Sześć wskazówek, jak zwiększyć lojalność klientów

Tytuł:
Sześć wskazówek, jak zwiększyć lojalność klientów

Liczba słów:
390

Podsumowanie:
To prawda, że pozyskiwanie nowych klientów pomoże Twojej firmie się rozwijać. Jednak obecni klienci są siłą napędową Twojej firmy i dbanie o ich zadowolenie powinno być Twoim najwyższym priorytetem. Oto kilka sposobów, dzięki którym Twoi klienci będą wracać.

Słowa kluczowe:
Sześć wskazówek, jak zwiększyć lojalność klientów

Treść artykułu:
Statystyki pokazują, że firmy amerykańskie tracą średnio połowę klientów co pięć lat.

To prawda, że pozyskiwanie nowych klientów pomoże Twojej firmie się rozwijać. Jednak Twoi obecni klienci są siłą napędową Twojej firmy i dbanie o ich zadowolenie powinno być Twoim najwyższym priorytetem. Oto kilka sposobów, dzięki którym Twoi klienci będą wracać.

* Poznaj zagubionych klientów. Wielu właścicieli firm błędnie uważa, że klienci decydują się na patronat innym firmom wyłącznie ze względu na lepsze ceny. Chociaż ceny mogą budzić obawy, klienci często udają się do konkurencji, gdy nie czują się docenieni.

Zmiana stylu życia mogła również doprowadzić do sytuacji, w której klienci nie potrzebują już Twojego produktu. Pozostając w kontakcie z ich potrzebami, możesz dostosować swoją ofertę, aby nadal je obsługiwać.

* Poznaj najwyższy priorytet swojego klienta. Może to niezawodność, szybkość lub koszt. Twoja firma powinna znać priorytet numer 1 swoich klientów i konsekwentnie go realizować. Pamiętaj, że pragnienia klientów często się zmieniają, więc zadawaj sobie to pytanie co sześć miesięcy.

* Potwierdź długookresową wartość klientów. Długoterminowa wartość Twoich klientów to dochód, który osiągnąłbyś, gdyby klient pozostał z Tobą tak długo, jak długo mógłby kupić Twój produkt lub usługę.

Na przykład wartość życiowa klienta zatrudniającego doradcę finansowego może wynosić kilka dekad i może obejmować kilka pokoleń. Traktuj dobrze rodziców, a możesz wygrać interesy dzieci.

* Stwórz pozytywne pierwsze wrażenie. Dobre pierwsze wrażenia zazwyczaj generują lojalnych klientów, a masz tylko jedną szansę na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Wygląd jest ważny. Zewnętrzna i wewnętrzna strona Twojej firmy powinna być schludna i czysta.

* Posłuchaj klienta. Pracownicy powinni aktywnie słuchać klientów. Zapewnij swoich klientów, że naprawdę chcesz im pomóc. Klienci ocenią Twój biznes na podstawie uprzejmości, empatii, wysiłku i uczciwości Twojego personelu.

* Szybko i skutecznie rozpatruj i rozwiązuj skargi. Twoi pracownicy nieuchronnie spotkają się z niezadowolonymi klientami. Niezależnie od tego, czy zwracają produkt, czy zmieniają usługę, klienci oczekują uczciwych zasad. Jeśli nie możesz od razu zaproponować rozwiązania, poinformuj klienta, kiedy może oczekiwać odpowiedzi.

Demos Parneros jest prezesem amerykańskich sklepów w firmie Staples Inc. Staples wynalazł koncepcję superstoreu biurowego w 1986 roku i jest obecnie największym na świecie sprzedawcą artykułów biurowych obsługującym małe firmy. – NU

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *