Rynki pionowe

Tytuł:
Rynki pionowe

Liczba słów:
333

Podsumowanie:
Rynki pionowe to doskonały sposób na rozwój i budowanie biznesu. Budowanie silnej bazy klientów i reputacji ma jednak większe znaczenie na początku niż znalezienie rynku wertykalnego.

Słowa kluczowe:
Rynki wertykalne, Rynki wertykalne

Treść artykułu:
Rynki wertykalne to świetny sposób na rozwój firmy. Pytanie jednak brzmi: „Czy należy od samego początku zajmować się rynkami wertykalnymi, czy pozwolić im ewoluować naturalnie?”

Odpowiedź w dużym stopniu zależy od Twojego biznesplanu i tego, jak pozycjonujesz się na rynku. Jednak w przypadku doradztwa komputerowego rynki wertykalne pojawiają się naturalnie. Zacznij od pozyskania dobrej bazy klientów. W ten sposób będziesz rezonować jako prawdziwy ekspert.

Agresywne podążanie za rynkami pionowymi nie ma sensu, gdy próbujesz budować klientów i reputację. Jeśli masz dobrą reputację, możesz pomyśleć o tym, jak rynki wertykalne mogą rozwinąć Twój biznes.

Skoncentruj się na wyszukiwaniu klientów z najlepszych miejsc, którzy potrzebują Twoich usług w sposób ciągły i są gotowi zapłacić za nich wyższe stawki. Od tego momentu rynki pionowe mogą się dla Ciebie otworzyć. Możesz skończyć z 10 klientami, którzy są prawnikami. Nagle masz pionowy rynek zawodów prawniczych. Następnie koncentrujesz się na zaspokajaniu potrzeb na rynku wertykalnym, jakiekolwiek by one nie były.

Naturalne rynki pionowe

Są chwile, kiedy rynki pionowe będą miały sens od samego początku. Jeśli masz doświadczenie w konkretnej branży, takiej jak medycyna lub bankowość, prawdopodobnie się tam skoncentrujesz. Najlepszym miejscem do rozpoczęcia działalności jest zawsze to, co wiesz, więc dzięki swojej wiedzy stworzysz pionowy rynek w branży.

Podsumowanie rynków wertykalnych

Rynki pionowe to świetny sposób na rozwój Twojej firmy. Twoim głównym zmartwieniem przy rozpoczynaniu działalności jest jednak zdobycie stabilnej bazy klientów. Niezależnie od tego, czy ci klienci pochodzą z rynku wertykalnego od samego początku, czy Twoja firma z czasem przekształca się w rynek wertykalny – wynik jest taki sam. Najpierw buduj swoich klientów i swoją reputację, a martw się o drugą pozycję na rynku.

Prawa autorskie MMI-MMVI, Small Biz Tech Talk. Wszelkie prawa zastrzeżone na całym świecie. {Uwaga dla wydawców: aktywne hiperłącze w polu zasobów autora wymagane w celu zapewnienia zgodności z prawami autorskimi}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *