Trzy sposoby inwestowania czasu w PR

Tytuł:
Trzy sposoby inwestowania czasu + pieniędzy w PR

Liczba słów:
1345

Podsumowanie:
W moim ostatnim wywiadzie z Elizabeth Pereirą i Fritzem Chaleffem z Buzz Media omówiliśmy podstawy tych niezbyt podstawowych podejść. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak zwrócić dużo uwagi na swoją historię, wykorzystując mądre inwestycje swojego czasu i pieniędzy.

Słowa kluczowe:
strategia marketingowa wdrożenie marketingowe sukces marketingowy marketing Twojej firmy zasoby marketingowe doradztwo marketingowe edukacja marketingowa marketing strategiczny

Treść artykułu:
Kelly : Kiedy ludzie powinni wziąć pod uwagę PR w swoich działaniach marketingowych?

Elizabeth: PR powinien być uwzględniony w każdym opracowywanym planie marketingowym… od samego początku wprowadzenia nowego produktu lub wydania polityki. Używaj go intensywnie na początku, aby stworzyć markę, a następnie wyrównaj z czasem. To także dobre narzędzie do radzenia sobie z kryzysem w przyszłości.

W przypadku wiadomości konsumenckich PR naprawdę szybko buduje wiarygodność – 40-50% budżetu nie jest nierozsądne.

Fritz: Tradycyjny pogląd jest taki, że marketing produktu powinien iść w parze z reklamami, a nie PR… i że wydania i premiery związane ze stanowiskiem powinny korzystać z komentarzy i PR. Ale ja uważam, że w rzeczywistości jest odwrotnie… na przykład dobra historia o NPR zrobi więcej niż, powiedzmy, reklamy. Pomyśl o PR, aby wprowadzić markę i reklamie, aby ją utrzymać.

Kelly: Jaką radę masz dla kogoś, kto dopiero uczy się PR w swojej firmie lub organizacji?

Fritz: PR to proces – to nie jest jednorazowe trafienie ani magiczna kula. Podobnie jak w przypadku sieci lub doświadczeń społecznościowych, budowanie zaufania i wiarygodności wymaga czasu. Tak więc jeden komunikat prasowy w próżni tego nie zrobi. To jest naprawdę kamień węgielny. Jedyną rzeczą, która naprawdę pomaga, jest planowanie – nawet jeśli jest to rok poza domem… musisz o tym pomyśleć teraz.

Właściwie to naprawdę musisz cały czas myśleć i rozmawiać o tym wewnętrznie. Wszyscy Twoi pracownicy są dyplomatami i ambasadorami Twojej firmy. Tak więc cała komunikacja wewnętrzna musi być dostosowana do zasad dotyczących tego, czy lub jak rozmawiać z prasą, opinią publiczną… kwestie do omówienia są kluczowe, podobnie jak szkolenia. Chroń swoją markę, umieszczając wszystkich na tej samej stronie.

Kelly: Więc jaka jest jedyna rzecz, której chcielibyście, aby Twoi klienci zrobili, co ułatwiłoby Tobie pomoc w ich działaniach promocyjnych?

Elizabeth: Wprowadź nas w proces planowania na wczesnym etapie. Często klienci siadają na początku roku, kiedy otrzymają budżet i plan, ale dołączają swój zespół PR dopiero znacznie później. Musisz wcześnie przemyśleć kąty i nachylenia – i myśleć strategicznie… nie tylko o taktyce.

Fritz: Jest też harmonogram dla mediów – jeśli chcesz zrobić duże przeboje w lutym, pamiętaj, że rywalizujesz z Super Bowl, nagrodami Grammy i Oscarami. Nawet jeśli działasz lokalnie i działasz na mniejszą skalę, istnieje cykl roczny, który musisz wziąć pod uwagę.

Elizabeth: Są rzeczy, które powinieneś zaplanować, chyba że możesz odnieść swój temat do tych rzeczy.

Fritz: Inną rzeczą jest to, aby klienci zrozumieli różnicę między historią a jej rozmową. Mieliśmy klienta, który strzelił sobie w stopę, nie pozwalając mediom zapytać ich o szczególnie gorący temat – musi dotyczyć tego, czego chce opinia publiczna, a nie tego, co ty koniecznie chcesz powiedzieć.

Kelly: Jaki więc budżet małej firmy na PR, jeśli chce budować obecność w regionie?

Fritz: To świetne pytanie… i znowu zależy to od tego, do kogo próbujesz dotrzeć. Musisz spojrzeć na zakres tego, co chcesz zrobić. Jaka jest Twoja lista marzeń, a potem realistycznie zmniejsz ją i budżet. Wymyśl sprytne pieniądze na PR i nie trać inwestycji. Więc wywiady telewizyjne mogą nie być potrzebne, kiedy radio będzie skuteczniejsze.

Kelly: Porozmawiajmy o radiu za chwilę. Ale najpierw, czym są SMT i VNR … i dlaczego są korzystne dla kampanii PR?

Fritz: A Video News Release (VNR) to wstępnie spakowany segment wiadomości. Wygląda jak wszystko, co można zobaczyć w lokalnych wiadomościach – z reporterem w terenie, lektorem i jest edytowane jak wiadomości. Następnie wysyłasz to do dowolnego redakcji, a oni mogą to wrzucić, tak jak każdy inny artykuł. Zamiast więc stacja musi wyjść i opisać twoją historię, oszczędzasz im kosztów i czasu. Produkcja wiadomości stała się o wiele droższa, a obciążenie pracą producentów potroiło się… więc to naprawdę ma sens, ponieważ ułatwiasz im życie, o ile jest to zrównoważony kawałek. Możesz nawet stworzyć określony styl dla określonej sieci.

SMT to satelitarna wycieczka medialna. Robi to serię wywiadów w studiu, przez łącze satelitarne, które łączy się z dowolnym oddziałem w kraju, z reporterem przeprowadzającym 2-3 minutowe wywiady. Za kilka godzin trafisz na jeden do dwóch tuzinów rynków

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *