Oznacz swoją firmę

Tytuł:
Marka swojej firmy

Liczba słów:
1269

Podsumowanie:
Być może słyszałeś coś o „brandingu” w odniesieniu do marketingu, ale być może Ty ” zastanawialiśmy się, co to dokładnie oznacza.

Czasami lepiej jest wyjaśnić coś w związku z czymś innym. To właśnie zamierzam zrobić – więc najpierw zacznę od „pozycjonowania”. Być może słyszałeś ten termin, ale tak naprawdę nie wiedziałeś, co oznacza. „Pozycjonowanie” to termin marketingowy, który oznacza przyjęcie produktu lub usługi i „pozycjonowanie” go w świadomości potencjalnych klientów / klientów …

Słowa kluczowe:

Treść artykułu:
Być może słyszałeś coś o „brandingu” w odniesieniu do marketingu, ale być może zastanawiałeś się, co to dokładnie oznacza.

Czasami lepiej jest wyjaśnić coś w związku z czymś innym. To właśnie zamierzam zrobić – więc najpierw zacznę od „pozycjonowania”. Być może słyszałeś ten termin, ale tak naprawdę nie wiedziałeś, co oznacza. „Pozycjonowanie” to termin marketingowy, który oznacza przyjęcie produktu lub usługi i „umiejscowienie” go w świadomości potencjalnych klientów / klientów, porównując je z czymś już znanym lub z czymś już znanym. Al Reis i Howard Geltzer po raz pierwszy opublikowali książkę na ten temat w latach siedemdziesiątych.

Aby dać Ci wyobrażenie o pozycjonowaniu, skorzystaj z Avis. Wypożyczalnia samochodów Hertz zajmowała już pierwsze miejsce na rynku. Będąc na pierwszym miejscu, wyprzedzili tę pozycję. Wszyscy wiedzieli, że są nr 1. Tak więc Avis, aby w ogóle zdobyć uznanie, musiało zająć pozycję z Hertzem, ale w rzeczywistości nie mogło zająć ich miejsca. Czy pamiętasz, co oni zrobili? Masz to – „Avis. Staramy się bardziej ”. Pozycjonując się na drugim miejscu w rankingu, byli w stanie wykorzystać większą część tego rynku.

Niektórzy uważają, że budowanie marki jest jak pozycjonowanie, ale jest inne. Główna różnica polega na tym, że pozycjonowanie to koncepcja płynna. Innymi słowy, możesz pozycjonować się w różnych momentach na różnych rynkach jako różne rzeczy. Branding jest bardziej osadzony w kamieniu – to kluczowy czynnik rozpoznawczy.

Aby dać ci lepszy pomysł, pewnego dnia jeden z moich podwładnych zobaczył mój kubek z czerwonymi kółkami. Powiedział, że wygląda jak kubek „Target”. To jest branding. To czerwone logo docelowe jest wypisane w umyśle tej osoby. Zobaczył to i od razu pomyślał o sieciówce.

Jednak pozycja Target jest inna – to sieć dyskontów w dobrym stylu. Niektórzy nazywają to nawet „Targé” – czyli pozycjonowaniem. To pozycjonuje sklep w jakimś szykownym butiku, ale wszyscy wiedzą, że jest tam z Walmartem, jeśli chodzi o cenę. Dobra pozycja.

W budowaniu marki chodzi bardziej o przestrzeganie zasad, ponieważ jeśli ich nie przestrzegasz, rzeczy nie będą wyglądać tak samo, a ludzie Cię nie zapamiętają. Co by było, gdybyś zmieniał swoje ciało okresowo – mam na myśli to, że naprawdę zmieniałeś swoje ciało. „Och, dziś myślę, że będę Azjatą – proste czarne włosy, skośne oczy” – ale wczoraj byłeś rasy białej; jak spodziewasz się, że ktokolwiek będzie pamiętał, kim jesteś, kiedy zobaczą cię na ulicy? To jest trochę tak samo. Kiedy publikujesz swoje materiały marketingowe, chcesz stworzyć podobny wygląd i styl, aby ludzie Cię zapamiętali. I chcesz mieć podobny wygląd i dotyk na każdej wystawianej rzeczy.

Dobrą rzeczą jest to, że ustalasz zasady… kolory takie same, styl napisów taki sam, logo itp. Jest też pewna elastyczność, o ile przestrzegasz zasad. Nie możesz wyjść zbyt daleko poza granice, ale możesz zmienić pewne rzeczy w ramach tego, co inni nadal potrafią rozpoznać.

Było rzeczywiste badanie przeprowadzone przez GE (General Electric). Okazało się, że ludzie rozpoznają tylko 22% ich logo. Tylko 20% ich logo trzeba zobaczyć, zanim ludzie je rozpoznają.

To trochę jak zachodnia koncepcja oznakowania bydła – upewnienie się, że ludzie rozpoznają, co jest twoje.

Pamiętasz, jak powiedziałem „ten sam wygląd i styl”? Cóż, druga strona brandingu jest tym, co o tym myślisz. Chevrolet mawiał, że to amerykański samochód – baseball, hot dogi, szarlotka i Chevrolet. Teraz jest „jak skała”. To sprawia, że czujesz się z tym w określony sposób. Nadal jest to zgodne ze starym pomysłem na temat Chevroleta. Amerykanizm = lojalność = niezawodność = Chevrolet. Ta piosenka, która się pojawia, to ich marka. Bycie wehikułem Ameryki to ich pozycja. Oba dają pewne poczucie.

Branding w Twoim marketingu musi sprawić, że coś poczujesz. Firma technologiczna nie może mieć czcionek w starym stylu – możesz nie sądzić, że są one bardzo zaawansowane.

Weź PostcardMania. Nasze kolory, odważna czcionka i humorystyczne żarty dają poczucie, że jesteśmy szczęśliwi i żywi. Dbamy o to, aby nasi potencjalni klienci i klienci czuli to samo za każdym razem, gdy widzą naszą pocztę, e-maile, paczki, logo itp. Dlatego ważne jest, aby za każdym razem wyglądać tak samo.

Weźmy na przykład pralnię chemiczną. Jego pocztówki, opakowania, wiszą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *