Słowo M

Tytuł:
„M-Słowo”

Liczba słów:
1161

Podsumowanie:
To była prawdziwa wiadomość, która otworzyła oczy, aby usłyszeć, co ludzie mają na temat tego, co oznacza wprowadzanie na rynek profesjonalnych usług, a także niepokój, jaki wywołuje „słowo m” (marketing). Przypomniało mi to, że tylko dlatego, że profesjonalni usługodawcy mają duże doświadczenie w wybranej dziedzinie, nie oznacza to, że mają taki sam poziom zrozumienia biznesu związanego z rozwijaniem praktyki.

Słowa kluczowe:
strategia marketingowa marketing wdrożenie marketing marketing sukces marketing Twojej firmy marketing zasoby marketingowe doradztwo marketingowe edukacja marketingowa marketing strategiczny

Treść artykułu:
As w rzeczywistości wiedza specjalistyczna może przeszkodzić w byciu dobrym marketerem. Jako wysoce wyszkolony profesjonalista, łatwo i naturalnie jest komunikować się o tym, co wiesz i jak to robisz. Ale pada na głuche uszy i oszklone oczy, gdy używasz słów, obrazów i języka, które dotyczą twojej wiedzy, a nie problemów, które rozwiązujesz dla docelowej grupy odbiorców.

Czym nie są profesjonalne usługi marketingowe

Najczęstszym błędnym przekonaniem jest to, że marketing polega na zachwycaniu potencjalnych klientów Twoją wiedzą przy użyciu zgrabnych broszur, reklam, witryn internetowych, logo, komunikatów prasowych, ulotek, sieci i „programy komunikacyjne”. Marnujesz czas i pieniądze swojej firmy, jeśli Twoje podejście do marketingu zaczyna się i kończy. Czemu? Ponieważ jeśli wyraźnie nie przybrałeś (i nie przetestujesz!) Swojej wiadomości do zamierzonych klientów, przedwczesne zainwestowanie w te rzeczy tylko przyspieszy, jak bardzo ich zmylić!

Logo, broszury, strony internetowe i reklamy to zwykłe narzędzia, które pomagają przekazać komunikat w sposób, który buduje i utrzymuje relacje z rynkiem docelowym. Drogim i frustrującym błędem, jaki ciągle popełniają profesjonalne firmy usługowe, jest to, że skaczą w celu opracowania narzędzi marketingowych, zanim jasno określą właściwe rzeczy do powiedzenia, właściwym odbiorcom, we właściwym czasie, we właściwym kombinację sposobów, używając odpowiednich narzędzi.

W rzeczywistości jest to nieco bardziej skomplikowane, ponieważ każde z tych narzędzi należy traktować jako strategię (tj. Strategię online, strategię tworzenia sieci i polecania, strategię bezpośredniej poczty, strategię PR). Wszystkie te strategie łączą się zatem w sekwencję i kombinację – zintegrowany system – który ma sens dla Twojej firmy i rynku, w oparciu o Twoje cele biznesowe i zasoby. Więcej o tym później, ale najpierw przyjrzyjmy się, czym naprawdę jest marketing Twoich usług profesjonalnych.

Profesjonalne usługi marketingowe TO …

… wszystko o budowaniu zaufania. Zachęcanie ludzi do kupowania Twojej wiedzy jako profesjonalnego usługodawcy to niematerialna sprzedaż. Jak mówi guru sprzedaży Harry Beckwith, „sprzedaje to, co niewidzialne”. Oczywiście, możesz mieć „usługi konsultingowe”, „usługi informatyczne” lub „usługi planowania finansowego”, które wydają Ci się całkiem namacalne. Ale dla twojego docelowego klienta chodzi o zaufanie, że twoja firma jest najlepszym wyborem – spośród wszystkich innych oferujących tę samą usługę (tak wydaje się z punktu widzenia twojego klienta!) – do rozwiązania jego problemów. Kropka.

Więc jak to robisz? Poprzez dwuetapowe podejście do tworzenia „systemu strategii”, który dociera do docelowych odbiorców, uczy się od nich i edukuje. Zrób to dobrze, a stworzysz szum, który przyciągnie do Twojej firmy więcej klientów, niż kiedykolwiek myślałeś, że to możliwe. Aby uzyskać szczegółowe wskazówki dotyczące budowania systemu strategii marketingowych firmy, czytaj dalej …

Oto, co musisz wziąć pod uwagę, zanim wydasz kolejną grosze na broszury, wizytówki, stronę internetową lub ulotkę ( to samo dotyczy czasu spędzanego w sieci lub wygłaszaniu prelekcji – te wskazówki dotyczą każdej metody komunikacji, pisemnej lub ustnej!).

Pomyśl o tym w dwóch fazach: Faza 1 polega na zbudowaniu argumentu, aby Twoi klienci mogli Ci zaufać, jako podstawy do podjęcia decyzji, że Twoja firma najlepiej rozwiąże ich problemy. Faza 2 dotyczy budowania relacji za pomocą strategii, które mają sens dla Twojej firmy, biorąc pod uwagę Twoje unikalne cele, potrzeby, zasoby itp. W tym miesiącu otrzymasz wskazówki dotyczące fazy 1 … w przyszłym miesiącu przyjrzymy się fazie 2.

Podczas fazy 1 musisz …

* jasno określić, kim jest twój klient, a kim nie jest. Choć wydaje się to sprzeczne z intuicją, im bardziej niszowe są Twoje usługi, tym łatwiej jest się z nimi komunikować w określony sposób i tym szybciej przyciągasz klientów. Jeśli próbujesz sprzedać swoje usługi „małym firmom” lub „właścicielom domów”, zgadnij, co … tak samo jak wielu Twoich konkurentów. Spójrz inaczej oczami klientów, określając swoją wyjątkową niszę. „Nichecraft” Lindy Falkenstein to świetna książka, w której można dowiedzieć się więcej, dostępna również na naszej stronie internetowej w dziale Książki.

* rozwinąć język, aby mówić lub pisać o swojej firmie, który koncentruje się na zamierzonym c

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *