Tworzenie marek, które zapewniają korzyści psychologiczne i społeczne wykraczające poza produkt

Tytuł:
Tworzenie marek, które zapewniają korzyści psychologiczne i społeczne wykraczające poza produkt

Liczba słów:
915

Podsumowanie:
Głównym powodem ogólnej fascynacji markami jest ich zdolność do zapewnienia konsumentom dodatkowej wartości oprócz tego, co może zapewnić sama firma. Wartość, która staje się główną motywacją konsumentów do pożądania produktu.

Słowa kluczowe:
xhtml, css, html, kodowanie, projektowanie

Treść artykułu:
Głównym powodem ogólnej fascynacji markami jest ich umiejętność zapewnienie konsumentom dodatkowej wartości oprócz tego, co może zapewnić sama firma usługowa. Wartość, która staje się główną motywacją konsumentów do pożądania produktu. Wszyscy się z tym zgadzają, ale od tego momentu robi się mglista. Po pierwsze, jaka dokładnie jest ta wartość? Jak dokładnie ta wartość jest dodawana i włączana do marki? W tym krótkim artykule staram się udzielić jasnej odpowiedzi na oba te kluczowe pytania i zasugerować praktyczne podejście do tworzenia marek z wartością dodaną.

Tytułem wstępu pozwolę sobie powiedzieć, że silne marki są postrzeganymi przez konsumenta instrumentami, środkami do osiągnięcia celów lub korzyści. Budzą emocje, bo są postrzegane jako źródło czegoś pożytecznego. Pozytywne emocje są bezpośrednimi skutkami tych oczekiwań. Ich różne symbole (nazwa, logo, czcionka, emblemat itp.) Mają niewielki wpływ. Ich znaczenie jest głównie jako identyfikatory źródeł już przypisanych i przewidywanych korzyści.

Czynność budowania marki ma dziesięć różnych znaczeń, czyli dziesięć różnych sposobów tworzenia narzędzi lub użyteczności wykraczających poza namacalne korzyści, które sam produkt / usługa / firma może zapewnić.

Tworzenie wymyślonego powiązania z wymiernymi korzyściami

Najbardziej podstawowym poziomem budowania marki jest stworzenie wymyślonego powiązania między nazwą marki a innymi identyfikatorami i wymiernymi korzyściami. Na tym poziomie działają wielkie marki, takie jak szampon Pantene, które obiecują złagodzić sześć objawów niezdrowego wyglądu włosów.

Tworzenie kontekstu mentalnego

“ Kontekst mentalny ” to koncepcja lub zasada organizacyjna, która pozwala konsumentowi na wyobrażenie sobie pierwotnie niepowiązanych faktów (takich jak: różne działania marketingowe firmy) jako połączone intencją przewodnią lub jakimś innym wspólnym czynnikiem. Na przykład: jeśli natkniesz się na hotel taki jak „Hudson” lub „Royalton” w sercu Manhattanu, masz obietnicę przyjemności na różnych poziomach, ale jeśli wiesz, że jesteś w „Boutique Hotel”, Twój pobyt staje się zupełnie inne doświadczenie.

Kierowanie doświadczeniem

Jest to zasadniczo efekt hipnotyczny, w niektórych przypadkach związany z placebo. Branding jest tutaj kreowaniem oczekiwania, które zmienia odczuwane doznania i umożliwia konsumentowi bogatsze doznania niż to, co może zapewnić mu sam produkt. Na przykład oczekiwanie, że napój energetyzujący taki jak „Red Bull” doda energii, konsumenci odczuwają falę energii wykraczającą poza fizyczny efekt napoju.

Tworzenie środków do autoprezentacji

W tym przypadku branding tworzy symbol o znaczeniu, które jest dobrze znane każdemu w danej grupie, co pozwala konsumentowi scharakteryzować siebie. Marka „Wódka ABSOLUT” stała się dla yuppies sposobem na zasygnalizowanie swojego yuppieness innym yuppies i odniosła ogromny sukces.

Tworzenie sposobu na przekazanie wiadomości

Rola marki w tym podejściu polega na stworzeniu innego rodzaju symbolu, którego znaczenie jest znane każdemu. Diamentowy gigant „De Beers” uczynił diament środkiem wyrażania zaangażowania, czyniąc fizyczny fakt, że diament jest niezniszczalny, metaforą trwałości związku.

Budowanie autorytetu społeczno-kulturowego

Kolejnym podejściem do budowania marki jest stworzenie autorytetu, którego konsumenci mogą używać jako przewodnika, aby pomóc im zrozumieć, co się wokół nich dzieje i zachowania są normatywne, co uczyni je szczęśliwszymi itp. ”. Marka „Apple” przedstawiała komputer osobisty nie tylko jako narzędzie pracy, ale także jako urządzenie do wyrażania siebie i kreatywności.

Tworzenie “ długiej ręki ”

W tym podejściu branding tworzy środki dla konsumenta i upoważnia go do działania w szlachetnych celach i wysokich celach, które są dla niej ważne, ale które sama nie może tego osiągnąć. Sieć „Body Shop” sprawiła, że kupowanie przyczyniło się do ochrony środowiska i pomagało potrzebującym na całym świecie.

Tworzenie Alter Ego

W tym przypadku marka jest sposobem na zachowanie konsumenta (przynajmniej na poziomie fantazji) w sposób, który chciałby, ale się nie odważył, lub nie jest skłonny zapłacić ceny. Prowokacja marki modowej „Diesel” odbywa się tak, jakby „w

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *