Sieci społecznościowe – kolejne świetne medium marketingowe

Title:
Sieci społecznościowe – następne świetne medium marketingowe?

Liczba słów:
716

Podsumowanie:
W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiła wirtualna eksplozja serwisów społecznościowych. Nawet najwięksi gracze, tacy jak Google, Yahoo i MSN, wkraczają w to.

Mając tak duże zainteresowanie tym, jak działają sieci społecznościowe, można się zastanawiać, czy istnieje potencjał marketingowy w tych sieciach społecznościowych?

Od jakiegoś czasu oglądam portale społecznościowe. W rzeczywistości jestem członkiem różnych portali społecznościowych, w tym http://www.myspace.com/ i https://www.linkedin.com tylko …

Słowa kluczowe:
marketing, marketing internetowy, sieci społecznościowe, sieci społecznościowe, budowanie linków, myspace, linkedin

Treść artykułu:
W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiła wirtualna eksplozja portali społecznościowych. Nawet najwięksi gracze, tacy jak Google, Yahoo i MSN, wkraczają w to.

Mając tak duże zainteresowanie tym, jak działają sieci społecznościowe, można się zastanawiać, czy istnieje potencjał marketingowy w tych sieciach społecznościowych?

Od jakiegoś czasu oglądam portale społecznościowe. W rzeczywistości jestem członkiem różnych portali społecznościowych, w tym http://www.myspace.com/ i https://www.linkedin.com, żeby wymienić tylko dwa.

Dołączyłem częściowo dlatego, że chciałem zobaczyć, czym one są, ale co ważniejsze, aby zobaczyć, jaki wpływ sieci społecznościowe będą miały na SEM w nadchodzących latach.

Od jakiegoś czasu jestem członkiem różnych usług i zasięg tych stron jest niesamowity.

Na przykład z mojej siedmioosobowej sieci LinkedIn mam rozbudowaną sieć ponad 12600 osób.

Wyobraź sobie, że dzieli mnie tylko jedno lub dwa kliknięcia od blisko 13 000 innych osób, które mają podobne zainteresowania, od tego, co lubię oglądać w telewizji, po pracę, którą mógłbym im zapewnić.

Dzięki moim koneksjom i ich koneksjom jestem połączony z ludźmi, takimi jak American Cancer Society, Sun Microsystems, University of Texas i Google.

Ale jakie możliwości marketingowe są dostępne dla sieci społecznościowych?

Cóż, spójrzmy na MySpace.

MySpace to obecnie jedna z najpopularniejszych witryn w sieci WWW. W sierpniu 2005 r. Odnotował 9,4 miliarda odsłon (więcej niż Google), a nowi użytkownicy rejestrują się w oszałamiającym tempie 3,5 miliona miesięcznie.

MySpace jest typowym miejscem, gdzie dzisiejsze osoby w wieku 18-30 lat zarządzają swoim cyfrowym życiem. Pozwala użytkownikom publikować zdjęcia siebie i swoich znajomych, tworzyć blogi, wymieniać ulubione zespoły, przeglądać i udostępniać filmy, sugerować rzeczy do zrobienia i wyświetlać listę osób, które uważają za przyjaciół. To właśnie na tej „liście znajomych” znajduje się większość możliwości.

Ponad trzydzieści milionów użytkowników MySpace ma stronę znajomego, na której znajduje się lista osób, które ta osoba uważa za znajomych. To jest lista osób, z którymi są zainteresowani rozmowami i regularnymi kontaktami. Gdy dodasz kogoś jako swojego przyjaciela, będzie on mógł wysyłać Ci e-maile, komentować Twoje zdjęcia, czytać Twoje blogi, a także zostawiać wiadomości, które możesz następnie udostępniać innym. Jest to okazja do natychmiastowej informacji zwrotnej na Twój temat.

Możliwość dodawania znajomych do twojej strony jest kluczem do marketingu dla użytkowników MySpace. Według Courtney Holt, szefowej działu nowych mediów i marketingu strategicznego w Interscope Records: „To pokolenie dorasta bez oglądania zaprogramowanych mediów”. „Nie myślą kategoriami albumu i nie myślą w kategoriach programu telewizyjnego. Myślą kategoriami TiVo, P2P, AOL i oczywiście MySpace ”.

Możesz zobaczyć, jak może się to rozwinąć.

Załóżmy, że tworzysz konto MySpace, aby rozmawiać o swoim produkcie lub usłudze. Piszesz o tym na blogu i szukasz innych, którzy mogą podzielać Twoje zainteresowania.

Następnie zapraszasz ich do grona znajomych. Kiedy stają się przyjaciółmi, zaczynasz swoją „miękką sprzedaż”, przedstawiając im swój produkt.

Gdy doceniają to, zaczynają blogować i udostępniać to. Wkrótce setki, a nawet tysiące ludzi będą mówić o Tobie i Twoim produkcie lub usłudze.

Nie sądzisz, że to zadziała?

Podam kilka przykładów. Jest wiele zespołów, które mają swój początek na MySpace. Po prostu udostępniając w Internecie część swojej muzyki i pisząc o sobie na blogach, zdobyli następców. Wkrótce mieli podpisane kontrakty i kontrakty.

Oczywiście, aby korzystać z usług takich jak MySpace, musisz mieć coś, czego potrzebuje ten rynek docelowy. Jeśli tego nie zrobisz, prawdopodobnie nie powinieneś wkładać zbyt wiele wysiłku w MySpace.

Ale to nie znaczy, że należy przeoczyć inne możliwości w sieciach społecznościowych. Jak wspomniałem powyżej, LinkedIn to bardziej profesjonalna usługa wprowadzająca. Jeśli Twój produkt lub usługa pasuje tutaj, koniecznie zbadaj je dalej.

Są też inne. Usługi takie jak Yahoo! s MyWeb, Flickr, http://del.icio.us i inne.

Więc jeśli kiedykolwiek się zastanawiałeś

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *