Rozwój marki Powinieneś ulepszyć swój branding

Tytuł:
Rozwój marki, powinieneś ulepszyć swój branding

Liczba słów:
899

Podsumowanie:
Marki są niezwykle istotnym elementem propozycji produktu i wartości firmy . Wobec tak powszechnej komunikacji marki korporacyjnej i marki produktów stają się one jednym.

Słowa kluczowe:
Branding, branding korporacyjny, branding firmy, strategia brandingu, strategia marki, wizerunek marki, tożsamość marki

Treść artykułu:
Może mówienie o porzuceniu starej wartości marki i pozostawieniu jej w spokoju jest niemal bluźnierstwem, ale są chwile, kiedy potrzebna jest zmiana. Przeformułowanie i przeprojektowanie, a nawet przebudowa starej marki może być mądrą decyzją. Jeśli sprzedaż jest płaska i nie wykazuje oznak wzrostu, lepiej przestań się oszukiwać i zatrudnij konsultanta ds. Marki.

Marki są niezwykle istotnym elementem propozycji produktu i wartości firmy. Wobec tak powszechnej komunikacji marki korporacyjnej i marki produktów stają się one jednym. Marki korporacyjne w coraz większym stopniu wpływają na marki produktowe i sprzedaż produktów, co stwarza pewne poważne ryzyko, ponieważ te marki podrzędne nie mogą być tak łatwo zmieniane, gdy słabną.

Kultura marki

Wraz z upływem czasu zmienia się kultura, pojawiają się nowe technologie i nowe konkurencyjne marki, które zmieniają postrzeganie wartości dostępnej na rynku. Stare oferty sprzedaży nie będą się wyróżniać wśród 20 lub więcej konkurentów oferujących te same korzyści i funkcje. Wraz ze zmianami kulturowymi, gospodarczymi, technologicznymi i korporacyjnymi starzejący się wizerunek i wartość marki mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Twoje poprzednie sukcesy brandingowe mogą sprawić, że Twoja marka i firma utkną w przeszłości.

Dobrym przykładem problemu z brandingiem związanym z wiekiem są produkty komputerowe. Niedawno kupiłem nowy laptop, ponieważ mój stary po prostu nie nadążał za moimi wielozadaniowością i innymi potrzebami w pracy. W sklepie do wyboru były komputery z mikroprocesorami Intel lub AMD. Kluczową sprawą nie była tak naprawdę szybkość ani możliwości mikroprocesora. W przeszłości logo Intela zmuszało mnie do kupowania tylko komputerów z ich procesorami, niezależnie od tego, jakie inne funkcje były dostępne w komputerze. Marka Intel była wyraźnie klasą samą w sobie. Nie tym razem. Ten komputer zasilany AMD był tani i miał pamięć, której potrzebowałem, a także inne funkcje, takie jak dysk twardy 100 Gb, ekran o wysokiej rozdzielczości, liczne porty i adaptery oraz długotrwała bateria. Waży tylko kilka funtów, a logo AMD również wydawało się wyglądać lepiej. Mówi: Technologia mobilna AMD Turion 64. 64 bity i kompatybilność z urządzeniami mobilnymi. Dlaczego firma Intel nie wspomina, że na komputerze mają swoje produkty?

Laptopy są gorące, a ceny spadają. Mój 15-letni siostrzeniec właśnie kupił swój pierwszy laptop w serwisie eBay, ponieważ są tańsze i bardziej dostępne. Zmieniła się więc cała „kultura” kupowania i kupowania komputerów.

Każdy kupuje ekrany o wysokiej rozdzielczości i bardzo chciałem złagodzić zmęczenie oczu po wielogodzinnym codziennym oglądaniu. Ogromny dysk twardy był świetny, a laptop też wygląda dobrze. Stara marka Intela po prostu nie miała takiego efektu, jak kiedyś, a jej konkurent AMD właśnie sprzedał jeden ze swoich procesorów. Laptop działa świetnie, a teraz procesory Intel nie decydują o tym, który komputer kupię.

Dla mnie logo i marka Intel przywołują wspomnienia starych komputerów Pentium. Sytuację pogarsza fakt, że dzisiejsze procesory uległy zmianie i działają z mniejszą prędkością. To myli korzyści związane z szybkością, wokół których pozycjonowana jest marka Intel. Zmiana technologii w zakresie wyświetlania ekranów, pamięci i wykorzystania procesorów w komputerze spowodowała, że rynek oddalił się od miejsca, w którym znajdował się Intel. Marka firmy Intel zwiększa sprzedaż ich nowych procesorów, ale mogą nazywać te nowe produkty, jak chcą, i nie przyniesie to skutku mojej decyzji.

To, co Intel musi teraz zrobić, to powiązanie swoich procesorów z funkcjami i korzyściami, na podstawie których konsumenci i nabywcy B2B podejmują decyzje. Branding komputerów nie dotyczy już tylko procesorów, a stary wizerunek marki Intel jest głęboko związany ze starą technologią. Nawet marka Pentium jest kojarzona z kulturą komputerową lat 90-tych.

Oto problem: stara marka Intela odniosła tak wielki sukces w latach 90-tych, że uwięziła go w wypaczeniu czasu. Firma Intel potrzebuje nowej marki, która przywiąże ją do przyszłości, a nie do przeszłości. Aby się tam dostać, prawdopodobnie będą musieli odrzucić przeszłość.

Google jest dobrym przykładem nowoczesnego brandingu i marki, która nie jest związana wyłącznie z wyszukiwarkami internetowymi. Marka jest teraz zdywersyfikowana strategicznie, aby kojarzyć ją ze wszystkim, co ludzie robią w sieci. Firma Google jest wszechobecna, a jej wizerunek marki jest związany wyłącznie z aktualną kulturą internetową. Google nie pozwoli na to, aby jego wspólna rola w wyszukiwarkach d

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *