Plan marketingowy to to samo, co plan komunikacji

Tytuł:
Czy plan marketingowy to to samo, co plan komunikacji?

Liczba słów:
402

Podsumowanie:
W jaki sposób plan marketingowy ma się do planu komunikacji organizacji? Jakie są różnice? Czy plan marketingowy to tylko jeden z aspektów planu komunikacji? Czy należy rozważyć połączenie ich w jeden dokument?

Słowa kluczowe:
marketing, plan marketingowy, plan komunikacji

Treść artykułu:
Jak plan marketingowy odnosi się do planu komunikacji organizacji? Jakie są różnice? Czy plan marketingowy to tylko jeden z aspektów planu komunikacji? Czy należy rozważyć połączenie ich w jeden dokument?

Plan komunikacji jest CZĘŚCIĄ planu marketingowego. Plan komunikacji to ukierunkowana strategia, której używasz, aby rozpowszechniać informacje o swojej firmie, produkcie lub usłudze.

Możesz używać różnych taktyk komunikacyjnych, takich jak public relations, reklama i przemówienia. Tak, identyfikuje to, do kogo się komunikujesz i jaki jest Twój przekaz oraz gdzie i jak go otrzymasz, a często ma też cele, które próbujesz osiągnąć.

Oto różnica między tymi dwoma

Plan marketingowy zaczyna się od stworzenia silnej, strategicznej podstawy marketingowej dla planu komunikacji. Dotyczy celów i zadań Twojej firmy, a nie tylko działań komunikacyjnych.

Dotyczy sposobu pakowania, wyceny i sprzedaży produktu lub usługi, a nie tylko tego, jak o tym mówisz. Uwzględnia konkurencję i pomaga opracować wyjątkową propozycję sprzedaży, aby zapewnić wyjątkową pozycję produktu lub usługi w umysłach potencjalnych i klientów.

I zapewnia możliwość śledzenia wszystkich działań marketingowych, aby osiągnąć największy możliwy sukces dla swojej firmy.

PIERWSZE potrzebujesz planu marketingowego

Plan komunikacji jest częścią planu marketingowego zawierającego wiadomości. Po utworzeniu silnej, strategicznej podstawy marketingowej (którą wykonasz w ramach tworzenia planu marketingowego) możesz określić strategię przekazu i taktykę – to Twój plan komunikacji. I z całą pewnością może być częścią tego samego dokumentu.

Kiedy piszę plany marketingowe dla klientów, plan komunikacji jest częścią planu marketingowego. Jedyny przypadek, w którym tak nie jest, ma miejsce, gdy klient sporządził własne plany biznesowe i marketingowe. Ale w takich przypadkach upewniam się, że albo przejrzę ich plany, albo w pełni rozumiem ich cele biznesowe i strategię, aby móc opracować plan komunikacji marketingowej, aby ich wesprzeć.

Sukces twojego planu komunikacji zależy od tego

Jeśli masz tylko plan komunikacji, tracisz ważną część tego, co jest potrzebne do odniesienia sukcesu w biznesie. Plan marketingowy jest niezbędny.

(C) 2005 Debbie LaChusa, 10-etapowy marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *