Po co budować markę

Tytuł:
Po co budować markę?

Liczba słów:
594

Podsumowanie:
Niedawno na konferencji w Dallas, grafik z Kentucky i ja usiedliśmy przy stole, przy którym ludzie wymieniali się interesami karty. Spojrzałem na jego logo, a on przyjrzał się nazwie na mojej wizytówce.

„Znam to logo. W przeszłości kontaktowaliśmy się – powiedziałem.

‘Zgadza się. Znam twoje imię – powiedział.

Chociaż nie byliśmy w stanie określić, kiedy i dlaczego wcześniej wymienialiśmy pocztę, domyśliliśmy się, że było to co najmniej pięć lat temu. Żaden z nas nie ma wyjątkowego …

Słowa kluczowe:
branding, sprzedaż, marketing, reklamy, reklama, nazwy, startup, tożsamość, biznes

Treść artykułu:
Niedawno na konferencji w Dallas, grafik z Kentucky i ja usiedliśmy przy stole, przy którym ludzie wymieniali się wizytówkami. Spojrzałem na jego logo, a on przyjrzał się nazwie na mojej karcie.

„Znam to logo. W przeszłości kontaktowaliśmy się – powiedziałem.

‘Zgadza się. Znam twoje imię – powiedział.

Chociaż nie byliśmy w stanie określić, kiedy i dlaczego wcześniej wymienialiśmy pocztę, domyśliliśmy się, że było to co najmniej pięć lat temu. Żaden z nas nie ma niezwykłej pamięci. Stworzył raczej charakterystyczną identyfikację wizualną dla swoich usług projektowych, a ja poświęciłem wysiłek, aby powiązać moje nazwisko z kreatywnym marketingiem.

Przez co najmniej pięć lat jego wygląd i moja reputacja czaiły się w bankach pamięci drugiego, podczas gdy tysiące lub setki tysięcy innych tożsamości biznesowych pojawiały się i znikały bez pozostawienia znaczącego śladu. Czemu? Zapamiętywanie. Ilustruje kluczowy element udanego brandingu.

Co to jest branding?

Branding to proces tworzenia wyróżniających się i trwałych wrażeń w umysłach konsumentów. Marka to trwała, niepowtarzalna tożsamość biznesowa przeplatana skojarzeniami osobowości, jakości, pochodzenia, sympatii i nie tylko.

Chociaż większość ludzi kojarzy marki z dużymi firmami, najmniejsze z nich mogą korzystać z technik brandingowych z dużymi korzyściami. Kiedy rzemieślnik z domu umieszcza ładnie zaprojektowaną etykietę na wszystkich swoich produktach, opowiadając o tym, kim jest i skąd pochodzą jej dzieła, tworzy markę dla swojej pracy. Kiedy lokalny targ pakuje artykuły spożywcze w torebki z logo zamiast ogólnego „Dziękuję!” lub zwykłe torby, to branding.

Chociaż kojarzymy marki z nazwami krajowymi, takimi jak Crest, Huggies lub Healthy Choice, branding niekoniecznie wymaga środków budżetowych Procter Gamble. Branding nie wymaga nawet produktu ani namacalnego mechanizmu dostawy. Kiedy humorysta Dave Barry deklaruje w prawie każdym felietonie: „Nie zmyślam tego” i odnosi się do „czujnego czytelnika”, który przesłał jakiś wycinek z wiadomości, tworzy branding.

Techniki brandingu obejmują skojarzenie firmy z logo, charakterystycznymi kolorami, hasłami, dźwiękami lub piosenkami muzycznymi, niezwykłymi cechami, maskotkami, opakowaniem, zapadającą w pamięć nazwą, cechami behawioralnymi i wieloma innymi.

Dlaczego branding się opłaca

Czas, pieniądze i wysiłek poświęcony na budowanie marki wracają wielokrotnie, gdy proces przebiega inteligentnie. Oto dlaczego:

1. Zapamiętywanie. Łatwiej jest zapamiętać markową firmę niż „jak się nazywa?” jeden.

2. Lojalność. Kiedy ludzie mają pozytywne doświadczenia z zapadającą w pamięć marką, są bardziej skłonni do ponownego zakupu tego produktu lub usługi niż konkurencyjne marki.

3. Znajomość. Psychologowie wykazali, że znajomość budzi sympatię, a to sprawia, że nawet osoby niebędące klientami są bardziej skłonne do polecania znanej im marki.

4. Obraz premium, cena premium. Branding może podnieść to, co sprzedajesz, z królestwa towaru, a klienci są skłonni zapłacić więcej za dobrze markowy produkt lub usługę.

5. Rozszerzenia. Mając ugruntowaną markę, możesz łatwiej szerzyć szacunek, jaki zdobyłeś, dla powiązanego nowego produktu, usługi lub lokalizacji

6. Większy kapitał firmy. Przekształcenie firmy w markę zwykle oznacza, że decydując się na jej sprzedaż, możesz uzyskać więcej pieniędzy dla firmy.

7. Niższe wydatki marketingowe. Chociaż musisz zainwestować pieniądze, aby stworzyć markę, po jej utworzeniu otrzymasz większy zwrot za każdą wykorzystaną złotówkę marketingową.

8. Dla konsumentów mniejsze ryzyko. Ludzie, obawiając się konsekwencji bałaganu, wybierają raczej markowego dostawcę niż tego, który nie ma nazwy.

Z tych i innych powodów branding zwiększa Twoje zyski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *