Rynek niszowy lub ogólny

Tytuł:
Rynek niszowy czy ogólny?

Liczba słów:
355

Podsumowanie:
Rynki niszowe oferują wspaniały sposób docierania do określonych klientów i budowania strategii marketingowej. Chociaż nie można być wszystkim dla wszystkich, dobrą strategią jest stworzenie najpierw określonego klienta, a nie rynku niszowego zdefiniowanego dla usług.

Słowa kluczowe:
Rynek niszowy, rynek niszowy

Treść artykułu:
Rynki niszowe oferują doskonały sposób docierania do określonych klientów i budowania strategii marketingowej . Problem polega na tym, że kiedy myślimy o rynkach niszowych, zazwyczaj myślimy o specjalizowaniu się w jednym konkretnym produkcie lub usłudze. Należy pamiętać, że rynki niszowe oznaczają również ukierunkowanie na jedną konkretną branżę lub typ klienta.

Bycie generalistą na rynku niszowym

Rynek niszowy i generalista nie wykluczają się wzajemnie. Chociaż nie powinieneś starać się być wszystkim dla wszystkich, możesz świadczyć usługi ogólne dla jednego typu klienta. W tym miejscu obie strategie krzyżują się szczególnie dobrze dla początkującego konsultanta komputerowego. Rozwiń swój niszowy rynek, reklamując siebie jako ogólny punkt kontaktowy tylko dla wybranej grupy klientów.

Kiedy dopiero zaczynasz, naprawdę ważne jest, aby nie inwestować dziesiątek godzin i tysięcy dolarów w zajęcia, certyfikaty, testy i prace przygotowawcze. Musisz rozwijać kontakty, aby uzyskać płatne kontakty, a nie tworzyć niszowy rynek. Użyj umiejętności, które posiadasz teraz, aby zdobyć tych klientów. A jeśli masz już wyspecjalizowane umiejętności, nie chcesz angażować się w bardzo wąski rynek niszowy, zanim nie zorientujesz się, jak dochodowa jest ta nisza.

Gdy zobaczysz, że Twoi płacący klienci mają pewne wspólne wątki i możesz przewidzieć wspólny zestaw potrzeb, wtedy powinieneś pomyśleć o dalszym rozwoju niszowego rynku. Najpierw zdobądź klientów, a następnie szukaj trendów i możliwości dla rynków niszowych.

Podsumowanie rynków niszowych

Stworzenie wysoce wyspecjalizowanego rynku niszowego niekoniecznie jest sposobem na zbudowanie firmy doradztwa komputerowego. Nie możesz być wszystkim dla wszystkich, ale powinieneś zacząć od niszowego rynku, który jest definiowany przez klienta, a nie przez twoje usługi. W ten sposób masz większą szansę na zbudowanie silnej bazy klientów i często rynki niszowe w naturalny sposób ewoluują z tego miejsca.

Copyright MMI-MMVI, Sekrety konsultantów komputerowych. Wszelkie prawa zastrzeżone na całym świecie. {Uwaga dla wydawców: aktywne hiperłącze w polu zasobów autora wymagane w celu zapewnienia zgodności z prawami autorskimi}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *