Pay For Action Adsense Podstawowy problem

Tytuł:
Pay for Action Adsense – podstawowy problem

Liczba słów:
680

Podsumowanie:
Zawsze pomysłowy, Google wysyłał e-maile do wybranych wydawców AdSense w sprawie nowego programu działań. To zła wiadomość dla wydawców promujących Adsense.

Słowa kluczowe:
google, adsense, pay for action, cpc, yahoo, sieć wydawców, programy partnerskie,

Treść artykułu:
Zawsze pomysłowy, Google wysyła wiadomości e-mail do wybranych wydawców Adsense w sprawie nowego programu płatności za działania. To zła wiadomość dla wydawców promujących Adsense.

Pay for Action Adsense – podstawowy problem

Jeśli to czytasz, prawdopodobnie wiesz, czym jest Adsense i używasz go. Jeśli nie, jest to program, za pomocą którego Google zezwala witrynom na umieszczanie reklam z programu Adwords w swoich witrynach. Kiedy użytkownik Twojej witryny kliknie jedną z reklam, otrzymujesz obniżkę oferowanej ceny od Google. Jest to prosty program, który w zaskakujący sposób generuje znaczną kwotę przychodów.

Google testuje teraz wersję beta nowej wersji Adsense, która wzywa do zapłaty za działanie. Chociaż Google nie dostarcza zbyt wielu informacji, program najwyraźniej jest próbą przekształcenia Adsense w jeden gigantyczny program partnerski. Zamiast płacić wydawcom za kliknięcia reklam, program zapłaci prowizję tylko wtedy, gdy osoba kliknie jedną z reklam w Twojej witrynie i podejmie odpowiednie działanie w witrynie reklamodawcy. W tym przypadku wydaje się, że działaniem jest kupowanie tego, co jest oferowane lub stanie się leadem. W zamian za wyeliminowanie aspektu przychodów z kliknięć w Adsense, najwyraźniej otrzymujesz odcięcie prowizji za wszelkie przychody generowane przez reklamodawcę z ruchu.

Z tym podejściem wiąże się wiele problemów. Po pierwsze, Google nie oferuje żadnego wyjaśnienia, w jaki sposób będzie traktować witryny zawierające numery telefonów do zamówień, metodę używaną przez klientów, której Google nie ma szans na śledzenie. Po drugie, Google nie wskazał, w jaki sposób przychody będą generowane z witryn oferujących usługi, takie jak prawnicy, lekarze itd. Zdecydowana większość osób klikających te witryny dzwoni do firmy lub e-mailem, co sprawia, że śledzenie gry jest bardzo trudne. Trzeba przyznać, że program jest w fazie testów beta, więc Google może wymyślić rozwiązania wszystkich tych problemów. Jest jednak bardziej podstawowy problem.

Program płatności za działanie ma jedną nieodłączną wadę. Eliminuje motywację reklamodawcy do posiadania dobrej, szybkiej witryny, która konwertuje i zapewnia odpowiednią obsługę klienta. Wszystko wskazuje na to, że reklamodawcy będą mogli korzystać z platformy bezpłatnie i płacić tylko prowizje Google, które są dzielone z nami, wydawcami. Jeśli tak, jaką motywację ma reklamodawca, aby ulepszyć swoją witrynę? Jaką motywację ma reklamodawca, aby zadowolić klientów? Moim zdaniem odpowiedź jest bardzo mała. Tak, chcą uzyskać większą sprzedaż, ale co ich tak naprawdę obchodzi, jeśli otrzymują dużo darmowego ruchu?

Gdybym powiedział, że wyślę ci 100 000 odwiedzających dziennie i musiałbyś płacić mi prowizję tylko od sprzedaży, ile pracowałbyś, aby ulepszyć witrynę? Bądź szczery. Być może pracowałbyś nad tym przez jakiś miesiąc, ale potem ludzka natura przejęłaby kontrolę. Wszyscy wiemy o witrynach, które nie zostały dotknięte od lat, ponieważ mają tak wielu podmiotów stowarzyszonych, które generują tony ruchu, że mogą po prostu odpocząć i zebrać gotówkę.

W pełni rozumiem, że Google stara się radzić sobie z fałszywymi kliknięciami, botami klikającymi i tak dalej. Być może zapłata za program działania będzie rozwiązaniem, gdy zostanie on ostatecznie sfinalizowany. Być może będzie to najlepsza rzecz od czasu, gdy Google. Jednak z mojego doświadczenia wynika, że większość programów partnerskich jest w najlepszym razie niepewna, w przeciwnym razie promowałbym je zamiast Adsense!

Ponownie, jest za wcześnie, aby wyciągać wnioski dotyczące posunięcia Google, ale osoby z reklamami AdSense w swoich witrynach powinny to zauważyć. Jest to fundamentalna zmiana polegająca na redystrybucji ryzyka i korzyści związanych z programem Adsense. Założę się, że Yahoo ślini się z perspektyw dla swojej sieci wydawców, jeśli Google pójdzie naprzód. Osobiście planowałem pozostać z Adsense tak długo, jak było to oferowane, ale teraz mam wątpliwości. Gdybym chciał współpracować z innymi witrynami, zrobiłbym to dawno temu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *