Podcasting jako narzędzie marketingowe

Tytuł:
Podcasting jako narzędzie marketingowe

Liczba słów:
532

Podsumowanie:
Popularność podcastów rośnie dzięki łatwości tworzenia i dystrybucji. Dowiedz się, jak Twoja firma może skorzystać z tego nowego medium jako sposobu na dotarcie do nowych klientów, zwiększenie morale pracowników i rozpowszechnianie informacji o swojej firmie.

Słowa kluczowe:
biznes, marketing, podcasting, podcast, public relations, reklama

Treść artykułu:
Czy Twoja firma powinna zajmować się podcastami? Zanim odpowiemy na to pytanie, przyjrzyjmy się szybko, czym jest podcast. Programowanie audio nie jest rewolucyjne. Firma o nazwie Audible.com od prawie 10 lat sprzedaje treści do pobrania, takie jak książki audio i audycje radiowe. Teraz, dzięki rosnącej popularności i dużej pojemności pamięci iPodów firmy Apple, eksperci techniczni na nowo rozważają możliwości pobierania plików audio. Teraz z nowymi, łatwymi w użyciu narzędziami do dystrybucji i tańszą pamięcią masową, a także z milionami sprzedanych na rynku iPodów, podcasting staje się powszechny.

Część nadawcza pochodzi z narzędzi dystrybucyjnych, które pozwalają słuchaczom subskrybować automatyczne pobieranie nowych podcastów w interesujących ich odcinkach. Osoby, które tworzą podcasty, używają czegoś, co nazywa się RSS (Really Simple Syndication) do tworzenia kanałów subskrypcji. Słuchacze kierują swoje podcatchery w stronę tych kanałów i otrzymują automatyczne aktualizacje. Oprogramowanie Apple iTunes ma wbudowane funkcje podcatchingu, ale możesz też korzystać z innych programów, takich jak bezpłatny Juice Receiver. Te programy do podcatchów przenoszą nowe odcinki na komputer. Niektóre programy automatycznie dostarczają pliki do cyfrowego odtwarzacza muzycznego za pomocą źródła RSS.

Możesz słuchać podcastów bez iPoda. Poszczególne programy podcast są zwykle nagrywane w popularnych formatach audio, takich jak MP3, inne w formacie AAC. Niektóre funkcje automatycznej synchronizacji podcatcherów działają tylko z iPodem, ale możesz słuchać podcastów na dowolnym cyfrowym odtwarzaczu muzycznym lub na komputerze za pomocą standardowych programów, takich jak RealPlayer, Windows Media Player lub wielu innych programów dostępnych do pobrania bezpłatnie.

Twoja firma może kształtować przekaz, który dostarcza, a seria podcastów dystrybuowana regularnie do klientów to świetny sposób na budowanie ich lojalności i budowanie więzi zarówno z klientami, jak i nowymi potencjalnymi sprzedażami. Sztuczka polega na oferowaniu treści, które słuchacze uznają za przydatne. Dla niektórych firm tematy podcastów są bardziej oczywiste niż inne. Dostawca usług dystrybucji muzyki, Nugs.net, publikuje co miesiąc promocyjny podcast zawierający próbki ze swojego archiwum, a witryna podróżnicza Hotelbook.com oferuje podcasty pełne wskazówek dotyczących podróży. Ale firmy, które nie działają na rynku usług konsumenckich, mogą nadal korzystać z promocyjnych podcastów – muszą po prostu wykazać się większą kreatywnością w ustalaniu, co mają do zaoferowania.

Jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć tworzenie własnego podcastu, Audacity to popularny, darmowy program do nagrywania, digitalizacji i edycji dźwięku. Jednak prawie każde oprogramowanie dźwiękowe będzie działać. Gdy masz już nagrany plik dźwiękowy, prześlij go do internetu w swojej witrynie; jeśli tworzysz serial, skonfiguruj kanał RSS wskazujący witrynę, w której będą pojawiać się nowe odcinki. To wszystko.

Jeśli nie zależy Ci na najwyższej jakości produkcji, podcasting jest dość niedrogim przedsięwzięciem. Jeśli nie chcesz zadawać sobie trudu robienia własnej produkcji, sklepy usługowe wyrastają, by zająć się podcastami. Niektóre firmy mają personel produkcyjny i sieć lektorów, którzy mogą szybko konwertować skrypty na gotowe do podcastów pliki dźwiękowe. Inne oferują usługę hostingu i dystrybucji, która obsługuje przechowywanie podcastów i tworzenie kanałów RSS, z nieograniczonym przydziałem przepustowości. Dla marketerów zainteresowanych podcastingiem przeszkody w rozpoczęciu działalności nigdy nie były mniejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *