Skorzystaj z różnicowania niszy rynkowej i oferty

Tytuł:
Skorzystaj z różnicowania niszy rynkowej i oferty

Liczba słów:
579

Podsumowanie:
Jednym z powodów, dla których profesjonaliści nie wybierają niszy rynkowej, jest to, że pomieszać niszę i ofertę. Pomyśl o swojej niszy rynkowej jako o lokalizacji lub domenie, w której składasz ofertę. Z kolei Twoja oferta dotyczy tego, kim jesteś i co robisz. Twoja nisza jest tym, gdzie iz kim to robisz.

Słowa kluczowe:
marketing niszowy, nisza rynkowa, rynek niszowy, mała firma, autopromocja, marketing, oferta

Treść artykułu:
Jeden z Powodem, dla którego profesjonaliści nie chcą wybierać niszy rynkowej, jest mylenie nisz z ofertą.

Pomyśl o swojej niszy rynkowej jako o lokalizacji lub domenie, w której składasz ofertę.
Z kolei Twoja oferta dotyczy tego, kim jesteś i co robisz. Twoja nisza jest tym, gdzie iz kim to robisz.

Oto przykład odróżnienia niszy rynkowej od oferty na podstawie własnej praktyki coachingowej.

Moją niszą jest praca z niezależnymi profesjonalistami i artystami w celu tworzenia dobrze prosperujących firm lub karier, które są w pełni zgodne z ich wartościami, aspiracjami i pożądanym stylem życia.

Oferta jaką jestem w tej niszy rynkowej wyróżnia mnie spośród setek innych coachów biznesu. W ramach oferty jestem utalentowanym coachem somatycznym, pomagającym moim klientom w urzeczywistnianiu sukcesu. Sam jestem artystą i właścicielem firmy, a mój coaching wypływa z głębokiego osobistego zaangażowania w sprawy, które moi klienci wnoszą do naszej pracy.

Oferta, którą mam, obejmuje również moje duchowe przekonania i praktyki, moje szkolenie jako piosenkarza, moje umiejętności jako pisarza i redaktora, moją pasję do nauki i wiele więcej. Oferta, którą jestem, w skrócie, obejmuje całe życie doświadczeń – przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

Kiedy próbowałem dostrzec niszę rynkową w oparciu o ofertę, którą jestem, miałem trudności. Czy byłem trenerem somatycznym? Trener kreatywności? Duchowy trener? Każda nisza wydawała się zbyt małym pudełkiem, ślepą uliczką, która ograniczała mnie jako ofertę. Kiedy wymyśliłem niszę jako lokalizację w stosunku do ludzi, którym mogę najlepiej służyć, nisza stała się wyrafinowanym punktem skupienia mojej nieograniczonej i wyjątkowej oferty.

Po wybraniu niszy (a dokładniej, po uznaniu i zaakceptowaniu niszy, która mnie wybrała), teraz zobowiązuję się do przestrzegania standardów i granic, które wspierają tę niszę. Potencjalnych klientów, którzy nie pasują do mojej niszy, polecam innym trenerom. Zawsze staram się wyjaśnić swoją niszę rynkową, gdy piszę lub mówię o mojej pracy.

Koncentrując się w ten sposób na swojej niszy rynkowej, mogę wywrzeć bardzo silne wrażenie. Więc możesz. Co więcej, liczba poleceń znacznie wzrosła. Za każdym razem, gdy polecam potencjalnego klienta, który chce coachingu kariery lub innej usługi, którą mógłbym z łatwością wykonać, ale która nie pasuje do tej niszy, tworzę źródło poleceń. Klient, do którego się odwracam, wie, gdzie moja oferta ma największą wartość. Wie, że mam uczciwość, aby pracować w dziedzinie, w której oferuję największą wartość. Nie zawaha się skierować ludzi w moją stronę, gdy chcą wsparcia biznesowego lub marketingowego.

Pojawienie się w Twojej niszy rynkowej jako potężna oferta
Kiedy próbowałem im powiedzieć, co zrobiłem, widziałem jak oczy ludzi błyszczą. Wiedziałem, że je tracę, ale nie wiedziałem jak. Teraz, gdy określę swoją niszę, zanim opiszę moje usługi, ludziom łatwo jest połączyć się z tym, co mówię.

Nazywanie swojej niszy rynkowej jest paradoksem. Kiedy dajesz ludziom kategorię, do której mają przypisać Twoje produkty lub usługi, łatwiej jest im zrozumieć, co robisz i zapamiętać. Dużo łatwiej jest im też docenić, jak różnisz się od innych profesjonalistów z tej kategorii. Innymi słowy, umieszczając się w kategorii, możesz również wyróżnić się, ponieważ wyróżniasz się na tle innych w tej kategorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *