Niebezpieczeństwa związane z zatrudnieniem firmy zajmującej się marketingiem w wyszukiwarkach

Tytuł:
Niebezpieczeństwa związane z zatrudnieniem firmy zajmującej się marketingiem w wyszukiwarkach

Liczba słów:
653

Podsumowanie:
Jeśli zatrudniasz agencję wyszukiwania do zarządzania programem pay-per- kliknij kampanię (Google AdWords, Yahoo Paid Search itp.), możesz mieć poważny problem. Oto dwie rzeczy, na które należy uważać:

1. Twoja agencja wyszukiwania może również reprezentować konkurencję i sztucznie zawyżać współczynniki klikalności (i zwiększać własny zysk) Twoim kosztem.

2. Twoim kontem może zarządzać młoda, niedoświadczona osoba, która stosuje bardzo formalne podejście.

Pierwsza sytuacja wynika z tego …

Słowa kluczowe:

Treść artykułu:
Jeśli wynajmujesz agencję wyszukiwania Aby zarządzać kampanią typu pay-per-click (Google AdWords, Yahoo Paid Search itp.), możesz mieć poważny problem. Oto dwie rzeczy, na które należy uważać:

1. Twoja agencja wyszukiwania może również reprezentować konkurencję i sztucznie zawyżać współczynniki klikalności (i zwiększać własny zysk) Twoim kosztem.

2. Twoim kontem może zarządzać młoda, niedoświadczona osoba, która stosuje bardzo formalne podejście.

Pierwsza sytuacja wynika z tego, co my (Media Work) uważamy za nieetyczne zachowanie, które reprezentuje wielu klientów, którzy są bezpośrednimi konkurentami. W jaki sposób agencja wyszukiwania może uczciwie reprezentować firmę i zarządzać kampanią marketingową typu pay-per-click tak agresywnie i efektywnie, jak to tylko możliwe, gdy reprezentuje również konkurencję?

Niedawno rozmawialiśmy z kancelarią prawniczą w Kalifornii, która płaciła niezwykle wysokie współczynniki klikalności w ramach kampanii płatnej za kliknięcie. Wydawało się, że ta firma i jeszcze jedna firma toczą walkę o czołowe miejsce. Trzecie miejsce dla tej samej wyszukiwanej frazy miało znacznie bardziej przystępną cenę. Jak się okazuje, obie firmy konkurujące o pierwsze miejsce i osiągające wygórowane stawki były reprezentowane przez tę samą firmę zajmującą się marketingiem w wyszukiwarkach. Ta firma zajmująca się marketingiem w wyszukiwarkach z łatwością mogłaby zająć pierwsze i drugie miejsce obu firmom prawniczym, oferując oferty nieco powyżej trzeciej najwyższej oferty. Zamiast tego firma zdecydowała się na ofertę obu firm przeciwko sobie, sztucznie podnosząc ceny kliknięcia i pobierając dla siebie znacznie wyższą opłatę. Byliśmy bardzo zaniepokojeni tym wysoce nieetycznym zachowaniem. Lekcja jest taka, aby Twoja firma zajmująca się marketingiem w wyszukiwarkach nie reprezentowała również konkurencji.

Druga sytuacja powyżej często wynika z zatrudnienia bardzo dużej agencji. Trudno znaleźć osoby wykwalifikowane w zarządzaniu kampaniami marketingowymi typu pay-per-click. Dlatego duże firmy często zatrudniają jak najwięcej młodych ludzi z myślą o przeszkoleniu ich w zarządzaniu kampaniami. Zwykle wiąże się to jednak z podłączeniem ich do wysoce formalnego systemu, który spowoduje nieoryginalny tekst reklamy i nieefektywne zarządzanie stawkami. Być może lepiej będzie zatrudnić małą firmę, w której pracuje tylko kilka osób. W ten sposób możesz poświęcić swojemu kontu znacznie więcej osobistej (i zawodowej) uwagi.

Jeśli masz czas, przeszukaj każdą frazę kluczową promowaną przez Twoją firmę wyszukiwania i sprawdź reklamę. Upewnij się, że reklama się wyświetla, a potem, że kopia jest mocna. I upewnij się, że nie ma błędów. Mieliśmy do czynienia z firmą zewnętrzną, która faktycznie podała w reklamach nieprawidłowy adres internetowy. Strona, do której prowadziło łącze, była prawidłowa, ale kopia reklamy zawierała nieprawidłowy adres internetowy – bardzo słaby dla Twojej marki. Jeśli nic więcej, chcesz, aby ludzie znali Twój prawidłowy adres internetowy. Jeśli masz strony docelowe utworzone dla reklam w wyszukiwarce (co zdecydowanie zalecamy), upewnij się, że kliknięcie reklam przenosi Cię na właściwe strony. Jeśli koszt kliknięcia jest zbyt wysoki, aby uzasadniać klikanie własnych reklam, należy przynajmniej przeprowadzić kontrolę wyrywkową.

Powinieneś omówić docelowy zwrot z nakładów na reklamę (ROAS) ze swoją firmą wyszukiwania i upewnić się, że zapewnia ona odpowiednie raporty, abyś wiedział, jak firma sobie radzi. Na przykład typowy docelowy ROAS może wynosić 5-7x, chociaż może się znacznie różnić w zależności od branży. ROAS to wielokrotność przychodów generowanych do pieniędzy wydanych na reklamy. Innymi słowy, jeśli wydasz 10 000 USD na reklamy, które wygenerowały 50 000 USD przychodu, wówczas Twój RAOS wynosi 5 (50 000 USD podzielone przez 10 000 USD).

Musisz tylko bardzo dobrze znać swoją firmę. Upewnij się, że nie reprezentują Twojej konkurencji. Zapytaj firmę dokładnie, kto będzie zarządzał Twoją kampanią. Jeśli nie masz dobrego pojęcia o firmie, nie zatrudniaj jej. O wiele lepiej będzie, jeśli zrobisz to sam lub szukasz innej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *