Spójność marki na targach

Tytuł:
Spójność marki na targach

Liczba słów:
739

Podsumowanie:
Jak sprawić, by przekaz Twojej firmy był niezapomniany.

Słowa kluczowe:
Wystawa na targach, wystawa na targach, stoisko targowe, targi, wynajem ekspozycji na targi

Treść artykułu:
Korporacje często muszą wystawiać się na jednoczesnych targach w różnych lokalizacjach iz różnych powodów. Często mają dwa eksponaty targowe w tym samym mieście w tym samym czasie. Idąc o krok dalej, firma może nawet mieć dwa oddzielne eksponaty na tych samych targach.

Oracle to przykład firmy wystawiającej się na dwóch targach w tym samym czasie w tym samym mieście. Dlaczego to się dzieje?

Po prostu każdy występ na targach miał inny cel. Jedna wystawa targowa koncentrowała się na nowym generowaniu leadów, podczas gdy druga wystawa na targach koncentrowała się na wprowadzaniu nowych produktów. Mimo że te targi różniły się, przesłanie Oracle musiało być konsekwentne w prezentowaniu marki korporacyjnej. Odwiedzający targi mogą mieć inny plan uczestnictwa w każdej wystawie, ale przekaz korporacyjny musi pozostać spójny i łatwy do zidentyfikowania z korporacyjnym DNA.

Każdy aspekt obecności na targach musi być zgodny z materiałami promocyjnymi firmy, reklamą, public relations, marketingiem online, stroną internetową i pocztą bezpośrednią. Firmy tracą tożsamość, gdy osłabiają swój wizerunek mieszanymi komunikatami. Specjaliści od marketingu twierdzą, że złotą zasadą jest pozostanie wiernym przekazowi firmy, wzmocnienie marki i pozwolenie, aby wszystko inne poszło w jej ślady.

Event Marketer Magazine radzi marketerom korporacyjnym, aby uważali, aby nie delegować działań związanych z targami do pracowników zajmujących się rozwojem produktów. Zespoły produktowe, co zrozumiałe, zwykle koncentrują się na produktach, a nie na przekazie korporacyjnym. Może to poważnie podważyć agendę wizerunkową firmy.

Tak więc, aby uniknąć mieszanych komunikatów, niezbędne są spotkania informacyjne przed wystawą z całym zespołem pracowników targów. Następnie upewnij się, że kanały komunikacji są otwarte i ciągłe. Uważaj na nietypowe, zwariowane niespodzianki, które mogą zniekształcić Twoją prezentację. Ponadto, poproś firmowych monitorów o wpadanie na stoiska targowe w hali wystawienniczej, aby zapewnić utrzymanie dyscypliny celów wystawienniczych firmy.

Jako przykład, Event Marketer Magazine przytacza doświadczenia DaimlerChrysler. Z około 60 krajowymi wystawami samochodowymi, DaimlerChrysler współpracuje ze swoimi ośmioma jednostkami biznesowymi w celu opracowania programów targowych dla tych wielorynkowych targów. Następnie wysyłają pracowników z biur strefowych, aby sprawdzili wykonanie na targach. „Chociaż wszyscy stawiamy sobie za cel przeniesienie metalu, musimy również zachować spójność marki” – mówi dyrektor globalnego marketingu wydarzeń, Don Schmid. „To nie zawsze pasuje do tego, co chcą robić dilerzy”.

Pracownicy strefy DaimlerChrysler opuszczają wystawę po kilku dniach, a dealerzy często są kuszeni, aby dodać kolejne marki i modele do przestrzeni wystawowej. „Mogą próbować poruszać się o 15 procent więcej pojazdów, co sprawia, że przestrzeń wygląda jak parking” – mówi Schmid. „Musimy być zawsze gotowi, aby grać w szeryfa”.

Podczas wystawiania się na targach, oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać o wzmocnieniu wizerunku firmy i spójności marki:

Zrozum podstawowe cele projektowania wyglądu Twojej firmy.

Przestrzegaj parametrów z przewodnika po wizerunku firmy. Wszystkie wizualizacje muszą spełniać określone wytyczne. Pamiętaj nie tylko o fizycznych specyfikacjach materiałów wizualnych, ale także o tym, jak je wykorzystać na targach z wieloma odbiorcami i produktami. Pozostań wierny firmowym kolorom i czcionkom i miej świadomość, w jaki sposób używana jest nazwa firmy.

Bądź konsekwentny w „sposobie myślenia” swojej marki – niezależnie od tego, czy będzie to ekskluzywny, wyrafinowany, młody czy stary. Nie tylko z wyglądem Twojej wystawy, ale także ze stylem ubioru i zachowaniem personelu Twojego stoiska.

Upewnij się, że każdy, kto reprezentuje Twoją firmę, posiada wiedzę na temat wszystkich aspektów komunikacji w firmie. Umiejętność wyrażenia marki w grafikach stoisk targowych, działach sprzedaży, materiałach promocyjnych, wiadomościach e-mail i wiadomościach internetowych, nawet na wizytówkach.

Wiele marek, takich jak Yahoo! w Sunnyvale, Apple Computer Inc. w Cupertino, eBay w San Jose, Google w Mountain View, Hewlett-Packard w Palo Alto, Oracle w Redwood City i Sun Microsystems z Santa Clara mają charakterystyczne logo i mają określoną „osobowość” i poczucie o nich.

Chociaż wszystkie działają w branży high tech, każda z marek jest znana ze swojego indywidualnego charakteru. Wszystkie mają kolorowe i spójne obrazy. Ich marki są charakterystyczne i odnoszą sukcesy, a ich przedstawiciele nauczyli się mówić jednym głosem.

Wizerunek marki Twojej firmy przyniesie znaczny zwrot z inwestycji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *