Sekret marketingu internetowego – jak podwoić sprzedaż w ciągu jednego dnia

Tytuł:
Sekret marketingu internetowego – jak podwoić sprzedaż w ciągu nocy

Liczba słów:
773

Podsumowanie:
Co by było, gdybyś mógł podwoić sprzedaż z dnia na dzień, stosując tylko jeden sekret marketingu internetowego? Smart marketerzy direct mają sekret: wiedzą dokładnie, która reklama lub list sprzedaży przyniósł określone rezultaty. Skąd oni to wiedzą? Sekret tkwi w …

Słowa kluczowe:
tajemnica marketingu internetowego, marketing internetowy, marketing bezpośredni, marketerzy internetowi, sprzedawcy bezpośredni, testy dzielone

Treść artykułu:
A co by było, gdybyś mógł podwoić sprzedaż z dnia na dzień, stosując tylko jeden sekret marketingu internetowego?

Jednym z największych sekretów marketingu bezpośredniego jest to, że jest naukowy. Przy wielu formach reklamy nie można stwierdzić, która reklama lub kampania marketingowa przyniosła rezultaty. Ale sprytni marketingowcy bezpośredni wiedzą dokładnie, która reklama lub list sprzedaży przyniósł jakie wyniki, ponieważ wyniki są śledzone i mierzone.

Marketerzy bezpośredni mają sekret, którego używają do podwojenia swoich dochodów – lub więcej – od stu lat. A kiedy ten marketingowy sekret połączy się z siłą i szybkością marketingu internetowego, rezultaty mogą być fenomenalne. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że dzięki temu jednemu sekretowi marketingu internetowego możesz potencjalnie podwoić sprzedaż z dnia na dzień.

Jaki jest sekret? Testy dzielone. Odbywa się to za pomocą „klucza” do powiązania sprzedaży z reklamą lub listem sprzedażowym, które doprowadziły do sprzedaży, aby można było zmierzyć wyniki. W reklamie prasowej możesz podać numer telefonu z rozszerzeniem. Rozszerzenie jest właściwie kluczem. Miałbyś dwie reklamy lub listy sprzedaży, każdy z innym kluczem, a następnie śledziłbyś wyniki za pomocą odpowiednich kluczy. Marketingowcy internetowi zazwyczaj używają oprogramowania śledzącego, aby powiązać klucz z wynikową sprzedażą, chociaż można to zrobić tak prosto, jak posiadanie dwóch stron sprzedaży i śledzenie sprzedaży z każdej.

Aby uzyskać dokładne wyniki, potrzebujesz wystarczająco dużego testu, abyś mógł polegać na swoich statystykach. Na przykład w przypadku bezpośredniego listu sprzedażowego jest to generalnie uważane za wysyłkę o wielkości co najmniej 1000. Marketingowcy internetowi mogą zastąpić 1000 odsłon. Tak czy inaczej, kiedy już wiesz, jakich rezultatów możesz konsekwentnie oczekiwać od reklamy lub listu sprzedażowego, staje się to tym, co marketerzy bezpośredni nazywają „kontrolą”. Zawsze musisz mieć jedną kontrolę, która daje znane wyniki. Następnie możesz przetestować inne wersje względem formantu, aby sprawdzić, czy można konsekwentnie pokonać wyniki kontroli.

Załóżmy, że masz list sprzedaży w sieci Web, który konsekwentnie generuje średnio 10 transakcji sprzedaży na każde 1000 odsłon strony. Jest to 1% odpowiedzi, liczba często podawana jako średnia w przypadku listu sprzedaży z bezpośrednią odpowiedzią.

Teraz musisz testować po jednej zmiennej na raz, aby zobaczyć, czy możesz zwiększyć procent sprzedaży. Na przykład możesz chcieć przetestować list sprzedaży z innym nagłówkiem, inną grafiką, inną ceną, różnymi bonusami, innym tekstem itp. Ale zawsze testuj tylko jedną zmienną naraz. Ogólnie rzecz biorąc, nagłówek jest uważany za najważniejszy element do przetestowania w pierwszej kolejności.

To, co chcesz ustalić, to to, czy jakakolwiek zmiana w pojedynczej zmiennej będzie konsekwentnie dawać wyższą odpowiedź. Wypłata może być dość znacząca. Wyobraź sobie, że inny nagłówek miałby wywołać 2% odpowiedzi. To nie brzmi jak duża zmiana – tylko 1% więcej. Ale to podwoiłoby Twoją sprzedaż! Zamiast 10 sprzedaży z tysiąca, dokonasz 20 transakcji.

To bardzo realistyczny scenariusz, więc zawsze chcesz przetestować swoją kontrolę. Im lepsza kontrola, tym więcej testów nie będzie w stanie go pokonać. Ale gdy znajdziesz list sprzedaży, który konsekwentnie przewyższa kontrolkę, ustawiasz ją jako nową kontrolkę i kontynuujesz testowanie innej odmiany nagłówka lub innej zmiennej. Być może następnym razem przetestujesz, czy kolor nagłówka ma znaczenie. Załóżmy, że zmiana koloru nagłówka spowodowała kolejny 1% wzrost sprzedaży do 3% wskaźnika odpowiedzi. Byłby to kolejny 50% wzrost sprzedaży i byłby trzykrotny w stosunku do średniej wartości sprzedaży z oryginalnego listu sprzedażowego!

Bardzo łatwo jest być zadowolonym z działającego listu sprzedażowego i nie testować dalej, ale może to być kosztowny błąd. Każda zmiana zmiennej może skutkować wyższymi zyskami. Załóżmy na przykład, że ustaliłeś, że przy sprzedaży produktu za 97 USD konsekwentnie masz 1% wskaźnika odpowiedzi, a przy sprzedaży za 67 USD – 2%. Za każde 1000 odsłon strony zarobisz 970 USD przy 97 USD na sprzedaż, ale 1340 USD przy 67 USD na sprzedaż.

Zawsze śledź swój wskaźnik odpowiedzi, zawsze przeprowadzaj testy z podziałem na swoją kontrolę, szukając nowej kontroli, i zawsze bierz pod uwagę wynik końcowy – swój zysk netto. Wiele testów zakończy się niepowodzeniem – nie pokonają Twojej kontroli. Ale kiedy już masz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *