i prezentacji.

Doskonałe umiejętności komunikacyjne pomagają na wiele sposobów. Dzięki praktyce możesz śmiało wygłosić przemówienie, wykonać zimny telefon, szkolić innych; przeprowadzić spotkanie, przedstawić prezentację handlową, przeprowadzić z kimś wywiad lub przeprowadzić wywiad.

Lepsze umiejętności komunikacyjne mogą op

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *