Spraw, by klienci wrócili – strategie utrzymania klientów

Tytuł:
Spraw, aby klienci wrócili – strategie dotyczące utrzymania klientów

Liczba słów:
693

Podsumowanie:
Marketing utrzymania klienta to strategia utrzymywania relacji oparta na taktyce z klientami idącymi i zwiększającymi ich zainteresowanie. Ta strategia opiera się na badaniu zachowań klientów. Oto podstawowe zasady marketera, który stara się zwiększyć retencję klientów:

1. Poprzednie i obecne zachowanie klientów

Jest to najlepszy wskaźnik tego, jak klienci będą się zachowywać w przyszłości. Są to cechy, na które marketerzy powinni najczęściej zwracać uwagę. Analiza tendencji klientów …

Słowa kluczowe:
technika utrzymania klienta, zarządzanie nim, strategia utrzymania klienta, utrzymanie klienta, program utrzymania klienta, rozwiązanie w zakresie utrzymania klienta

Treść artykułu:
Marketing utrzymania klienta to strategia oparta na taktyce, która ma na celu podtrzymywanie relacji z klientami i zwiększanie ich zainteresowania. Ta strategia opiera się na badaniu zachowań klientów. Oto podstawowe założenia marketera, który stara się zwiększyć retencję klientów:

1. Poprzednie i obecne zachowanie klientów

Jest to najlepszy wskaźnik tego, jak klienci będą się zachowywać w przyszłości. Są to cechy, na które marketerzy powinni najczęściej zwracać uwagę. Analiza tendencji i trendów klientów pozwala marketerowi przewidywać, jeśli nie przewidywać, reakcji klientów na różne sytuacje. Marketer musi pamiętać, że zachowanie jest zorientowane na działanie, a nie na opis. Na przykład bycie 35-letnią kobietą nie jest zachowaniem; to cecha demograficzna.

Na przykład, jeśli wiesz z historii, że klient A prawdopodobnie dokona zakupu, jeśli otrzyma promocję rabatową, możesz zmienić taktykę marketingową, aby obejmowała sprzedaż promocyjną, gdy zbliżasz się do tego klienta. Jeśli chcesz przewidzieć zachowanie swoich klientów, potrzebna jest duża obserwacja. Wymaga to wielu notatek, a także obserwowania reakcji klienta na różne sytuacje.

2. Aktywni klienci to zadowoleni klienci

Zadowoleni klienci to zatrzymani klienci. Jeśli angażujesz klientów, rozwijają oni poczucie zadowolenia z faktu, że mają kontrolę. Marketerzy skorzystają z tego, oferując promocje, które pozwolą tym klientom sprawować poczucie kontroli. Najczęstszym sposobem osiągnięcia tego rodzaju relacji z klientami jest oferowanie promocji, takich jak karty rabatowe, rabaty, loterie, kupony i punkty klienta, które można zamienić na nagrody.

Pamiętaj, jeśli marketing nie jest aktywny, to klient również nie jest aktywny. Jak powiedzieliśmy wcześniej, aktywni klienci to zadowoleni klienci. Z drugiej strony klienci nieaktywni są klientami utraconymi. Tak więc aktywność marketera jest bardzo ważna. Utrzymanie klientów zależy w dużej mierze od satysfakcji klientów.

3. Utrzymanie klienta zależy od:

– Akcja
– Reakcja
– Informacja zwrotna
– Powtarzanie

Jest to cykl, który marketer powinien utrwalać. Jeśli marketer nie będzie kontynuował tego cyklu mniej więcej, zacznie tracić klienta. Proces ten prowadzi do ciągłej poprawy relacji z klientami i siły marketingu. Optymalizuje również strategię marketerów wobec klienta. Pamiętaj, że nie wszyscy klienci są tacy sami, więc dostosowanie strategii do unikalnych typów klientów ma kluczowe znaczenie dla poprawy utrzymania klientów.

– Posłuchaj –
To zabawne, ale to nie marketer mówi wszystko. Jeśli oczekujesz, że Twoi klienci będą Cię słuchać, musisz także nauczyć się ich słuchać. Pamiętaj, że marketerzy próbują przedstawić produkty lub usługi, których pragnie klient. Marketingowiec nigdy nie nauczy się właściwego podejścia do zaspokajania tych pragnień, dopóki nie posłucha swojego klienta.

– Reaguj –
Obserwuj reakcje klienta na różne sytuacje i zapisuj je. Jeśli klient wykaże przychylną reakcję na określony rodzaj rozmowy reklamowej, spróbuj tego podejścia ponownie następnym razem. Jeśli klient wykazuje negatywną reakcję na, powiedzmy, zbyt wiele rozmów ze strony marketera, marketer powinien wziąć to pod uwagę.

– Opinia –
Wiedza o tym, co dzieje się w umyśle klienta, jest bardzo ważna. Zwykle będą zadowoleni, gdy dowiedzą się o swoich przemyśleniach dotyczących twojej służby. Marketingowiec może otrzymać tę informację zwrotną za pośrednictwem formularzy sugestii, wywiadów i innych metod.

4. Alokowanie zasobów marketingowych

Zatrzymywanie klientów nie jest bezpłatne! Należy traktować utrzymanie klientów jako główne działanie. Wszystkie główne działania wymagają zasobów. Jeśli utrzymanie klienta nie zostanie odpowiednio potraktowane, zakończy się niepowodzeniem. Utrzymanie klienta wymaga zasobów, aby było skuteczne.

Nie powinieneś bać się jego kosztów, ponieważ zatrzymanie klienta opłaca swój własny divi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *