Nowe podejście do marketingu klienta

Tytuł:
Nowe podejście do marketingu klienta

Liczba słów:
355

Podsumowanie:
W erze cyfrowej nowe podejście do relacji między marketerami a klientami jest wymagane.

Słowa kluczowe:
marketing, biznes, nowe, internet, www

Treść artykułu:
W przeszłości było dużo szumu kilka lat o nowej formie marketingu dla nowego świata marketingu.

Marketerzy, tacy jak Seth Godin, przeprowadzili głośny atak na tradycyjny marketing.

Przyczyna jest prosta – krajobraz konsumencki zmienił się radykalnie w ciągu ostatnich 10 lat i będzie się zmieniać, ponieważ rynki masowe ulegają fragmentacji na rynki niszowe.

Oznacza to, że reklama masowa staje się źle ukierunkowana, a zajęcie znaczącej niszy pozwala na tańszy i bardziej produktywny marketing.

Wraz ze zmianą w praktyce następuje zmiana nastawienia, ponieważ „stary” marketing ustępuje priorytetom nowego.

W swojej książce Radical Marketing Glen Rifkin i Sam Hill ustalili własny zestaw reguł określających to, co nazywają Radical Marketing:

Dyrektor generalny firmy jest głównym marketerem
Uprość zarządzanie marketingiem
Bezpośrednia interakcja z klientami
Nie polegaj na średnich badaniach rynku
Korzystaj tylko z pełnych pasji marketerów
Traktuj klientów jak osoby, a nie liczby
Pozwolenie na budowanie społeczności na rynku
Przemyśl swoje metody kierowania na nowo
Kieruj się zdrowym rozsądkiem
Skoncentruj się na tożsamości marki

Zwykle odzwierciedla to bardziej korporacyjny pogląd – większe firmy muszą uprościć sprawę i korzystać z pracowników, którzy naprawdę i namiętnie interesują się swoją pracą.

Jednak kierowanie na bardzo niszowy rynek staje się niezbędną siłą napędową małych firm, w których nowy marketing nie polega po prostu na repozycjonowaniu się na nowych rynkach, ale raczej na uchwyceniu ducha przedsiębiorczości – gdzie małe pozostaje najbardziej opłacalne tam, gdzie firmy pozostają zorientowane na klienta.

Krótko mówiąc, nowy marketing to w równym stopniu odrzucenie marketingu korporacyjnego, z namiętnym wizerunkiem, pogardą dla klienta i skupieniem się na liczbach, a nie ludziach.

Dlatego nowy marketing koncentruje się na namiętnej koncepcji marketingowej zorientowanej na klienta, która jest szczególnie charakterystyczna dla tworzenia pasjonujących użytkowników:

Skoncentruj się na tym, jak użytkownik kopie tyłek
Ewangelizuj
użytkowników mieć moc
Użytkownicy „posiadają” markę
Dwukierunkowa rozmowa
Osobista obsługa
Poczta pantoflowa zamiast reklamy

Krótko mówiąc, wraz ze zmianami otoczenia marketingowego, metody marketingowe zmienić – mantra Nowego Marketingu mówi, że gdy rynki stają się bardziej pionowe, marketing musi najpierw inwestować w ludzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *