Pomocne pytania i wskazówki dotyczące marketingu niszowego

Tytuł:
Pomocne pytania i wskazówki dotyczące marketingu niszowego

Liczba słów:
656

Podsumowanie:
Moi klienci i studenci są zaskoczeni i zachwyceni odkryciem, że jest to wyrafinowana nisza Strategia marketingowa nie tylko przyciąga znacznie więcej klientów, ale także zapewnia bogatsze możliwości wyrażania siebie. W tym artykule znajdziesz pytania, które pomogą Ci określić własną niszę rynkową.

Słowa kluczowe:
marketing niszowy, nisza rynkowa, rynek niszowy, mała firma, autopromocja, marketing, oferta

Treść artykułu:
Moi klienci i studenci są zaskoczeni i zachwyceni, gdy odkrywają, że dopracowana niszowa strategia marketingowa nie tylko przyciąga znacznie więcej firm, ale także zapewnia bogatsze możliwości wyrażania siebie. Aby pomóc Ci rozpoznać własną niszę rynkową, spróbuj użyć pytań „gdzie” i „kto”, takich jak następujące:

lt;bgt; Pytania „Gdzie” lt;/bgt;

Gdzie konsekwentnie znaleźć bratnie duchy?
Gdzie jesteś najbardziej wiarygodny?
Gdzie jest największa potrzeba połączona z największym uznaniem dla Twojej pracy?
Gdzie ludzie, którzy potrzebują Twojej pracy, mają najczęściej awarie, które powodują, że Cię zatrudniają?

lt;bgt; Pytania „Kto” lt;/bgt;

Kogo w naturalny sposób pociąga cię i twoja praca?
Dla kogo rzeczy, które wydają Ci się oczywiste, są objawieniem?
Kto podróżuje ścieżką, którą z powodzeniem przeszedłeś?
W jakim języku mówisz?
Czyje obawy możesz rzetelnie przewidzieć i rozwiązać?
Komu jest ci łatwo służyć?

lt;bgt; Znajomość i praca na podstawie swoich mocnych stron są podstawowymi elementami tworzenia niszowej strategii marketingowej lt;/bgt;

Prawdopodobnie istnieje kilka sposobów, w jakie Twoje mocne strony mogą zwiększyć wartość na rynku. Dlatego rozwijanie niszy to proces odkrywania kilku możliwości i ich stopniowego udoskonalania.

Możesz pomyśleć o stworzeniu niszy rynkowej jako czymś podobnym do sadzenia ogrodu. Zaczynasz od sadzenia dużej ilości nasion raczej blisko siebie. Gdy kiełkują, zatrzymujesz najsilniejsze kiełki i usuwasz pozostałe. W miarę wzrostu ogrodu będziesz nadal przerzedzać i przycinać, aż pozostaną tylko najsilniejsze i najzdrowsze rośliny. Po drodze rozdajesz lub kompostujesz sadzonki i ścinki; nic nie jest stracone.

Udoskonalając swoją niszową strategię marketingową, zwiększysz swoją uczciwość i pewność siebie. Z czasem będziesz mieć pewność, którzy klienci są dla Ciebie najlepsi i przyciągniesz ich więcej.

lt;bgt; Czy boisz się korzystania z marketingu niszowego, ponieważ może on odrzucić biznes? lt;/bgt;

W miarę udoskonalania swojej niszy rynkowej możesz odczuwać niepokój związany z koncentracją na swojej niszy pozbawi Cię potrzebnych interesów. Co robisz, jeśli ktoś spoza twojej niszy chce cię zatrudnić?

Porozmawiaj z nimi. Zobacz, jak dobrze pasujesz. Nie ma nic w skoncentrowanej niszy, która mówi, że nie możesz pracować z różnymi klientami. Celem niszy nie jest ograniczanie Cię, ale stworzenie najzdrowszego ekosystemu dla Twojej firmy. Skoncentrowanie się na niszy rynkowej jest jak skupienie się na świetnym reflektorze widocznym z odległości wielu kilometrów. Twój reflektor może przyciągać ludzi spoza Twojej niszy właśnie dlatego, że zdefiniowałeś tę niszę.

Chociaż zawsze masz możliwość pracy z każdym, kogo pociąga Twoja skoncentrowana nisza, uważaj, aby starać się być wszystkim dla wszystkich. Nie tylko prawdopodobnie ci się to nie uda, ale także będziesz narażony na większe ryzyko, że zostaniesz uznany za nieautentycznego i nieszczerego. Koszt niestosowania niszowej strategii marketingowej nie jest uznawany za ofertę, którą jesteś, i brak punktu podparcia, z którego można by wykorzystać tę ofertę w celu zwiększenia skuteczności, obsługi i dobrobytu. Im dłużej wytrwasz w marketingu skierowanym do wszystkich i każdego, kto mógłby cię zatrudnić, tym bardziej pewne jest, że wypalisz się, pozostawiając siebie i swoich klientów lub klientów niezadowolonych. Aby złożyć przekonującą deklarację tego, co zamierzasz, musisz chcieć powiedzieć „nie” tym klientom, projektom i możliwościom, które nie mieszczą się w zakresie Twojej pasji i wiedzy.

Ważne jest, aby spojrzeć na rynek, aby zobaczyć, czego chcą Twoi potencjalni klienci. Ale spójrz uważnie, jak potrzeby i pragnienia rynku odpowiadają Twoim mocnym stronom, talentom i pasjom. Powiedz „nie” szansom, które są słabo dopasowane, aby Twoja wizja i zasoby mogły być skoncentrowane na projektach i relacjach, które mają największe szanse powodzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *