Typowe błędy w marketingu

Tytuł:
Typowe błędy w marketingu

Liczba słów:
626

Podsumowanie:
Aby zapobiec ryzyku kampanii promocyjnej naszych produktów lub usług, mówiąc o kampaniach e-mailowych, warto zapoznać się z najczęściej popełnianymi błędami w takiej sytuacji

Słowa kluczowe:
marketing, marketing biznesowy, kampania e-mailowa

Treść artykułu:
Aby zapobiec ryzyku związanemu z kampanią promocyjną naszych produktów lub usług, mówię o kampaniach e-mailowych, zaleca się przeanalizowanie niektórych z najczęstszych błędów, które można popełnić w tej sytuacji:

1. Chęć natychmiastowego sukcesu

Uruchomienie kampanii promocyjnej za pośrednictwem poczty elektronicznej można porównać do sytuacji, w której chcemy wjechać naszym samochodem na szczyt wzgórza, zaczynając od bazy. Jest oczywiste, że za pierwszym podejściem się nie uda i potrzeba trochę więcej czasu, zanim osiągniemy odpowiednią prędkość. W niektórych przypadkach zaczynamy się zastanawiać, czy nasz samochód jest zdolny do takiego zadania. Potrzeba cierpliwości!

Z drugiej strony eksperci twierdzą, że jedyną zmienną, która wpływa na sukces każdej kampanii marketingowej, jest „siła przekazu”. Dlatego kampania musi być skupiona, wierna promowanemu przekazowi i uzbrojona w DUŻO cierpliwości.

2. Próba dotarcia do większej liczby odbiorców, niż pozwala na to Twój budżet.

Która opcja byłaby właściwa? Aby Twój przekaz dotarł do całej grupy docelowej i miał wpływ tylko na 10%, czy też aby Twój przekaz dotarł tylko do 10% grupy docelowej, ale aby wpływał na wszystkich członków?

Aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób działania marketingowe mogą stać się bardziej efektywne, spójrz na następującą analogię: Twój przekaz to „gwóźdź”, powtarzające się działanie to „młotek”, a klient to „kęs z drewna”. Jeśli „gwóźdź” jest ostry, a młotek jest używany efektywnie, można przebić drewniany uchwyt i złapać klienta.

No cóż, może to nie była właściwa analogia, ale jestem pewien, że otrzymałeś wiadomość?
Przejdźmy dalej …

3. Założenie, że właściciel firmy ma zawsze rację lub „wie najlepiej”. Są sytuacje w życiu (takie jak środowisko rodzinne, zawód, hobby), w których wszystkie są emocjonalnie uwikłane i istnieje ryzyko utraty obiektywizmu. Nadmiar informacji związanych z naszą firmą, oferowanymi przez nas usługami i produktami sprawia, że odpowiadamy na pytania, które nigdy nie są zadawane.

„Kiedy jesteś zamknięty w butelce, trudno jest odczytać własną etykietę”. W tym przypadku opinia „outsidera” może pomóc… wielka chwila!

4. Reklamacje bez uzasadnienia

Wielu usługodawców narzeka, że nie identyfikują poprawnie żądań swoich klientów i ostatecznie je tracą. W takiej sytuacji najlepiej być konkretnym w prezentacji, ofertach, w sposobie prowadzenia biznesu, bo lepiej być konkretnym niż uogólniać.

5. Wysyłanie pojedynczych e-maili zamiast kampanii e-mailowych

Tak jak Rzym nie został zbudowany w ciągu jednego dnia lub tak jak przyjaźń nie oznacza tylko jednej randki, tak pojedyncza reklama nie zapewnia wpływu całej reklamy kampania. Tworząc kampanię reklamową, musi istnieć połączenie, link, płynność logiczna. Wszystkie wysyłane e-maile można porównać z fragmentami gry logicznej, która przedstawia wizerunek Twojej firmy.

6. Przestrzeganie niepisanych zasad.

Z pewnością chcesz być wyjątkowy, inny od innych. Jeśli tak się zachowujesz, na pewno zostaniesz zauważony.

7. Ignorowanie odpowiedniego momentu na wysyłanie e-maili.

8. Wybór grupy docelowej.

Fakt, że przekaz reklamowy musi dotrzeć do czynników decyzyjnych (osób podejmujących decyzje) firmy, nie oznacza, że Twoja kampania jest skuteczna. Prawda jest taka, że zdecydowana większość decyzji jest prezentowana ludziom w firmie: współpracownikom, pracownikom i tak dalej. Wspólnie podejmują decyzje.

9. Ignorowanie wpływowych słów.

Słowa takie jak: zwinny, inteligentny, uroczy, kreatywny, są po prostu substytutami słów takich jak: pouczające, wiarygodne, zapadające w pamięć i przekonujące. Nazwa gry e-commerce to „perswazja”, która ma wpływ na potencjalnych nabywców, aby naprawdę kupili Twoje towary. To naprawdę przynosi Ci pieniądze i sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *