Określanie skuteczności marketingowej, nawet jeśli jej nie śledziłeś

Tytuł:
Określanie skuteczności marketingowej, nawet jeśli nie śledziłeś

Liczba słów:
440

Podsumowanie:
Co zrobić, jeśli wykonałeś różne działania marketingowe w ciągu ostatniego roku, ale nie ustaliliście żadnego sposobu śledzenia odpowiedzi? Teraz nie wiesz, co zadziałało, a co nie. Co możesz zrobić?

Słowa kluczowe:
marketing, jak wprowadzać na rynek, skuteczność marketingu, śledzenie, wskaźniki odpowiedzi

Treść artykułu:
Co zrobić, jeśli zrobiłeś coś różnorodnego działań marketingowych w ciągu ostatniego roku, ale nie udało Ci się ustalić sposobu śledzenia odpowiedzi? Teraz nie wiesz, co zadziałało, a co nie.

Czy jest coś, co możesz teraz zrobić, zanim będziesz kontynuować swoje działania marketingowe i potencjalnie nadal wydawać pieniądze na niezbyt skuteczne działania marketingowe?

Przede wszystkim nie bij się. Nie jesteś sam. W rzeczywistości jednym z moich największych wyzwań jako konsultanta marketingowego było skłonienie moich klientów do śledzenia skuteczności ich różnych działań marketingowych.

Pierwszą rzeczą do zrobienia jest uświadomienie sobie, jak ważne jest śledzenie, i upewnienie się, że masz przygotowany plan śledzenia wszystkich przyszłych działań marketingowych. Najprostszym sposobem śledzenia jest pytanie każdego nowego klienta, gdzie i w jaki sposób dowiedział się o tobie.

Możesz również rozważyć umieszczenie kodu na wszelkich rozprowadzanych ulotkach lub broszurach i podanie powodu, dla którego klient ma przynieść tę ulotkę, gdy przychodzi w celu dokonania zakupu. Powodem zwrotu ulotki może być skorzystanie ze specjalnej oferty lub uzyskanie zniżki lub darmowego prezentu bonusowego.

Możesz to również zrobić telefonicznie lub przez Internet, jeśli w ten sposób Twoi klienci dokonują zakupów. Po prostu poproś ich o podanie kodu w broszurze lub ulotce, do której dzwonią lub w którym zamawiają. Upewnij się, że kod jest specyficzny dla lokalizacji lub grupy osób, do których rozesłałeś ulotkę.

Jeśli pracujesz w sieci lub rozmawiasz z grupą, a ktoś daje Ci swoją wizytówkę i zgadza się na otrzymywanie bezpłatnego raportu lub e-biuletynu, upewnij się, że umieściłeś numer referencyjny w swojej bazie danych kontaktowych wydarzenia gdzie ich spotkałeś.

Jeśli chodzi o śledzenie Twoich wcześniejszych działań marketingowych, rozważ zapytanie obecnych klientów, w jaki sposób dowiedzieli się o Tobie.

Możesz przeprowadzić ankietę zawierającą szereg pytań dotyczących satysfakcji klienta, ale także pytanie, w jaki sposób dowiedzieli się o Tobie.

Jeśli masz kilku klientów, z którymi blisko współpracujesz i naprawdę nie wiesz, jak Cię znaleźli, podnieś telefon i zapytaj ich.

Każda z tych taktyk powinna dać ci wyobrażenie o tym, jakie działania marketingowe zadziałały, a bez których możesz się obejść w przyszłości.

Jeśli nadal nie masz pewności, kontynuuj wszystkie działania marketingowe, ALE zastosuj mechanizmy śledzenia, aby w przyszłym roku nie wylądować na tej samej łodzi.

(C) 2005 Debbie LaChusa, 10-etapowy marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *