Następny ważny krok, który potrzebujesz planu marketingowego

Tytuł:
Kolejny ważny krok: potrzebujesz planu marketingowego

Liczba słów:
660

Podsumowanie:
Wiele osób włącza swój plan marketingowy jako sekcję plan biznesowy. Naprawdę jednak marketing jest na tyle ważny, że zasługuje na własny plan, niezależny od technicznych szczegółów biznesu. Oto, co powinien zawierać Twój plan marketingowy.

Twoja strategia marketingowa.

Może to zabrzmieć głupio, ale dobrze jest spisać sedno planu marketingowego, aby ludzie mogli zobaczyć, do czego zmierza reszta planu. Pamiętając o swojej strategii, można …

Słowa kluczowe:

Treść artykułu:
Wiele osób włącza swój plan marketingowy jako sekcję plan biznesowy. Naprawdę jednak marketing jest na tyle ważny, że zasługuje na własny plan, niezależny od technicznych szczegółów biznesu. Oto, co powinien zawierać Twój plan marketingowy.

Twoja strategia marketingowa.

Może to zabrzmieć głupio, ale dobrze jest spisać sedno planu marketingowego, aby ludzie mogli zobaczyć, do czego zmierza reszta planu. Pamiętanie o strategii może być również dobre, gdy otrzymujesz oferty umieszczania reklam tutaj, tam i wszędzie – możesz zadać sobie pytanie, czy naprawdę pasuje ona do Twojej ogólnej strategii.

Twoi konkurenci.

Powinieneś mieć listę wszystkich osób w Twojej okolicy, których można by uznać za konkurentów, wraz z opisem tego, jak zamierzasz się od nich odróżnić.

Reklama.

Twój plan marketingowy powinien zawierać wyczerpującą listę wszystkich reklam, które planujesz podjąć. Obejmuje to witrynę internetową, reklamy w gazetach, ulotki itp. W przypadku każdej metody reklamy należy podać szacunkowy koszt i liczbę klientów, jakich oczekujesz, że reklama przyniesie. Pozwala to obliczyć „koszt pozyskania”, czyli to, ile musisz wydać na reklamę, aby przynieść w kliencie. Rynek działa tak, że będzie to więcej dla klientów z wyższej półki, a mniej dla niższych.

Cennik.

Twój plan marketingowy powinien również zawierać listę wszystkich polityk cenowych, które planujesz, a także wszelkie oferty specjalne, które Twoim zdaniem będą dobre. Nie oznacza to, że nie możesz później przedstawiać nowych ofert, ale nadal dobrze jest mieć coś w planie długoterminowym.

Przykład.

Catering Cake Co .: Plan marketingowy.

Strategia: Nasza strategia marketingowa będzie polegać na reklamowaniu się na tyle, abyśmy byli pierwszą firmą, która przychodzi na myśl, gdy potrzebny jest catering w okolicy Anytown / Othertown. Marketing będzie skierowany szczególnie do osób organizujących wesela oraz osób planujących imprezy firmowe, dlatego zawsze będziemy szukać nowych sposobów dotarcia do tych klientów. Nie będziemy powtarzać żadnych działań marketingowych, jeśli okaże się, że COA przekracza 20% zysku zapewnianego przez tych klientów.

Konkurenci: w rejonie Anytown uznane firmy cateringowe to Cathy’s Catering i Funfoods. Cathy’s Catering oferuje głównie tanie imprezy firmowe, a Funfoods specjalizuje się w potrawach na przyjęcia dla dzieci. Nasza pozycja na średnim rynku oznacza, że prawdopodobnie nie będziemy dostarczać tortów urodzinowych dla dzieci i moglibyśmy zapewnić lepszą jakościowo alternatywę dla Cathy’s Catering dla klientów korporacyjnych.

Firmą, która naszym zdaniem byłaby naszym głównym konkurentem, jest Luxury Food and Cakes z siedzibą w rejonie Othertown. Podają te same rodzaje żywności, które planujemy, i na podobne imprezy. Jednak odróżniamy się od nich, oferując nasze jedzenie po znacznie niższych cenach. Chociaż używają droższych składników, nasze testy smakowe wykazały, że większość konsumentów nie jest w stanie stwierdzić w ślepych testach smaku, która żywność kosztuje więcej. Oferowanie w większości nie do odróżnienia jakości za niższą cenę daje nam potężny sposób na dotarcie do klientów Luxury.

Reklama (w kolejności malejącej opłacalności):
Ulotka. Wydruk 0,01 USD na ulotkę, 10000 ulotek plus dostawa w cenie 100 USD = 200 USD. Przewidywano 50 klientów. COA 4 $.
Lokalna gazeta. 500 USD za pół strony, uruchamianie raz w miesiącu. Przewidywane 100 klientów, COA 5 USD.
Firmowe mailingi. Drukowanie w wysokości 0,10 USD za pocztę, 100 wiadomości plus dostawa w cenie 20 USD = 30 USD. Przewidywani 3 klienci, COA 10 USD (jednak klienci mają dużą wartość).
Magazyn „Wesela”. 200 USD za kwartał strony. Przewidywano 20 klientów, COA 10 USD.

Cennik:
Podstawowy catering: koszt + 50%.
Wyżywienie Deluxe: koszt + 70%.
Ciasto: koszt + 100%.
Duże ciasto: koszt + 80%.
Spersonalizowane ciasto (tylko duże): koszt + 120%.

Oferty specjalne: biznes jest wolniejszy zimą niż latem, więc są specjalne oferty zimowe. Na przykład planujemy oferować „co trzecia osoba bezpłatnie” podstawowego wyżywienia, aby zapewnić dodatkową wartość funkcji korporacyjnych w miesiącach zimowych (listopad, grudzień, styczeń, luty). Będzie również oferta „darmowego szampana” z

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *