Rozwój firmy w Internecie dzięki programom lojalnościowym

Tytuł:
Rozwijanie firmy online dzięki programom lojalnościowym

Liczba słów:
670

Podsumowanie:
To pierwszy z serii artykułów, które będziemy publikować na temat przekazywania przemyślenia i pomysły z konferencji Internet Retailer Conference w Chicago, która odbyła się od 5 do 7 czerwca. Mark Goldstein, dyrektor generalny Loyalty Lab (firmy wdrażającej programy lojalnościowe dla kupców) i Gary Korotzer, dyrektor marketingu Red Envelope (firmy specjalizującej się w sprzedaży upominków), przedstawili prezentację o programach lojalnościowych. Red Envelope ma obecnie program lojalnościowy zarządzany przez Loyal …

Słowa kluczowe:
internet, marketing, relacje, lojalność, program, handel detaliczny, internet, sprzedaż

Treść artykułu:
To pierwszy z serii artykułów, które będziemy publikować, przedstawiając przemyślenia i pomysły z konferencji sprzedawców internetowych w Chicago, która odbyła się od 5 do 7 czerwca. Mark Goldstein, dyrektor generalny Loyalty Lab (firmy wdrażającej programy lojalnościowe dla kupców) i Gary Korotzer, dyrektor marketingu Red Envelope (firmy specjalizującej się w sprzedaży upominków), przedstawili prezentację o programach lojalnościowych. Red Envelope ma obecnie program lojalnościowy zarządzany przez Loyalty Lab.

Programy lojalnościowe nabierają rozpędu. Jeśli masz sklepową witrynę internetową i nie masz żadnego programu lojalnościowego … są szanse, że do końca przyszłego roku tak się stanie. Jupiter Research spodziewa się, że do końca 2007 r. 78% sprzedawców detalicznych prowadzących działalność online będzie miało program lojalnościowy, w porównaniu z 24% obecnie. Więc o co chodzi?

Generowanie nowego klienta kosztuje o wiele więcej niż sprzedaż powracającemu klientowi. Programy lojalnościowe umożliwiają budowanie bazy klientów lojalnej wobec Twoich produktów i będą nadal kupować od Ciebie, a nie od konkurencji. Program lojalnościowy to swego rodzaju program, który pozwala Twoim klientom gromadzić kredyt, aby ubiegać się o kolejne zakupy lub wymienić go na gotówkę. Na przykład detaliczna witryna internetowa mogłaby przyznać klientowi „punkty” za każdy dokonany przez niego zakup. Gdy ma wystarczającą liczbę punktów, może je wymienić na rabat na więcej towarów lub ewentualnie wymienić je na gotówkę.

Aby wdrożyć program lojalnościowy, potrzebujesz jakiegoś sposobu, aby nadążyć za zgromadzonymi punktami klientów (lub jakimkolwiek sposobem pomiaru, którego używasz). Należy tego dokonać, przechowując zapisy transakcji klientów w bazie danych. Goldstein i Korotzer zalecili powiązanie informacji z numerem karty kredytowej klienta. Za każdym razem, gdy klient dokonuje zakupów za pomocą określonej karty kredytowej, zapis zakupu jest rejestrowany wraz z numerem karty kredytowej. W tym scenariuszu, jeśli klient użył innej karty niż przy poprzednich zakupach, jego istniejące konto lojalnościowe nie otrzyma dodatkowych kredytów.

Postaraj się, aby klient wiedział, ile ma punktów. Poza zasięgiem wzroku, z pamięci, jak mówi stare przysłowie, więc upewnij się, że Twoi klienci wiedzą, ile punktów mają i ile więcej potrzebują, aby odebrać swoje nagrody.

Rozpoczynając proces decydowania o szczegółach swojego programu lojalnościowego (dokładnie to, co otrzymają uczestnicy i ile będą musieli kupić w celu wykupu), Goldstein i Korotzer argumentują, że powinieneś zbadać ekonomię swojej firmy jako tak głęboko, jak to możliwe. Dwie ważne statystyki do zbadania to wartość od początku śledzenia i koszt pozyskania klientów. Pomoże Ci to lepiej określić, ile możesz dać swoim klientom. Kolejną krytyczną kwestią jest to, kto dokładnie bierze udział w programie. Możesz zdecydować się na skierowanie zaproszenia do programu tylko do 20% najlepszych (lub procent generujących większość Twoich przychodów) klientów. Jeśli istnieje segment Twojej bazy klientów, który reprezentuje większość Twoich dochodów, rozsądne jest skoncentrowanie środków marketingowych na tej grupie.

Kolejną kwestią, na którą zwrócili uwagę Goldstein i Korotzer, jest to, że Twój program lojalnościowy powinien być wielokanałowy. Innymi słowy, jeśli prowadzisz fizyczny punkt sprzedaży detalicznej i oprócz swojej witryny internetowej przyjmujesz zamówienia telefonicznie, program lojalnościowy powinien objąć wszystkie kanały. Unikaj dezorientowania klientów. Ułatw im zdobywanie kredytów i spieniężanie lojalności niezależnie od kanału, którego używają do zakupów.

Programy lojalnościowe istnieją od lat w niektórych branżach (np. Mile lotnicze dla osób często podróżujących), ale dopiero zaczynają zyskiwać na popularności wśród wielu sprzedawców detalicznych. Jeśli prowadzisz sprzedaż detaliczną, powinieneś rozpocząć proces badania wdrożenia programu lojalnościowego już teraz – zanim zrobi to Twoja konkurencja. Zachęcamy do kontaktu z Work Media w celu uzyskania informacji o wdrożeniu programu lojalnościowego w Twojej witrynie internetowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *