Teoria marketingu wirusowego za pośrednictwem filmów i witryn internetowych

Tytuł:
Teoria marketingu wirusowego za pośrednictwem filmów i witryn internetowych

Liczba słów:
1620

Streszczenie:
Marketing wirusowy to święty Graal marketingu. Celem każdej udanej kampanii marketingowej jest wywołanie szumu i świadomości na temat oferowanego produktu lub usługi. Jeśli zostanie przeprowadzona poprawnie, kampania wygeneruje ekspansywny zasięg, silne budowanie marki, wysoką sprzedaż, a wszystko to przy stosunkowo niskich kosztach produkcji i dystrybucji.

Słowa kluczowe:
adcubes marketingu wirusowego filmy wielka reklama carlton drafta koks fabryka szczęścia

Treść artykułu:
lt;stronggt; Wprowadzenie i tło lt;/stronggt;

Marketing wirusowy to święty Graal marketingu. Celem każdej udanej kampanii marketingowej jest wywołanie szumu i świadomości na temat oferowanego produktu lub usługi. Jeśli przeprowadzona poprawnie, kampania wygeneruje ekspansywny zasięg, silną budowę marki, silną sprzedaż, a wszystko to przy stosunkowo niskich kosztach produkcji i dystrybucji.

Marketing wirusowy może odbywać się za pośrednictwem wielu mediów, ale obecnie panującym mistrzem jest Internet. Tanie zasoby (stały dostęp do internetu), efektywność w budowaniu sieci kontaktowych (poczta e-mail, komunikatory, blogi, strony internetowe itp.) Oraz mnóstwo nowych treści (pomyśl o Youtube.com) sprawia, że zawsze jest coś ciekawego i łatwego do dzielić. Filmy i strony internetowe są prawdopodobnie najbardziej skutecznymi platformami internetowymi do internetowego marketingu wirusowego.

Zastrzeżeniem marketingu wirusowego jest to, że skoro wykorzystujesz zasoby innych ludzi (ich czas i wysiłek, ich listy e-mailowe itp.), Będą oni szukać oznak komercji. Osoba nie będzie rozpowszechniać wiadomości firmy, ponieważ nie ma dla niej żadnej korzyści. W rzeczywistości cierpi, ponieważ traci wiarygodność wśród przyjaciół. Z drugiej strony, jeśli ta sama osoba powie swoim przyjaciołom, aby przekazali ją do sierocińca lub innej organizacji charytatywnej, zostanie dobrze przyjęta i okaże się wspaniałomyślna.

Zakładając, że Twój docelowy wirusowy marketingowiec – osoba, która widzi Twoją reklamę i musi rozpowszechniać ją wśród swoich znajomych – znajduje się gdzieś pomiędzy skrajnościami bezwstydnego przyłączania firmy i wyjaśniania zalet dobroczynności, musisz zrównoważyć nieodłączną komercjalizm z jego pragnieniem rozpowszechniania twojego przesłania. Musisz stworzyć coś tak interesującego i fascynującego, że docelowy marketer nie będzie miał innego wyjścia, jak tylko się tym podzielić, wraz z ładunkiem przekazu marketingowego i wszystkim innym.

W tym miejscu stawiamy czoła najtrudniejszemu wyzwaniu, jakim jest stworzenie skutecznej kampanii marketingu wirusowego – znalezienie równowagi pomiędzy kreatywnością i wyjątkowością, a jednocześnie nie pomniejszanie celu Twojego marketingu. Wyzwanie jest sztywne: zbyt komercyjne i nie wyjdzie poza pierwszego marketera, zbyt radykalne, a wizerunek Twojej marki może nie pasować do treści reklamy. Jednak nie rozpaczaj. Dokonano tego z imponującym sukcesem i dopóki będzie publiczność chętnych konsumentów, zamanifestuje się wiele bardziej imponujących kampanii.

lt;stronggt; Przykłady udanych komercyjnych, wirusowych filmów wideo lt;/stronggt;

Superbowl to największe wydarzenie telewizyjne w Ameryce. Każdego roku 40 procent amerykańskich gospodarstw domowych, czyli około 80-90 milionów Amerykanów, jest w pewnym momencie włączane do Superbowl. 30-sekundowa reklama Superbowl, najbardziej szanowany spot w amerykańskiej telewizji, została sprzedana za 2,5 miliona dolarów w 2006 Superbowl.

Dzięki marketingowi wirusowemu można dotrzeć do tej samej grupy odbiorców, ale za ułamek kosztów. Najlepszy marketing wirusowy nie jest wysyłany od razu do szerokiej publiczności, ale po rozprowadzeniu go do kilku osób będzie rósł, dopóki wiele milionów ludzi o nim nie usłyszy. Co ważne, ci ludzie nie tylko odbierają program telewizyjny, ale opowiadają o nim swoim znajomym, dyskutują o nim, żartują na ten temat i robią z tego mentalne wrażenie. Jedna osoba, która opowiada innym o filmie, który widział, jest cenniejsza niż 10 osób, które oglądają Twój film i zapominają o nim.

Jeden udany film wirusowy pokazuje 2 mężczyzn ubranych w fartuchy laboratoryjne, demonstrujących oszałamiającą reakcję chemiczną dietetycznej coli i mentosu. Najwyraźniej, jeśli wrzucisz Mentos oddechowe miętówki do Diet Coke, wywoła to reakcję podobną do zmieszania sody oczyszczonej i octu. Wyprodukowano wiele filmów, ale ten konkretny film był prawdopodobnie najlepiej wyprodukowany, w tym muzycznie choreograficznie pokaz ponad 100 fontann dietetycznej coli i mentos. Po pojawieniu się w CNN okazało się, że twórcy filmu zarobili już kilkadziesiąt tysięcy dolarów na sprzedaży reklam na początku i na końcu filmu.

– lt;a href=’http://youtube.com/watch?v=IK48lNuNSyk’gt; Coca Cola and Mentos lt;/agt;

Film Diet Coke jest przykładem tego, jak wirusowe filmy mogą zarabiać. Ale firma, która chce uzyskać ekspozycję, potrzebuje innego podejścia. Jednym ze sposobów jest sponsorowanie przez firmę tworzenia nowego filmu (lub kontynuacji wcześniejszej wersji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *