Siedem sposobów wykorzystania segmentacji rynku w planie opieki zdrowotnej

Tytuł:
Siedem sposobów wykorzystania segmentacji rynku w planie opieki zdrowotnej

Liczba słów:
736

Podsumowanie:
Wdrażanie segmentacji marketingowej nigdy nie jest zwykłym wsadem i planami zdrowotnymi mają większe trudności niż inne firmy ze względu na ich otoczenie regulacyjne. Każdą funkcję biznesową można zmobilizować, aby w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez segmentację rynku.

Słowa kluczowe:
medicare, seniorzy, marketing, segmentacja, badania, analiza, pozycjonowanie, nowe rynki, marketing bezpośredni, kanały, strategia, plan zdrowotny, ubezpieczenie, ubezpieczenie, lek, medycyna, zarządzanie ,

Treść artykułu:
Wdrażanie segmentacji marketingowej nigdy nie jest błahostką, a plany zdrowotne mają większe trudności niż inne firmy ze względu na ich otoczenie regulacyjne. Ale wzór decyzji jest prosty, gdy są podzielone na etapy.

Po pierwsze, potrzebne jest badanie segmentacji rynku, aby zidentyfikować i zdefiniować segmenty rynku. Ten proces jest dość skomplikowany i został opisany w innym miejscu. (Zobacz na przykład białe księgi na www.deftresearch.com). Badania pomagają firmom zdecydować, którą strategię segmentacji zastosować. Strategie te mogą opierać się na zachowaniach zakupowych, cechach konsumentów, informacjach o stylu życia lub innych informacjach rynkowych.

Po drugie, zespół musi zapytać, „do którego segmentu lub segmentów plan zdrowia ma być skierowany?”

Badanie rynku dostarczy obiektywnych informacji ułatwiających podjęcie tej decyzji. Większość ekspertów zgodziłaby się, że głupotą jest kierowanie na segment, do którego nie jesteś teraz wystarczająco dobrze dopasowany (np. Dział samochodów ciężarowych GMC realizujący “ zielony ”, zorientowany na hybrydę segment).

Wreszcie zaczyna się zabawa. Po podjęciu decyzji w sprawie segmentów docelowych istnieje co najmniej siedem sposobów korzystania z segmentacji.

1. Pozycjonowanie. Weźmy jako przykład opiekę zdrowotną. Większość planów zdrowotnych oferuje wiele planów, w których składki i dostęp do markowych leków różnią się od dostawców. Istnieją segmenty rynku, które chcą zamienić niższe składki na większe ograniczenia dostępu. Ale inne segmenty nie chcą robić tego handlu. Segmentacja rynku pomoże firmom zmienić pozycję ich „podstawowych” i „najważniejszych” planów, aby dopasować je do motywacji i obaw segmentów. Kontynuując na przykład opiekę zdrowotną, niektórzy seniorzy są zmotywowani do działania ze względu na usługi, wygodę lub pomoc w utrzymaniu zdrowia. Jeśli zostanie wdrożona segmentacja, więcej seniorów znajdzie dla nich odpowiedni produkt.

2. Nowe rynki. Produkty lub marki można pozycjonować tak, aby spełniały potrzeby segmentu, którego firma obecnie nie obsługuje zbyt dobrze. Na przykład wielu seniorów o ograniczonych dochodach zostało automatycznie zapisanych do planów Medicare w części D, ale nie muszą tam pozostać. Jeśli plan zdrowotny wie, jakie są obawy tego segmentu, może skłonić go do zmiany.

3. Geografia. Plany zdrowotne okazały się przydatne, jeśli chodzi o podkreślanie różnych produktów i strategii sprzedaży w różnych regionach, w zależności od kombinacji segmentów w tych regionach.

4. Marketing bezpośredni polega na segmentacji, ale często koncentruje się wąsko na wewnętrznej analizie sprzedaży. Segmentacja może wykorzystać wartość wewnętrznych danych i sprawić, że dodatkowe dane będą warte kosztów.

5. Agencje reklamowe często prowadzą badania segmentacyjne i dobrze je wykorzystują. Na przykład klient zdecydował się kierować swoją ofertę do „masowo zamożnych”, zgodnie z pewną kombinacją aktywów i postaw. Nabywcy mediów muszą znać czasopisma, które czyta ten segment, oraz typy witryn internetowych i wyszukiwarek, z których korzystają. Twórcy kopii włączą głębokie wartości tego segmentu do komercyjnych skryptów. Dyrektorzy kreatywni będą nalegać, aby wizualne obrazy reklam były spójne z tym, jak wyglądają, mówią i robią „masowo zamożni”. Planiści kont skoncentrują swoje badania na segmencie docelowym,
używając narzędzia klasyfikacyjnego, aby rekrutować i sprawdzać właściwe osoby.

6. Call center. Plany zdrowotne mogą zadawać pytania dotyczące klasyfikacji segmentów w rozmowach telefonicznych z klientami i podczas rozmów telefonicznych. Klasyfikacja może pomóc w znalezieniu najlepszego planu dla każdego dzwoniącego, a to pomoże zapewnić lepszą retencję.

7. Miks kanałów. Segmenty mogą mieć różne podobieństwa do różnych kanałów dystrybucji i sprzedaży. Być może jeden segment kupujących nie reaguje na wiadomości e-mail; inny segment może nigdy nie zaakceptować osobistej wizyty, ale przeczyta
e-mail.

Jest to wyjątkowa firma, ale niektórzy dosłownie zorganizowali się wokół segmentów. W tych firmach każdy pracownik może powiedzieć, kto jest jego celem, a kto nie. Jeśli mają wiele marek, każda marka jest dostosowana do jednego segmentu. Śledzenie marki odbywa się na poziomie segmentu. Oczekuje się, że agencja reklamowa dla każdej marki skupi się na tym segmencie w swoich przekazach i wyborze mediów. Ponieważ niektóre segmenty z natury oferują wyższą lub niższą jednostkę ma

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *