Opieka zdrowotna skierowana do konsumentów – nowy trend

Tytuł:
Opieka zdrowotna ukierunkowana na konsumentów – nowy trend

Liczba słów:
497

Podsumowanie:
W Indiach po liberalizacji sektor opieki zdrowotnej budzi się do faktu, że konsument musi być ścigany i zachęcany do odwiedzania placówek opieki zdrowotnej określonej marki oraz do zakupu produktów zdrowotnych określonej marki.

Słowa kluczowe:
rozwiązania marketingowe w służbie zdrowia, komunikacja w zakresie opieki zdrowotnej Indie, konsultanci opieki zdrowotnej, usługi marketingowe w służbie zdrowia,

Treść artykułu:
Dawno minęły czasy kiedy w branży medycznej obowiązywała maksyma „Zbuduj to, a przyjdą”, mając wrażenie, że gdyby ludzie wiedzieli, gdzie zlokalizowane są usługi, trafialiby do klinik.

W Indiach po liberalizacji branża opieki zdrowotnej zdaje sobie sprawę, że należy ścigać i zachęcać konsumentów do odwiedzania placówek opieki zdrowotnej określonej marki i kupowania produktów zdrowotnych określonej marki. Ponieważ rząd zezwala na 100-procentowe bezpośrednie inwestycje zagraniczne (BIZ) w branży opieki zdrowotnej, obecnie na indyjskim rynku opieki zdrowotnej jest mnóstwo prywatnych graczy. A to radykalnie zmieniło oblicze marketingu i komunikacji opieki zdrowotnej w Indiach.
W przypadku szpitali istnieje szeroka gama usług (nie tylko medycznych) dla pacjenta. Od wewnętrznych restauracji z wieloma kuchniami, basenów, ścieżek spacerowych, krytych obiektów do gier, bibliotek i placów zabaw po biurka podróżne, które organizują wycieczki i zakupy dla pacjentów – możesz to nazwać i mają, wszystko po to, aby zdobyć więcej i więcej pacjentów. Promocje szpitalne przybierają formę public relations, wycieczek dla VIP-ów i gości do szpitali oraz spacerów po wystawach, programach lojalnościowych i informacyjnych, grupach wsparcia itp.
Podobnie przemysł farmaceutyczny przesadza, próbując udobruchać dwie ścieżki, które mają. dotarcie do konsumentów końcowych – lekarzy i farmaceutów. Dla sprzedawców detalicznych nadszedł czas boomu, ponieważ otrzymują darmowe dostawy leków, drogie prezenty, wyjazdy wakacyjne, a także ogromne marże na promowanie i sprzedaż określonych marek w swoich punktach sprzedaży. W przypadku lekarzy prezenty, zachęty i programy stają się coraz bardziej szalone z dnia na dzień. Trend polega na dostosowaniu prezentu dla lekarza tak, aby firma farmaceutyczna faktycznie odpowiadała na odpowiednią potrzebę lekarza, zamiast zalewać go rzeczami, które wyrzuca lub przekazuje innym. Biorąc przykłady spersonalizowanych prezentów, może to być przyjęcie dziecka lekarza do renomowanej szkoły lub nawet zwrot rachunków za zakupy. Wszystko po to, aby lepiej uchwycić tego pośredniego konsumenta. W przypadku leków dostępnych bez recepty reklamy we wszystkich kształtach i rozmiarach widoczne są wszędzie. Dzięki sponsorowaniu programów telewizyjnych, prowadzeniu programów masowego kontaktu z konsumentami w celu bezpłatnego pobierania próbek, firmy farmaceutyczne próbują innowacyjnych pomysłów marketingowych, aby zdobyć udział w portfelu konsumenta.
Jedno spojrzenie na statystyki i przyczyna tej intensywnej rywalizacji staje się jasna. Według badania Confederation of Indian Industry – McKinsey na temat indyjskiego przemysłu zdrowotnego, oczekuje się, że wydatki tego kraju na opiekę zdrowotną wzrosną z obecnych 86 000 crore rupii do 200 000 crore rupii w ciągu następnej dekady. Udział opieki zdrowotnej w indyjskim PKB wzrośnie z obecnych 5,2% do 8,5% do 2012 r. Gracze w branży opieki zdrowotnej w pełni zdają sobie sprawę, że te prognozy się sprawdzą, gdy wykorzystają rosnącą siłę nabywczą indyjskiego konsumenta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *