Nigdy nie masz drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia

Tytuł:
Nigdy nie masz drugiej szansy na zrobienie pierwszego wrażenia

Liczba słów:
653

Podsumowanie:
Twoja strona internetowa to pierwsza rzecz, którą Twoi nowi potencjalni klienci zobaczą, kiedy cię spotkają. Czy robisz dobre pierwsze wrażenie? Spotkanie z kimś w Internecie niewiele różni się od spotkania osobistego; niestety masz mniej niż minutę, aby zwrócić ich uwagę i sprawić, by czytali. Czy podoba im się twój wygląd? Czy mówisz, co Twoi klienci chcą usłyszeć? Skoro przyszłość Twojego biznesu internetowego zależy od Twoich słów, czy robisz dobre wrażenie? Tutaj …

Słowa kluczowe:
Strony internetowe, pisanie stron internetowych, marketing w Twoich witrynach

Treść artykułu:
Twoja strona internetowa to pierwsza rzecz, którą tworzysz potencjalni klienci zobaczą, kiedy Cię spotkają. Czy robisz dobre pierwsze wrażenie? Spotkanie z kimś w Internecie niewiele różni się od spotkania osobistego; niestety masz mniej niż minutę, aby zwrócić ich uwagę i sprawić, by czytali. Czy podoba im się twój wygląd? Czy mówisz, co Twoi klienci chcą usłyszeć? Skoro przyszłość Twojego biznesu internetowego zależy od Twoich słów, czy robisz dobre wrażenie? Oto pięć pomysłów na to, aby Twoi klienci zostali dłużej i zapamiętali Cię na długo po zakończeniu spotkania:

l. Ubierz się ładnie i zadbana. Czy byłeś kiedyś na stronie internetowej, którą byłeś gotowy opuścić, gdy tylko tam dotarłeś? Ja też. Są szanse, że było zbyt głośno i zbyt tłoczno. Chociaż mogło być tam coś interesującego dla Ciebie, prawdopodobnie nie znalazłeś tego. Jak więc wygląda zadbana strona internetowa w tym sezonie? Niezbyt wiele głośnych, migających nagłówków. Zamiast tego upewnij się, że Twoja witryna jest spokojna i pewna siebie. Twój nagłówek i pierwszy akapit powinny być podsumowaniem tematu witryny. Kim jesteś, czym zamierzasz się z nimi podzielić i dlaczego zdecydowałeś się to zrobić. Nikt nie lubi czytać pół strony tylko po to, aby znaleźć stronę, która nie zajmuje się jego zainteresowaniem. Żadnych błyskających świateł, żadnych neonowych nagłówków, ryczącej muzyki czy hałaśliwych reklam handlowych.

2. Miłego głosu; bądź przyjazny i miły. Czy kiedykolwiek spotkałeś kogoś, kogo początkowo myślałeś, że chciałbyś poznać … a potem otworzył usta i zdałeś sobie sprawę, że wiesz wszystko, czego potrzebujesz? Twoja witryna powinna przemawiać do czytelników tak, jak może to zrobić dobry przyjaciel. Bądź łatwy do zrozumienia. Pisz krótkimi zdaniami, z krótkimi akapitami. Każdy akapit powinien mieć temat, określony w pierwszym zdaniu i rozwinięty aż do zakończenia. I choć kuszące jest umieszczenie na swojej stronie fantazyjnej czcionki, nie masz pojęcia, co zobaczą. Trzymaj się podstawowych czcionek Arial, Helvetica i Sans-serif. Są przyjemne dla oka.

3. Porozmawiaj tylko z nimi; traktuj ich tak, jakby byli jedynymi. Zamiast rozmawiać z masami jako całością, napisz do konkretnej osoby. Wyobraź je sobie i pisz tak, jakbyś prowadził z nimi prywatną rozmowę. Bądź ich przyjacielem – to coś dla „Ciebie”, nie byle jakiego. Będą czuli, że naprawdę ich lubisz i że zwracają na siebie twoją niepodzielną uwagę. Zawsze używaj głosu aktywnego, a nie biernego. Sprawi, że poczują się tak, jakbyś mówił bezpośrednio do nich.

4. Zawsze skupiaj się na ich potrzebach, zamiast być nachalnym i próbować działać zbyt szybko. Nikt nie lubi przebywać w pobliżu kogoś, kto zbyt szybko popycha związek. Chcesz kogoś poznać, zanim zaangażujesz się zbyt emocjonalnie. Nie było powodu, dla którego ta osoba zdecydowała się odwiedzić Twoją witrynę. Zajmij się tą potrzebą. Jak możesz rozwiązać ich problem? Nie mów im, co masz; powiedz im, jaki ich problem możesz rozwiązać. Dokonanie zakupu to emocjonalna decyzja. Jeśli będziesz działać zbyt szybko, nie będą gotowi do zaangażowania emocjonalnego. Najpierw ich poznaj.

5. Daj im powód do pozostania w pobliżu lub powrotu. Daj im coś, czego nie mogą dostać nigdzie indziej. Chociaż tak, prawdopodobnie nie będą czuli się tak wyjątkowi na żadnej innej stronie internetowej, ale jeśli nie ma szans, że konkurencja również postępuje zgodnie z tymi pięcioma krokami, daj im bezpłatny mini-kurs. Niech widzą, że zależy Ci na ich sukcesie i na nich. Pokaż im, że cenisz związek. Daj im bezpłatny raport; coś, co pomoże im osiągnąć cel.

Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek, zrobisz wspaniałe wrażenie, a Twoi nowi znajomi nie będą chcieli odejść. Docenią twoją troskę i zostaną w pobliżu wystarczająco długo, aby zobaczyć, jaką naprawdę jesteś “ brzoskwiniową ”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *