Ocena sponsorowania targów Inteligentne posunięcie lub strata pieniędzy

Tytuł:
Ocena sponsorowania targów: sprytne posunięcie czy strata pieniędzy?

Liczba słów:
812

Podsumowanie:
Udział w targach jest drogi. Od chwili, gdy wyrazisz zainteresowanie wystawą na wystawie, jesteś zalewany możliwościami sponsorowania. Wszystkie możliwości sponsorowania są cenne – dla właściwego wystawcy. Musi istnieć dobre dopasowanie między wystawcami, ich celami i zadaniami, a wynikami, jakie może przynieść sponsorowanie.

Słowa kluczowe:
marketing targowy, sponsoring targów, grupa docelowa, szkolenie pracowników targów, szkolenie pracowników wystawców, książki targowe, szkolenie pracowników stoisk, stoiska, spotkania, wydarzenia

Treść artykułu:
Spójrzmy prawdzie w oczy. Udział w targach jest drogi. Nie ma co do tego wątpliwości. Kiedy zsumujesz wszystkie wydatki związane z targami – w tym opłaty rejestracyjne, koszty ekspozycji, wysyłkę, prezenty, pensje pracowników stoisk i zakwaterowanie i inne – mówisz o poważnych pieniądzach.

Ale poczekaj! Jest więcej. Od chwili, gdy wyrazisz zainteresowanie wystawą na wystawie, jesteś zalewany możliwościami sponsorowania. Na przykład za jedyne 250 USD otrzymujesz reklamę w katalogu programu. Podwój to, a Twoje logo pojawi się na kilku widocznych banerach. Ceny stale rosną, rzekomo nadążając za zwiększoną ekspozycją, jaką może przynieść więcej dolarów. Zgodnie z logiką zyskujesz większą widoczność, im głębiej zagłębisz się w portfel.

Czy naprawdę warto? Czy więcej pieniędzy naprawdę oznacza większą uwagę widzów, a co za tym idzie lepszą sprzedaż? Jak możesz stwierdzić, które możliwości sponsorowania są naprawdę dobrymi ofertami, a które są stratą pieniędzy?

Wszystkie możliwości sponsorowania są cenne – dla właściwego wystawcy. Musi istnieć dobre dopasowanie między wystawcami, ich celami i zadaniami, a wynikami, jakie może przynieść sponsorowanie. Zanim zgodzisz się na umowę sponsorską, musisz upewnić się, że Twój udział przybliży Cię do osiągnięcia Twoich celów. W przeciwnym razie trzymaj pieniądze w kieszeni.

Istnieją cztery kryteria, których możesz użyć, aby ocenić, czy okazja do sponsorowania jest dla Ciebie odpowiednia i czy prawdopodobnie przyniesie pożądany rezultat. Te kryteria to:

lt;bgt; 1. Losowanie odbiorców docelowych lt;/bgt;

Czy ten program przyciąga dużą grupę uczestników, którzy należą do Twojej grupy docelowej? Czy ta grupa będzie skłonna kupić Twoje produkty i usługi? Czy jest wyraźna korzyść z umieszczenia swojego nazwiska przed tymi uczestnikami? Jeśli bierzesz udział w programie poza swoją branżą lub regionem lub w programie, który przyciąga mniejszą liczbę uczestników z grupy docelowej, sponsorowanie prawdopodobnie nie jest drogą do
go.

lt;bgt; 2. Procent kosztu wystawiania lt;/bgt;

Rozważ koszt sponsorowania jako procent całkowitego kosztu wystawiania. Jeśli sponsorowanie stanowi równowartość ponad 50% całkowitego budżetu wystawienniczego, cofnij się i pomyśl: Czy to najlepszy sposób na zainwestowanie moich pieniędzy? Czy moim celom lepiej służyłaby większa ekspozycja, czy nawet wystawianie się na dodatkowej wystawie?

lt;bgt; 3. Liczba sponsorowań na tym samym poziomie lt;/bgt;

Upewnij się, że wiesz, ile innych firm będzie sponsorować na tym samym poziomie, co Ty. Z reguły im więcej wydasz pieniędzy, tym mniej będziesz mieć rywalizacji na tym samym poziomie. Ważne jest, aby wiedzieć, na jakim poziomie sponsorują twoi konkurenci, ponieważ w stosownych przypadkach Twój własny sponsoring powinien być porównywalny lub lepszy.

lt;bgt; 4. Wsparcie organizatora lt;/bgt;

Każdy może sprzedawać możliwości sponsorskie – ale nie każdy może uczynić je wartościowymi. Weź pod uwagę zarządzanie programem. Jak my promujemy program? Jak dobrze współpracują z mediami? Co zrobić, żeby sponsorzy byli często wymieniani, umieszczani w widocznym miejscu i trzymani w oczach opinii publicznej? Organizatorzy odgrywają kluczową rolę w sukcesie wystawowym. Jeśli znajdziesz organizatora, który rozumie Twoje cele i zadania, sponsorowanie może się opłacić. Z drugiej strony, jeśli organizator pokazu nie stoi za swoimi sponsorami, oszczędzaj pieniądze.

Jeśli po ocenie możliwości sponsorowania okaże się, że kryteria te są spełnione, przejdź dalej. Oto trzy sposoby maksymalizacji zwrotu ze sponsorowania targów:

lt;bgt; 1. Oferuj wartość dodaną lt;/bgt;

Skorzystaj z możliwości sponsorowania, aby dać uczestnikowi coś dodatkowego. Może to być coś namacalnego – torby na zakupy, książki, pdas – lub być może bardziej wartościowe, niematerialne oparte na wiedzy. Rozważ sponsorowanie prelegentów, mini lub pełne warsztaty / seminaria, dyskusje panelowe itp., Aby przyciągnąć uwagę uczestników, uchwycić to na pewien czas i sprawić, by Twoje imię było dobrze widoczne.

lt;bgt; 2. Promuj mocno lt;/bgt;

Gdy już zdecydujesz się na sponsorowanie, w Twoim najlepszym interesie jest promowanie go przy każdej możliwej okazji. Chcesz jak największej liczby uczestników na wystawie, zwłaszcza jeśli są członkami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *