Odwieczne zasady tworzenia luksusowych marek

Tytuł:
Odwieczne zasady tworzenia luksusowych marek

Liczba słów:
1051

Streszczenie:
Wiele powiedziano ostatnio o zmieniającej się w dzisiejszych czasach naturze luksusu. Chociaż niektóre z ogłoszonych zmian są jedynie wynikiem historycznej krótkowzroczności, warto zwrócić uwagę na pewne wydarzenia. Pomimo tych wszystkich znaczących zmian, charakter luksusu zasadniczo pozostał niezmieniony.

Słowa kluczowe:
strategia, zarządzanie, zróżnicowanie, konkurencyjność

Treść artykułu:
Z definicji marka luksusowa jest marką wybitną, której cena jest uzasadniona i skazany przynajmniej przede wszystkim na wyselekcjonowaną grupę elit społeczno-ekonomicznych. W luksusie nie chodzi jednak o nieosiągalność. W końcu nie możesz czerpać korzyści z konsumentów, którzy nie mogą kupić Twojej marki. Jednak luksus polega na tym, że konsument trochę się nadyma, by kupić coś niezwykłego, ale raczej kosztownego jak na jej możliwości finansowe. Kiedy jesteś przyzwyczajony do jazdy BMW 760 (cena: ponad 85 000 euro), nie jest to już dla Ciebie luksus, chociaż możesz mieć przyjemną świadomość, że jest dla wielu. Alternatywnie, zapłacenie 115 000 euro za Maserati Quattroporte Executive GT Automatic będzie prawdopodobnie bardziej luksusem.

Przed przystąpieniem do głębszej dyskusji o luksusie, myślę, że dobrze będzie wziąć pod uwagę dwa podstawowe fakty:

1. Luksus jest względny. Luksus jednego człowieka jest często codziennym stylem życia innego (zwykle bogatszego).

2. Standard luksusu jest zmienny. Dzisiejszy luksus jest często jutrzejszym standardem. Marki luksusowe znajdują się pod ciągłą presją marek innych niż luksusowe, które próbują oferować podobną wartość za mniej, obniżając tym samym status luksusu.
Wiele powiedziano ostatnio o zmieniającym się obecnie charakterze luksusu. Chociaż niektóre z ogłoszonych zmian są jedynie wynikiem historycznej krótkowzroczności, warto zwrócić uwagę na pewne wydarzenia.

1. Jest teraz więcej warstw luksusu niż kiedykolwiek wcześniej, aby dopasować się do nowych poziomów zamożności. Więcej miliarderów, więcej multimilionerów, więcej milionerów, więcej super zamożnych (roczny dochód ponad 150 000 USD), zamożnych (roczny dochód powyżej 100 000 USD) i osób bliskich zamożnych (roczny dochód powyżej 75 000 USD). Toyota Camry (około 25 000 USD) jest uważana za luksusowy samochód na pewnym poziomie zamożności, na wyższym poziomie to BMW serii 7 (około 115 000 USD), a na wyższym Maybach 62 (około 375 000 USD).

2. Niektórzy nabywcy luksusu są obecnie nieco mniej zainteresowani zakupem jednolitych symboli statusu / tożsamości i decydują się na wypracowanie indywidualnego stylu i oryginalnego wyrażania siebie. Napięcie między tradycyjnym (bezpieczniejszym prawdziwym luksusem) a innowacyjnością zawsze wypływało z luksusu. Obecnie luksus skłania się bardziej w stronę innowacyjności niż tradycyjności.

3. Obecnie jest więcej zakupów „poza klasą”, zarówno w górę, jak iw dół. Bogaci nie czują się zobowiązani do kupowania ekspansywnie (w rzeczywistości zamożni zazwyczaj szukają najlepszej oferty na cokolwiek chcą kupić, bez względu na to, jak ekstrawagancko). Nie tak zamożni ludzie również rozwinęli apetyt na luksus, kiedy i gdzie ich na to stać.

4. Istnieje tendencja do wydawania więcej na luksusowe doświadczenia niż towary, przynajmniej wśród zamożnych Amerykanów. Tendencja ta jest silniejsza wśród doświadczonych zamożnych osób, które już wiedzą, że atrakcyjność przedmiotów wyczerpuje się, a cenne doświadczenia po prostu stają się lepsze z czasem, gdy są zapamiętywane, opowiadane i powtarzane.

5. Jest teraz więcej luksusowych hitów i mniej klasyków. W przeszłości, napędzanej tradycją, klasyka definiowała luksus. Obecność napędzana nowościami, która jest widoczna również w sektorach innych niż luksusowe, zmienia sukces luksusowych marek w słodki, ale krótkotrwały charakter.

Niezmienny charakter luksusu

Pomimo tych wszystkich znaczących zmian, charakter luksusu pozostał w zasadzie niezmieniony.

Ludzie kupują luksusowe marki, aby:

1. Poczuj się wyjątkowo i z dala od tłumu.

2. Poczuj się lepszy i uprzywilejowany.

3. Poczucie wartości i ważności.

4. Ćwicz zdolność i wolność („Mogę sobie na to pozwolić”, „Mogę to zrobić”).

5. Nagradzajcie się za wysiłki i osiągnięcia.

6. Pociesz się i odzyskaj siły po niepowodzeniu lub nieszczęściu.

7. Status sygnału i potwierdzenie polecenia i szacunek.

8. Zademonstruj wyrafinowanie, koneser i / lub perfekcjonizm.

9. Zachwyć zmysły, przeżyj przyjemne doznania i uczucia lub stwórz infrastrukturę dla przyszłych korzystnych doświadczeń.

10. Weź udział w określonej grupie i stylu życia.

11. Sygnał przynależności i przynależności.

12. Przypomnij sobie swoją „prawdziwą” (lub aspirowaną) tożsamość.

13. Rozpal nadzieję i zmobilizuj motywację i energię.

14. Rozkoszuj się i rozpieszczaj, dbaj o siebie.

15. Poczuj się kochany, zadbany o

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *